Web Analytics Made Easy - Statcounter

صنعتگران شرق آلمان در نامه‌ای سرگشاده به صدر اعظم خواستار لغو تحریم‌ها علیه روسیه و جلوگیری از قربانی شدن کشورشان برای اوکراین شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در آلمان هشدارها درباره کمبودها و تورم ناشی از تحریم ها علیه روسیه بالا گرفته و حتی درخواست هایی برای لغو تحریم ها علیه مسکو شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه "تاگس اشپیگل"، انجمن تجاری منطقه هاله-سالکریس در زاکسن-آنهالت از اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان خواسته است تا همه تحریم ها علیه روسیه را متوقف کند.

در نامه ای سرگشاده از طرف این اتحادیه که در اختیار شبکه تحریریه آلمان قرار گرفت، صنعتگران همچنین خواستار مذاکره برای پایان دادن به جنگ علیه اوکراین شدند.

در این نامه آمده است: ما به عنوان صنعتگر، از گفتگوهای بسیاری با مشتریان خود می دانیم که اکثر قریب به اتفاق آن ها حاضر نیستند استانداردهای زندگی که به سختی به دست آورده اند را فدای اوکراین کنند. این جنگ ما نیست. آن ها خطاب به صدر اعظم آلمان اعلام کردند : آیا می‌خواهی صدراعظمی باشید که آلمان را به ویرانی سوق داد؟ آیا واقعاً می‌خواهید کشورتان را قربانی کنید؟

این انجمن از حمله روسیه به اوکراین به عنوان یک جنایت جدی و نقض آشکار ماده 2 منشور سازمان ملل انتقاد کرد. با این حال اعلام کرد : ما نگران آینده فرزندان و نوه های خود و نگران ادامه حیات کسب و کار و نگران کشورمان هستیم.

در این بیانیه آمده است: علاوه بر این، نمی توان از یک کشور دموکراتیک بی عیب و نقص درباره اوکراین صحبت کرد. صنعتگران به نشریه شفافیت بین‌الملل اشاره می‌کنند که در آن این کشور در سال 2021 رتبه 122 را از نظر فساد کسب کرد. آن ها اعلام کردند که هیچ کشور اروپایی دیگری بدتر از این کار را نکرد و حالا برای این کشور می خواهید آلمان را قربانی کنید؟

این صنعتگران اعلام کردند که اگر قیمت ها به افزایش خود ادامه دهند، افراد با درآمد متوسط به زودی دیگر نمی توانند هزینه زندگی خود را بپردازد. در این صورت کارگاه‌های صنعتگران و شرکت‌ها یکی پس از دیگری ورشکسته، تعطیل و مجبور به اخراج کارگران می‌شوند.

به این ترتیب اتحادیه صنعتگران شرق آلمان با انتشار نامه‌ای سرگشاده که به امضای نمایندگان 16 صنف رسیده از اولاف شولتز، صدراعظم آلمان خواسته‌اند تا تحریم‌ها علیه روسیه که بعد از تجاوز نظامی به اوکراین وضع شده‌اند را متوقف کند.

وولفگانگ کوبیکی، معاون رئیس پارلمان آلمان هم اخیر خواستار راه اندازی خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 برای تامین گاز این کشور و جلوگیری از یخ زدن مردم در زمستان شد.

وولفگانگ کوبیکی، معاون رئیس حزب دولتی لیبرال دموکرت آلمان خواستار راه انداز خط لوله انتقال گاز بحث برانگیز نورد استریم 2 شد. وی افزود: این امر می تواند به جلوگیری از یخ زدن مردم در زمستان کمک کند.

کوبیکی به شبکه تحریریه آلمان گفت: ما باید نورد استریم 2 را در اسرع وقت افتتاح کنیم تا انبارهای گاز خود را برای زمستان پر کنیم. هیچ دلیل خوبی برای باز نکردن نورد استریم 2 وجود ندارد.

این مقام آلمانی گفت: اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، عرضه گاز به آلمان را متوقف کند، چیزی را از دست نداده است. کوبیکی در عین حال گفت: اگر گاز بیشتری را از این طریق دریافت کنیم، حتی ممکن است کل مقدار تضمین شده قراردادی، به مردم کمک کند در زمستان یخ نزنند و صنعت ما آسیب جدی نبیند.

کوبیکی گفت: وقتی مخازن ذخیره گاز پر شد، می‌توانیم نورد استریم 2 را دوباره ببندیم و خطوط لوله دیگر را نیز پس از مستقل شدن، ببندیم. اما ما هنوز در این شرایط نیستیم.

وی افزود: اتفاقاً، بزرگترین موفقیت تبلیغاتی پوتین این خواهد بود که گاز ما تمام شود در حالی که او هنوز از ما پول خوبی به دست می آورد. باید از به وجود آمدن این شرایط جلوگیری کرد.

روسیه در حال حاضر تنها حدود 20 درصد از مقدار ممکن صادرات گاز را از طریق نورد استریم 1 برای آلمان تامین می کند. شرکت گاز روسی گازپروم دلایل فنی را در این امر مقصر می‌داند اما دولت فدرال آلمان این را یک ظاهرسازی و بازی سیاسی می‌داند.

افزایش قیمت مولد‌های انرژی باعث ایجاد تورم و بالا رفتن قیمت‌ دیگر کالاها و خدمات در آلمان و سایر کشورهای حوزه اتحادیه اروپا شده است. این درحالی است که رشد تورم در آلمان در دهه‌های گذشته در پایین ترین حد خود قرار داشت.

دولت آلمان برای جلوگیری از ضرر و ورشکستگی شرکت‌های تامین‌کننده گاز مبلغ 4 / 2 سنت بر کیلوات ساعت را تعیین کرده که از سوی همه مصرف‌کنندگان باید پرداخت شود. پرداخت این مبلغ در کنار افزایش قیمت‌ها، فشار مضاعفی به مصرف‌کنندگان وارد می‌سازد.

توماس هالدن‌وانگ، رئیس سازمان حفاظت از قانون اساسی آلمان نیز در گزارشی نسبت به جنگ روسیه در اوکراین، افزایش قیمت مولدهای انرژی و تورم ناشی از آن و سوء استفاده نیروهای راست افراطی از آن هشدار داده و می‌گوید: نیروهای راستگرا با سو استفاده از مشکلات و نارضایتی روزمره مردم تمرکز خود را بر جنگ اوکراین و تاثیرات آن قرار داده‌اند تا اعتماد مردم به کشور، دولت و دمکراسی را خدشه‌دار کنند.

رئیس سازمان حفاظت از قانون اساسی می‌افزاید: روسیه نیز با استفاده از حملات سایبری و پراکندن خبرهای دروغ سعی در ایجاد شکاف در جامعه آلمان دارد.

پیشتر نیز نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان از احتمال حملات نیروهای راست افراطی به تاسیسات گازرسانی خبر داده و خواستار هوشیاری نیروهای امنیتی شده بود.

توقف دوباره جریان گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم 1

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آلمان اخبار آلمان تحریم ها علیه روسیه نورد استریم 2

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دولت اوکراین تصمیم خود برای تغییر در وضعیت حکومت نظامی را که از فوریه ۲۰۲۲ میلادی در این کشور اجرایی شده، به شورای اروپا اعلام کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین با امضای این فرمان تصمیم پارلمان کشورش برای گسترش حکومت نظامی در این کشور را تایید کرد. 

این فرمان که در ۲۳ آوریل صادر شد، شامل ایجاد مناطق نظامی در خط مقدم است که برخی از مناطق اشغالی را نیز دربرمی‌گیرد. در این مناطق اشغالی دولت اکنون این اختیار را دارد که بطور موقت اموال عمومی را برای اهداف نظامی تصرف کند.

شهر زاپوریژیا واقع در جنوب اوکراین از جمله این مناطق است که از زمان حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ تا حد زیادی ویران شده است و بسیاری از دارایی‌ها در جریان بیش از دو سال نبرد سنگین تخریب یا رها شده‌اند.

بر اساس قانون حکومت نظامی که از ۲۴ ماه فوریه ۲۰۲۲ اجرایی شده، فرماندهی نظامی اوکراین می‌تواند آزادی رفت‌وآمد شهروندان را محدود و اموال خصوصی یا مشترک را برای نیازهای دولتی مصادره کند.

تعلیق بندهای حقوق بشری کنوانسیون اروپا در اجرای حکومت نظامی

دولت اوکراین در راستای افزایش تدابیر حکومت نظامی خود، در اوایل ماه آوریل شورای اروپا را از تعلیق برخی از بندهای کنوانسیون اروپایی حقوق بشر و آزادی  مطلع کرد.

بر اساس این درخواست، دولت اوکراین مفاد این کنوانسیون مانند مصون ماندن مسکن، محرمانه بودن مکاتبات، عدم مداخله در زندگی شخصی و خانوادگی، آزادی رفت و آمد و انتخاب آزادانه محل سکونت و عدم استفاده و تصرف دارایی‌ها را رعایت نخواهد کرد.

در حالی که این تغییرات مطابق با کاربردهای معمول در حکومت نظامی است، اما برجسته کردن آنها می‌تواند در تضاد با تضمین‌های حقوق بشری باشد که اوکراین می‌بایست در جهت درخواست عضویتش در اتحادیه اروپا انجام دهد.

مقابله با فرار مشمولان

فرمان جدید همچنین شامل محدودیت‌هایی در انجام خدمات کنسولی برای اوکراینی‌های خارج از کشور است که در صورت عدم به‌روزرسانی مدارک مربوط به ثبت نام نظامی‌شان اعمال خواهد شد. به این ترتیب مردان مشمول خدمت اجباری برای تمدید پاسپورت یا تهیه سایر مدارکشان در زمان حضور در خارج از کشور، ممکن است با مشکل مواجه ‌شوند.

دیده‌بان حقوق بشری هلسینکی در اوکراین از این تصمیم به ویژه برای اوکراینی‌هایی که نیاز به کمک اضطراری یا فوری از نمایندگان کنسولی در خارج از کشور دارند، انتقاد کرده است.

با این حال دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین از این تصمیم در حساب کاربری خود در «ایکس» دفاع کرد و نوشت: «مردی در سن سربازی به خارج از کشور می‌رود و سپس بازگردد و بخواهد از این کشور خدمات دریافت کند. اینطور نمی‌شود. در کشور ما جنگ است.»

این اقدام چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که زلنسکی برای تقویت ارتش این کشور، قانونی را امضا کرد که حداقل سن خدمت اجباری را از ۲۷ سال به ۲۵ سال کاهش می دهد.

بر اساس مقررات حکومت نظامی، مردان در اوکراین ابتدا به خدمت نظامی عادی فراخوانده می‌شوند و سپس می‌توانند توسط دولت برای جنگ در خط مقدم بسیج شوند.

راهکار اوکراین برای دمیدن جان تازه به ارتش با فرض تشدید جنگ از سوی روسیه

اوکراین برای تقویت نیروهایش در جبهه‌های جنوبی و شرقی به نیروهای تازه‌نفس نیاز دارد. این در حالی است که روسیه با تسلیحات و نیروهای نظامی بیشتری که در اختیار دارد همچنان به تلاش‌های خود برای تصرف اراضی اوکراین ادامه می‌دهد.

از زمان تهاجم گسترده روسیه، میلیون‌ها نفر از شهروندان اوکراین عمدتا به کشورهای اروپایی همسایه گریخته‌اند.

آژانس آمار اتحادیه اروپا (یوروستات) می‌گوید ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار اوکراینی در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند که حدود ۸۶۰ هزار نفر از آن‌ها را مردان بالای ۱۸ سال تشکیل می‌دهند.

 

دیگر خبرها

  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه