Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@07:56:54 GMT

رسانه های کرمان مطالبه گری را در دستور کار خود قرار دهند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۰۰۶۵

رسانه های کرمان مطالبه گری را در دستور کار خود قرار دهند

به گزارش خبرگزاری مهر، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در آئین بزرگداشت ۱۷ مردادماه به عنوان روز خبرنگار با اشاره به این مطلب که فرهنگ مطالبه گری در این استان پایین است و رسانه‌ها باید منادی گرایان فرهنگ مطالبه گری باشند، گفت: برخی افراد پایین بودن فرهنگ مطالبه گری در استان کرمان را ناشی از نجابت مردم این دیار می‌دانند اما نجابت نباید دلالت بر عدم مطالبه گری مردم و رسانه‌ها داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادخدا سالاری افزود: احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع بزه دو وظیفه و رسالت مهم قوه قضائیه به شمار می‌رود که خبرنگاران در ایفای این دو نقش، همکار و همگام دستگاه قضائی به شمار می‌روند.

وی تاکید کرد: رسانه‌های استان کرمان در راستای احیای حقوق عامه نقش بی بدیلی داشته‌اند.

وی با اشاره به راهکارهای اجرایی شده در دادستانی استان کرمان به منظور احیای حقوق عامه با همکاری رسانه‌ها، اظهارداشت: با همکاری رسانه‌های استان در راستای کاهش حوادث ناشی از کار در استان کرمان اقدامات بسیار خوبی انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان یادآور شد: همچنین در راستای بهبود وضعیت رستوران‌ها نیز بر مبنای مطالبات رسانه‌ها برای ایفای نقش مدعی العموم در امنیت غذایی جامعه اقدامات بسیار خوبی انجام شد و اگر چه در روز ابتدای اجرای این طرح ۱۸ رستوران پلمپ شد اما در پایان همان سال تعداد رستوران‌های پلمپ شده به یک رستوران کاهش یافت.

سالاری با تاکید بر این مطلب که رسانه‌ها در بسیاری از حوزه‌ها راهنما و مشوق مسئولان در اجرای مأموریت‌ها و وظایف قانونی شأن هستند، تاکید کرد: فرهنگ مطالبه گری باید حفظ شده و در بطن جامعه نهادینه شود.

کد خبر 5568479

منبع: مهر

کلیدواژه: مطالبه گری دادستان کرمان دادگستری کرمان بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی هفته دولت گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آزادگان جنگ تحمیلی اربعین 1401 آمار کرونا روز خبرنگار شیوع کرونا همدان اردبیل فرهنگ مطالبه گری استان کرمان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۰۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند

منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: این رسانه‌ها که به صورت الکترونیکی و مکتوب فعالیت دارند با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی فعالیت خبری خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶ رسانه پایگاه خبری هستند، ادامه داد: مابقی این رسانه‌ها شامل یک ماهنامه، ۲فصلنامه و یک مورد نیز روزنامه است.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، علاوه بر این هم اینک ۳۰ درخواست صدور مجوز برای فعالیت رسانه‌ای ثبت و در نوبت دریافت مجوز است.

محبی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۶۰ رسانه دارای مجوز شامل ۶۸ پایگاه خبری، ۳۲ نشریه چاپی، ۴۱ رسانه غیر برخط، نمایندگی ۱۰ خبرگزاری و نمایندگی ۱۰۹ روزنامه سراسری در استان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • پنج چیزی که به دست آوردنشان برای ثروتمندان هم سخت است!
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت 
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد  
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد  
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم