Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:22:27 GMT

افزایش ۲۰۰ درصدی کشف سوخت قاچاق در بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۹۱۴۳

افزایش ۲۰۰ درصدی کشف سوخت قاچاق در بوشهر

ایسنا/بوشهر فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: میزان کشفیات سوخت قاچاق در ۵ ماهه نخست امسال که همه از نوع گازوییل بوده نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ یدالله شرفی روز شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به افزایش ۲۵درصدی کشفیات مواد مخدر در ۵ ماه نخست امسال، اظهار کرد: در این مدت ۶۰۰ کیلوگرم موارد مخدر در آبهای این استان کشف و ضبظ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کشف ۴۳۹ میلیاردتومان کالای قاچاق تصریح کرد: عمده کالاهای قاچاق را لوازم آرایشی، پارچه، لوازم یدکی خودرو، لوازم پزشکی و لوازم جانبی تلفن همراه تشکیل می‌دهند.

به گفته فرمانده مرزبانی استان بوشهر، از مجموع کشفیات کالای قاچاق ۵ مورد مربوط به عملیات‌های مشترک با استان‌های فارس، قم و مرکزی بوده است.

شرفی با بیان اینکه نیروهای مرزبانی استان بوشهر در ۵ ماه نخست امسال ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف کرده است، تاکید کرد: میزان کشفیات سوخت قاچاق که همه از نوع گازوییل بوده نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰۰ درصد افزایش داشته است که بخشی از آن مربوط به عملیات مشترک با مرزبانی استان هرمزگان بوده است.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی رزمایش یک روزه دریایی در هفته فراجا با حضور فرمانده مرزبانی کل کشور و با مشارکت استان‌های خوزستان و هرمزگان در کانال دسترسی بندر بوشهر با مشارکت نیروی دریایی سپاه، بنادر و دریانوردی، شیلات و شرکت‌های تابعه برگزار می‌شود.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین وظیفه مرزبانی، حفظ امنیت کشور در مرزهای آبی است، تصریح کرد: این استان ۲۳ هزار کیلومتر مربع مساحت خشکی دارد که سه برابر این خشکی یعنی حدود ۶۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع منطقه آبی دارد.

شرفی بابیان اینکه به‌دنبال آن هستیم تا سرزمین آبی را به مساحت کشور اضافه کنیم، گفت: ۲/۵ برابر منطقه خشک در استان بوشهر را منطقه آبی تشکیل می‌دهد که حراست و برقراری امنیت اسکله‌ها و پهنه‌های آبی سرزمین برعهده مرزبانی است.

وی بابیان اینکه در ۵ ماهه نخست امسال توقیف ۱۵۷ شناور حامل قاچاق در آب‌های استان توقیف شده است، گفت: مرزبانان این استان از  ۷۰۷ کیلومتر مرز دریایی و ۹۳۴ کیلومتر ساحل حفاظت و حراست می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به هوشمندسازی حفاظت از مرزها به جد دنبال می‌شود، تاکید کرد: در این راستا مرزبانی این استان از به‌روزترین تکنولوژی و تجهیزات فیزیکی در کشور برخوردار و همچنین شناورهای جدید همچون شناور سبک و تند رو ۶۰ فوتی به بدنه مرزبانی افزوده شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مرزباني نیروی دریایی سپاه کشفیات کالای قاچاق استان بوشهر مرزبانی استان بوشهر نيروي دريايي سپاه بوشهر فرمانده مرزبانی استان بوشهر نخست امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار از افزایش ۲۵ درصدی مصرف ای‌تی‌کی(سوخت مخصوص هواپیما) در نوروز سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ در منطقه چابهار خبر داد.

حسین شمسایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۸ فروردین ماه سالجاری بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار لیتر ای‌تی‌کی به ناوگان هواپیمایی منطقه اختصاص یافت.

وی تعداد پروازهای انجام شده طی بازه زمانی یاده شده را ۱۹۰ پرواز عنوان کرد و افزود: با توجه به تعداد پروازهای انجام شده در مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳۸ درصدی را در تعداد پروازها شاهد بوده‌ایم.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار با اشاره به افزایش ورود مسافران نوروزی به منطقه در سالجاری، خاطرنشان کرد: منطقه چابهار با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی مقصد گردشگری مردم بومی و سایر گردشگران کشور در ایام مختلف سال است.

وی به آمادگی کامل این شرکت جهت ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و افزود: رضایت‌مندی مردم و مقامات محلی از نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی نشان‌دهنده تلاش‌ همکاران ما در این ایام است که با به کارگیری تمام توان در انجام این مهم از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه و پیشرفت همه جانبه جامعه می‌شود
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • کشف دپوی ۲۵۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در جاسک
  • تقویت مرزبانی سبب گستردگی توسعه جامعه می‌شود
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • از دستگیری عامل تیراندازی تا کشف ۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • از دستگیری عامل تیراندازی در خفر تا کشف ۱۶ هزر لیتر سوخت قاچاق در فارس
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه