Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از فون‌آرنا، اگر بخواهیم کیفیت و روند ویژگی تشخیص چهره را در گوشی‌های اندرویدی و iOS مقایسه کنیم، در درجه نخست باید یادآور شویم که اولین بار این مدل آیفون ۱۰ بود که ویژگی تشخیص چهره را به کاربران عرضه کرد و بعد از آن مدل‌های گوشی‌های مختلف اندرویدی به این ویژگی توجه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در طول این یک دهه گوشی‌های اندرویدی نتوانستند همگام با اپل بر این ویژگی در مدل‌های گوشی خود به خوبی سرمایه‌گذاری کنند و آن را توسعه دهند. در نتیجه اغلب مدل‌ها اندرویدی امروزی از امکان تشخیص چهره با کیفیت و ایمن برای باز کردن قفل گوشی بی‌بهره هستند.

برای نخستین بار در نسخه اندروید  Ice Cream Sandwich ۴.۰ مدل گوشی گالکسی نکسوس سامسونگ بود که این ویژگی عرضه شد و گوگل آن را (باز کردن قفل با چهره) نامید. اما واقعیت این بود که این امکان این‌قدر ضعف داشت که حتی با آوردن یک عکس به راحتی فریب می‌خورد! حتی در نسخه اندروید ۴.۲ آبنبات ژله‌ای (Android Jelly Bean) که یک لایه امنیتی اختیاری  به نام (Liveness Check) داشت و می‌بایست برای باز کردن قفل گوشی، دوربین جلویی گوشی‌تان را با یک چشمک مهمان می‌کردید، همچنان ضعف‌هایی وجود داشت و شاید نه به راحتی گذشته اما بازهم امکان فریب آن بوسیله یک عکس دو بعدی وجود داشت.

گوشی گلکسی نکسوس سامسونگ

تشخیص چهره  iOS  با (باز کردن قفل با چهره) اندروید متفاوت است. باز کردن قفل با چهره در اندروید از دوربین جلو استفاده می‌کند و اساساً به دنبال اسکن یک تصویر مشابه برای باز کردن قفل است. تشخیص چهره در آیفون‌ها یک سیستم کامل از حسگرها است که حتی از یک (flood illuminator) بهره می‌برد. سیستم تشخیص چهره iOS از ۳۰ هزار نقطه برای نقشه‌برداری از چهره شما به صورت سه‌بعدی استفاده می‌کند و دیگر نمی‌توان آن را با یک تصویر دو بعدی ساده فریب داد.

تعجب‌آور است که چرا سازندگان گوشی‌های اندرویدی در به کارگیری این ویژگی‌های باز کردن قفل با چهره، کمتر تمایل نشان می‌دهند. در حالی که این ویژگی روی دستگاه‌هایی مانند سری پیکسل ۴ گوگل و هواوی میت ۲۰ عملکرد خوبی و ایمنی داشته است. در پاسخ می‌توان به عنوان نمونه به  گوگل که نگرانی‌های مرتبط به عمر باتری را  دلیلی اصلی عدم استفاده از سیستم باز شدن قفل با چهره در سری پیکسل ۶ عنوان کرده است، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

اپل‌واچ ابزاری مناسب برای تشخیص سریع‌تر سکته قلبی

به هر حال، به نظر می‌رسد حداکثر انتظار از سازندگان گوشی‌های اندرویدی در نظر گرفتن امکان تشخیص چهره معمولی و مبتنی بر تصویر در بهترین حالت است. در حال حاضر هیچ شواهد و اطلاعاتی مبنی بر برنامه تولیدکننده‌های بزرگ گوشی‌های اندرویدی در به کار گیری یا توسعه یک تشخیص چهره سه بعدی حتی در آینده‌ای نزدیک هم وجود ندارد.

کد خبر 698613 برچسب‌ها شرکت اپل شرکت‌های فناوری جهان گوشي همراه سیستم عامل - اندروید شرکت سامسونگ تکنولوژی (فناوری) تکنولوژی (فناوری) - دیجیتال تکنولوژی (فناوری) ارتباطات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شرکت اپل شرکت های فناوری جهان گوشي همراه سیستم عامل اندروید شرکت سامسونگ تکنولوژی فناوری تکنولوژی فناوری دیجیتال تکنولوژی فناوری ارتباطات باز کردن قفل با چهره گوشی های اندرویدی تشخیص چهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چگونه با کمک عسل، گیاه آلوئه ورا را در خانه تکثیر و پرورش دهیم؟ (فیلم) روش قلمه گیری صحیح در گیاه برگ انجیری (فیلم) روش تکثیر گیاه آگلونما (فیلم)

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung
  • (ویدئو) یک ترفند ساده و سریع: آسانترین راه پیچیدن دلمه برگ مو
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • جزئیات کامل اندروید ۱۵ چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی