Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردی از پنسیلوانیا که همراه خانواده‌اش در رستورانی در دلاور (Delaware؛ ایالتی در شمال شرقی آمریکا و یکی از ایالت‌های ساحلی اقیانوس اطلس آمریکا) مشغول غذا خوردن بود، با یک کشف شگفت‌انگیز مواجه شد؛ او در غذای خود یک مروارید بنفش پیدا کرد!

مردی به نام اسکات اُوِرلَند درحال صرف غذا در یک رستوران مجلل (Salt Air) واقع در ساحل Rehoboth با همسر و فرزندانش بود که با عجیب‌ترین کشف زندگی‌اش روبه‌رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اورلند گفت حین خوردنِ پیش‌غذای خود، که صدف بود، چیزی سخت را در دهانش احساس کرد، آن را از دهان خارج کرد و یک مروارید کوچک بنفش رنگ را دید.

او تعریف می‌کرد: «وقتی آن جسم بنفش را دیدم، ابتدا فکر می‌کردم بخشی از تزئینات غذاست و احتمال دادم کار سرآشپز باشد! شبیه یک مهره یا یک تکه آبنبات بود. آنقدر رنگ منحصربه‌فردی داشت که نه من و نه همسرم احتمال نمی‌دادیم چنین رنگی در میان مرواریدها وجود داشته باشد».

اسکات اورلند اضافه کرد: وقتی به پوسته‌ی صدف نگاه کردم، یک فرورفتگی کوچک را دیدم و دریافتم که درواقع این محل رشد مروارید است! آن موقع بود که متوجه شدم این یک مروارید طبیعی است.

اورلند ضمن ابراز خوشحالی و تعجب گفت: متوجه شدیم که این یک مروارید کمیاب و خاص است و ارزشی معادل 600 دلار تا حتی 16000 دلار دارد.

به گزارش روزنامه محلی Delaware Online، طبق گفته مؤسسه گوهرشناسی آمریکا، این نوع صدف که در مزارع آبی چری استون در خلیج چساپیک رشد کرده است، مرواریدهای چینی‌مانند (از نوع غیر رنگین‌کمانی) تولید می‌کند. این مرواریدهای طبیعی به‌طور استثنایی یافته‌های کمیابی هستند، به‌ویژه آنهایی که رنگی غیر از رنگ‌های سفید یا کرم دارند؛ مرواریدهای طلایی، صورتی، آبی، قهوه‌ای یا بنفش، نادرترین مرواریدها هستند.

اورلند گفت: ما دوست داریم این مروارید را به چیزی شبیه گردنبند یا گوشواره تبدیل کنیم تا به نحوی یک میراث خانوادگی خاص و باارزش داشته باشیم.

منبع: خبرآنلاین

تماشاخانه ببینید| یک شغل دوم عجیب در آمریکا؛ رواج مارگیری در فلوریدا (فیلم) ابتهاج حذف شدنی نیست؛ شعرهایش را به کتاب‌های فارسی برگردانید (فیلم) فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: یک مروارید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت

سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال در هر روز افزایش یافت. - اخبار بازار -

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، با اعلام بانک مرکزی حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی، روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به دو میلیارد ریال افزایش یافت. 

بر اساس این گزارش، همچنین هر مشتری حقیقی مجاز است از تمامی حساب‌های خود در هر مؤسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را به صورت غیرحضوری برداشت کند. این آستانه (حدنصاب) پیش‌تر معادل یک میلیارد ریال تعیین شده بود.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • نماد غذای ایرانی به خوشمزگی قورمه‌سبزی!
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • معمای فرسایش مداری مشتری‌های داغ حل شد
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • تصویری کمیاب از دیدار یحیی السنوار با رهبر انقلاب
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!