Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان از اختصاص ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس‌جمهور به این حوزه خبر داد و گفت: خوشبختانه هم‌اکنون ۷۰۰ طرح جدید در استان در حال اجرا بوده که نویدبخش روزهای خوبی است. - اخبار استانها -

احمد خسروی در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه در سنندج از آغاز به کار و ساخت 4 واحد از 25 واحد تولیدی در منطقه آزاد بانه خبر داد و اظهار داشت: با ایجاد زیرساخت‌ها شرایط سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه را مهیا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به آخرین وضعیت شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج پرداخت و افزود: برخی از واحدها در این شهرک هنوز پس از گذشت 4 سال فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند، اگرچه این پروسه زمان‌بر و خلاف قانون بوده اما زیرساخت‌های تأمین آب هنوز ایجاد نشده و در این بخش با مشکل مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان خاطرنشان کرد: در مجموع 250 قرارداد در شهرک سرنجیانه سنندج طراحی و منعقد شده که سال گذشته 76 قرارداد آن از آنجا که دو سال از عدم فعالیتشان گذشته بود، برای ابطال به داوری ارجاع داده شد اما به‌خاطر فراهم نشدن زیرساخت آب مجدداً فرصت به آنان داده شد.

شهرک سرنجیانه مشکل آب دارد

به گفته وی، همه زیرساخت‌ها جز آب در شهرک سرنجیانه آماده شده و این مشکل نیز علی‌رغم پیگیری‌های زیاد و حفر چاه، آب آن بر اساس نظر کارشناسان آبفا آلوده و قابل استفاده نبود که به ناچار پروژه را در بخش ملی تعریف و 22میلیارد تومان اعتبار آن تأمین و تاکنون 17 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

خسروی با اشاره به اینکه هم‌اکنون مشکل آبرسانی در 13 کیلومتر از 15 کیلومتر این شهرک انجام شده اما مابقی در جاده ورودی به سرنجیانه متوقف شده است، مدعی شد: در سه سال گذشته میزان استفاده شرکت شهرک‌ها از منابع دولتی استان صفر بوده و چرایی آن را باید از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وقت جویا شد! و این در حالی‌ست که 158 میلیارد تومان پروژه در این حوزه تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه در این سالیان اخیر 158 میلیارد تومان اعتبار از کمک‌های کشوری و منبع فروش زمین‌های بازپس‌گیری شده، تأمین شده است، اعلام کرد: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان، 290 میلیارد تومان به شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان تعریف شده اما تاکنون تخصیص نیافته است کما اینکه یک میلیارد تومان هم اختصاص یابد برای ما رشد محسوب شده چراکه در گذشته صفر بودیم!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی  کردستان با ذکر اینکه البته سال 96-97 حدود 23میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به شرکت شهرک‌های استان اختصاص یافته که 6 میلیارد تومان آن صرف برق‌رسانی شهرک سرنجیانه و مابقی در سایر حوزه‌ها هزینه شده است، مدعی شد: از سال 98 دیگر اعتباری به ما تخصیص پیدا نکرد که با بازپس‌گیری زمین‌ها بعد از 17 سال از برخی رانت‌بازان همچون روبروی سیلو سنندج، درآمدزایی ایجاد کردیم.

تشکیل 278 فقره پرونده ویژه بازپس‌گیری زمین‌‌های راکد

وی از تشکیل 278 فقره پرونده ویژه 270 هکتار زمین‌ راکد و معرفی به داوری برای بازپس‌گیری در استان خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد، 89 فقره منجر به فسخ کامل شده که در مجموع 34 هکتار زمین به اندازه شهرک صنعتی بیجار را پس گرفتیم؛  زمین‌هایی را از رانت‌بازان پس گرفتیم و از طریق مزایده به فروش رساندیم که هر متر 15 میلیون تومان و در مجموع 34 میلیارد تومان ارزش مالی داشت اما سال‌ها بلاتکلیف مانده بود.

خسروی با بیان اینکه همه افراد در برابر قانون مساوی‌اند، ابراز داشت: متأسفانه برخی افراد دولتی با همراهی و مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، زمین‌هایی را سال‌ها داگیر کرده بودند که خوشبختانه با ورود به این حوزه و همراهی دستگاه‌ قضائی به ویژه رئیس‌کل دادگستری استان کردستان، جلوی آنها گرفته شد و هم‌اکنون پرونده آنان در دادگستری کردستان در حال بررسی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان با ادعای اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به جای تسهیل‌گری در سال 98 و 99 چند مصوبه را گرفته و زمین‌های مرغوب را به برخی افراد واگذار کرده‌اند که ما شاکی و پیگیر باز پس‌گیری هستیم عنوان کرد: در این مسیر انواع توهین و تخریب از این افراد شنیده‌ایم اما مهم نیست و دنبال اجرای قانون هستیم. 

وی از حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران واقعی در استان خبر داد و گفت: دولت و شرکت شهرک‌های صنعتی مالک زمین‌ها و تنها حق انتفاع را به افراد داده نه خرید و فروش و در این مسیر دنبال افزایش زمین‌ها و واگذاری به فعالان این عرصه هستیم.

خسروی از تلاش برای تعیین تکلیف واحدهای تولیدی بلاتکلیف در استان خبر داد و یادآور شد: از ابتدای فعالیت شرکت شهرک‌های صنعتی در کردستان تاکنون بیش از 1500 قرارداد زنده منعقد و جاری وجود داشته که 820 قرارداد آن اجرا شده و 700 قرارداد طرح ریز و درشت دیگر در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه 982 واحد صنعتی در استان فعالیت دارد، ابراز داشت: امیدواریم این 700 پروژه هرچه زودتر به اتمام و بهره‌برداری برسد تا شاهد تحول و اشتغال‌زایی بیش از پیش باشیم.

زمین کافی برای واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان کردستان نداریمتنها نمایشگاه بین‌المللی کردستان در گیر و دار مشکلات+فیلم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در پایان از تلاش و فعالیت‌های خبرنگاران تسنیم در استان قدردانی کرد و گفت: خبرنگاران این رسانه همواره با رعایت اخلاق و رویکرد حرفه‌ای و دلسوزانه مشکلات استان به ویژه حوزه شرکت شهرک‌های صنعتی را پیگیری و دنبال کرده و زحمات این رسانه قابل تقدیر است.

انتهای پیام/481/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی شرکت شهرک های صنعتی کردستان میلیارد تومان اعتبار شهرک سرنجیانه استان کردستان بازپس گیری زمین ها پس گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان

استاندار کردستان، گفت: سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی استان اختصاص یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا پیش‌ از ظهر امروز در مراسم جهانی روز کارگر که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، با تبریک روز و هفته کارگر، اظهار داشت: جامعه کارگری، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار و کارفرمایان  در کنار هم اقتصاد مملکت را به حرکت در می‌آوردند و در استان نیز عمده کار و زحمات این حوزه بر  دوش این قشر زحمت‌کش است.

وی با بیان اینکه استان‌های غرب کشور از جمله کردستان از مشکلات مزمن زنج می‌برند، گفت: امیدواریم که کم و کاستی‌ها با وجود نیروهای توانمند کردستانی در کشور برطرف شود.

استاندار کردستان با اشاره به مشکل بیمه کارگران، افزود: بر اساس اعلام مدیرکل تامین اجتماعی، خوشبختانه سهمیه 300 نفری برای برخورداری کارگران ساختمانی کردستان از بیمه اختصاص داده شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم که مشکل بیمه سایر کارگران شاختمانی استان برطرف شود.

زارعی‌کوشا بیان کرد: کارگران نقش‌آفرینان اصلی تولید، توسعه و موتور محرکه و پیشران اقتصادی به شمار می‌روند که مسیر رشد و اعتلای کشور در خودکفایی و رسیدن به قله‌های افتخار را هموار می‌کنند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: تلاش و پشتکار قشر زحمت‌کش کارگر بر هیچ کسی پوشیده نیست، در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" این قشر عزیز می‌توانند همچون گذشته در مسیر تعالی و پیشرفت کشور گام بردارند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰ نفر بیمه به کارگران ساختمانی در کردستان
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • ۳۰۰ نفر به سهیمه بیمه کارگران کردستانی اختصاص یافت
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار