Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:30:19 GMT

پایان تعمیرات اساسی سه فروند شناور در بندر شهید رجایی

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۹۹۳۶۹

پایان تعمیرات اساسی سه فروند شناور در بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا پور رجبی در تشریح تعمیرات زیرآبی و به آب اندازی سه فروند شناور در بندر شهید رجایی اظهار داشت: دو فروند یدک‌کش پر قدرت به نام «دادمان» و یک فروند لایروب چنگکی به نام «منصور» بعد از تعمیرات زیرآبی و اساسی و انجام بازرسی‌های دوره‌ای توسط کارشناسان موسسه رده بندی به‌آب اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طول یدک کش‌های دادمان را حدود ۳۳ متر با عرض ۱۰ متر و با آبخور ۳ متر عنوان کرد و ادامه داد: سیستم رانش این یدک‌کش‌ها از نوع z drive بوده و موسوم به تراکتور تایپ هستند.

به گفته معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، قدرت سیستم رانش این یدک کش‌ها نیز ۴ هزار و ۴۰۰ اسب بخار بوده که در عملیات‌های پهلودهی و جداسازی کشتی‌ها از اسکله، اسکورت کشتی‌ها، اطفای حریق و مقابله با آلودگی نفتی ایفای نقش می‌کنند.

پوررجبی، طول سراسری لایروب چنگکی منصور را ۳۵ متر، ۱۳ متر عرض، ۳ متر ارتفاع و دارای آبخور ۲ متر و ۴۰ سانتی‌متر اعلام کرد و افزود: از این نوع لایروب به منظور برداشت گل و لای کنار اسکله‌ها، حوضچه‌ها و نقاطی که سایر لایروب‌ها قادر به انجام عملیات لایروبی نیستند، استفاده می‌شود.

کد خبر 5567766

منبع: مهر

کلیدواژه: بنادر ودریانوردی هرمزگان بندر شهید رجایی بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی گرگان کرمانشاه هفته دولت خطبه های نماز جمعه آزادگان جنگ تحمیلی اربعین 1401 آمار کرونا روز خبرنگار اردبیل شیوع کرونا لیگ برتر فوتبال ایران یدک کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد باهوش افزود: با کاهش دوره تعمیرات اساسی از معادل ۱۵ روز توقف کامل مجتمع به حدود ۹ روز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، که همسو با برداشت حداکثری از مخزن مشترک پارس جنوبی انجام شد، بیش از ۴ میلیارد مترمکعب به خوراک مجتمع و تولید گاز افزوده شد.

وی اظهار داشت: تولید و تزریق گاز شیرین سراسر پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به خطوط سراسری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال پیش از آن، بیش از ۳ درصد افزایش تولید داشت که این موضوع با انجام اقدام‌های نوآورانه، استفاده ۹۰ درصدی از کالا‌های ایرانی و تلاش و مجاهدت کارکنان و متخصصان ثبت شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: تولید گوگرد مرغوب دانه‌بندی‌شده پارسال در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه بیش از ۶۴۰ هزار تن بود که این مقدار، افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ داشت. 

پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکو‌های سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت شد که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی، بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب در مجتمع پارس جنوبی شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

دیگر خبرها

  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • توقیف لنج تجاری با ۶۰ میلیارد کالای قاچاق در خلیج فارس
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • ماموریت در نیمکره جنوب زمین
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی