Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی رضایی گفت: خدمات مربوط به ناباروری درمجموع جزء خدمات گران قیمت محسوب می‌شود، خوشبختانه از سال گذشته این خدمات برای نخستین بار تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته است؛ چون در سال اول خدمت بود مشکلاتی در نحوه ارایه خدمت توسط سازمان‌های بیمه‌گر مشاهده شد.

وی افزود: به تدریج اشکالات مشخص شده و ما در سیر تکاملی شاهد ارتقای خدمات هستیم، سال گذشته بسته‌هایی توسط شورای عالی بیمه تدوین و ابلاغ شد که ارایه‌دهندگان خدمت معترض این بسته‌ها بودند، زیرا محدودیت‌هایی را اعمال می‌کرد به نوعی که ارایه‌دهندگان خدمت متضرر می‌شدند، بنابراین برای عقد قرارداد ارایه دهندگان خدمت تمکین نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به اینکه در ارایه خدمات تجدید نظرهایی صورت گرفت،  تصریح کرد: درحال حاضر خدمات ارایه می‌شود و بیمه بدون سقف خدمات را خریداری می‌کند، ضمن اینکه تعرفه‌های تحت پوشش در سازمان‌های بیمه‌گر پایه بر مبنای تعرفه‌های دولتی انجام می‌شد که این مساله هم مورد نقد بود؛ در حال حاضر تعرفه‌های عمومی هم که تقریبا ۱.۵ برابر تعرفه‌های دولتی محسوب می‌شود تحت پوشش قرارگرفته است که امیدواریم با تقویت منابع، به تعرفه‌های بخش خصوصی مصوب دولت نیز در آینده تعمیم یابد.

رضایی با بیان اینکه بهتر است مردم از خدمات در بخش دولتی استفاده کنند اظهار کرد: در بخش دولتی ۹۰ درصد خدمات در بخش سرپایی و بستری تحت پوشش قراردارد، ۱۰ درصد فرانشیز توسط بیمه شده پرداخت می‌شود، اگر بیمه شده‌ای به بخش خصوصی مراجعه کند، تعرفه عمومی که تقریبا ۱.۵ برابر تعرفه دولتی است مبنای پرداخت بیمه‌ها قرار خواهد گرفت.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی با تاکید براینکه درحال حاضر سقف ارایه خدمات برای درمان ناباروری نیز برداشته شده است گفت: اگر افرادی ناباروری ثانویه داشته باشند نیز خدمات برای آنها درنظرگرفته شده است، همچنین سقط‌های مکرر نیز به خدمات بیمه‌ای اضافه شده است.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران افزود: یکی از راهکارهای درست در هزینه کرد نظام سلامت و بهبود اثربخشی آن استفاده منابع از طریق بیمه‌هاست، لذا عملکرد این دو سال گذشته نیز نشان می‌دهد که با توجه به این رویکرد دقیق‌تر به اهداف نزدیک می‌شویم.

کد خبر 699161 برچسب‌ها سلامت سقط جنین خبر مهم سازمان بیمه سلامت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت سقط جنین خبر مهم سازمان بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان فاطمه اسفندیاری گفت: در استان گلستان حدود ۱۷ هزار  بیمار صعب العلاج و خاص زندگی می‌کنند که سالانه ۳ هزار نفر به آنها افزوده می‌شود.

او گفت: بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در گروه بیماران خاص هستند که طبق بسته خدمتی تعرفه بیمه‌های مختلف خدمات دریافت می‌کنند.  

او در مورد پرداخت تسهیلات بانکی به بیماران صعب العلاج و خاص نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر اساس پرونده پزشکی این بیماران و با توجه به ابلاغ بودجه از سوی وزارت بهداشت، بیماران را برای دریافت تسهیلات درمانی ۵۰ میلیونی به بانک معرفی می‌کنند..

اسفندیاری افزود: این تسهیلات سال گذشته با بهره ۴ درصد و بازپرداخت ۵ ساله ارائه شد و برای امسال نیز منتظر ابلاغ بودجه تسهیلات درمان هستیم تا بیماران را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

او گفت:خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج در شهرستان گرگان در بیمارستان‌های ۵ آذر، مرکز آموزشی و درمانی صیاد شیرازی  با تجهیزات کامل ارائه می‌شود.

فاطمه اسفندیاری اضافه کرد: در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دزیانی گرگان و بیمارستان کودکان طالقانی گرگان هم به این بیماران خدمات ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد