Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمان فرمانی روز یکشنبه در نشست خبری قرارگاه خبری شهید همدانی استانداری گلستان اظهار داشت: نخستین مجوز مزرعه گردشگری کشور در گلستان صادر شد که به دلیل اثرات مثبت و فواید اقتصادی ناشی از آن، اکنون ۱۰۹ متقاضی، علاقمند راه‌اندازی مزرعه کشاورزی به گردشگری هستند.

استان گلستان از قطب های مهم کشاورزی کشور با ۲۲۱ هزار بهره بردار در ۶۶۷ هزار هکتار زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استان در تولید ۱۵ محصول کشاورزی رتبه های اول تا پنجم کشور را در اختیار دارد.

بهره برداری از ۲۵ طرح در هفته دولت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: در  هفته دولت امسال ۲۵ طرح با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغال زایی پایدار برای ۱۰۴ نفر به بهره برداری می‌رسد.

فرمانی اضافه کرد: از این تعداد ۲۲ طرح با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی آماده راه‌اندازی است.

فرمانی گفت : با دریافت مجوز برای ۱۴ بسته آماده  جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم .

وی ادامه داد: این اداره کل برای جذب سرمایه گذاران ۵۵ بسته آماده کرده که ۳۰ بسته آن در مناطق نمونه گردشگری است .

وی همچنین از پیگیری استاندار گلستان برای توجه به سرمایه گذاری در خلیج گرگان و جزیره آشوراده قدردانی کرد.

وی تلاش برای ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان ، تکمیل موزه روستایی قرق از محل اعتبارات سفر دولت سیزدهم، برپایی جشنواره اقوام ایران زمین و پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به فعالان صنایع دستی را از دیگر برنامه‌های مهم این اداره‌کل در سال جاری برشمرد.

فرمانی از صادرات چمدانی صنایع دستی تولیدات این استان از ابتدای امسال به ارزش ۲۷ هزار و ۶۲۵ دلار خبر داد و گفت: علاوه بر این امسال ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صنایع دستی تولیدی استان در ۲۲ بازارچه موقت و ۲۰ نمایشگاه ها به فروش رفت.

برچسب‌ها گردشگری هفته دولت کشاورزی گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری هفته دولت کشاورزی گردشگری هفته دولت کشاورزی گلستان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۹۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مریم حاجی‌ابراهیمی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ۴۳ دوره و کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای ۸۳۹ نفر اجرایی شد. معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان افزود: از این تعداد دوره آموزشی، ۲۸ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۶۱۰ هنرمند ازجمله رنگرزی سنتی، رودوزی‌های سنتی، زنجیره ارزش خرد، توانمندسازی فعالان صنایع‌دستی، آسیب‌شناسی صنایع‌دستی، بازاریابی دیجیتال، بازرگانی و صادرات، استانداردسازی، طراحی ظروف موزه‌ای رشته سفال و فلز، جایگاه سفالینه‌های منقوش جرجان در دوران معاصر، طراحی محصول سوزن‌دوزی ترکمن و… برگزار شد. او خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۲۲۹ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال و سرامیک، نساجی سنتی، چرم و تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، ابریشم‌بافی، نساجی سنتی در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد. حاجی‌ابراهیمی گفت: در سال ۱۴۰۲ هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند. او افزود: در سال جاری اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت‌سنجی به ترتیب اولویت در شهرها و روستاهای استان، خصوصاً شهر و روستاهای ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

       

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد