Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: جامعه آماده ظهور نمی‌شود جز با پیشرفتی که مبتنی بر کلام وحی و اندیشه‌های قرآنی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که شامگاه شنبه در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: اینکه در سنین جوانی، توفیق داشته باشید که با قرآن همنشین شوید، از برکات الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از هیئت داوران این دور از مسابقات تشکر می‌کنم که در نهایت اخلاق، دقت و توجه به آیین‌نامه‌ها، کار خود را انجام دادند و باید گفت بار اصلی مسابقات بر دوش آنها بود هر چند عوامل دیگری هم در این بین تلاش شبانه‌روزی داشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه اگر بخواهیم زندگی مطمئن و سعادتمندی داشته باشیم باید به قرآن روی بیاوریم گفت: آنهایی که در زندگی خود سرگردان و حیرانند، قرآن را از یاد برده‌اند بنابراین برای رهایی از سرگردانی باید به دامان قرآن بازگشت.

وی ادامه داد: مسابقات قرآنی نقطه امید همه فعالان این عرصه است ولی نباید همچنان به اتفاقاتی که در گذشته افتاده بسنده و همان‌ها را مجددا تمرین کنیم، بلکه باید اهل نوآوری و شکوفایی باشیم به نحوی که با قرآنی کردن جامعه، زمینه‌ساز ظهور باشیم.

اسکندری تصریح کرد: جامعه آماده ظهور نمی‌شود جز با پیشرفتی که مبتنی بر کلام وحی و اندیشه‌های قرآنی باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برگزاری مسابقه در رشته‌های معارفی و تفسیری و توجه به نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کنار قرآن، اقدام بسیار مناسبی محسوب می‌شود گفت: این مسئله را به فال نیک می‌گیریم ولی باید به سمتی حرکت کنیم که در مقابل هیچ اندیشه‌ای فروگذار نبوده و اندیشه قرآنی خود را در مقابله با آنها به رخ جهانیان بکشانیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ارائه پیشنهاداتی برای تحقق این هدف پرداخت و خاطرنشان کرد: مثلا می‌توانیم رشته‌ای هم با عنوان مقاله‌نویسی قرآنی راه‌اندازی کنیم تا علاوه بر حافظان و قاریان برجسته، نویسندگان و پژوهشگران قرآنی ممتاز هم داشته باشیم؛ همچنین می‌توان به بهترین طرح‌هایی که موجب پیاده شدن قرآن در عرصه زندگی جامعه می‌شوند هم جوایزی اهدا کرد.


انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۰۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، مدیریت دارالقرآن طوبی بوشهر از سه سال پیش به خانم عزت عالی‌حسینی واگذار شد تا کلاس‌های آموزش مفاهیم، روخوانی، روان‌خوانی حفظ و تدبر برای علاقمندان برگزار شود.

خانم عالی حسینی با سابقه ۲۷ ساله تدریس، افتخار خود را خادمی قرآن می‌داند.

این بانوی ۵۳ ساله با آمدنش به دارالقرآن طوبی، فضای آموزش را به گونه‌ای بازسازی کرد تا کودکان با اشتیاق بیشتری در کلاس‌ها شرکت کنند.

او برای کودکان ۵ ساله طرح رویش قرآنی را اجرا کرد که با نماز، اذان، اخلاق، تربیت اسلامی و روان‌خوانی قرآن آشنا شوند و به گفته خودش وقتی به مدرسه می‌روند چند قاری و حافظ قرآنی داشته باشیم.

در دارالقرآن طوبی مادران هم در کنار فرزندان‌شان قرآن می‌خوانند و برخی از آنها حافظ چند جزء هستند.

۳۰ بانوی کم‌سواد هم در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت کردند و به تنهایی می‌توانند قرآن را ختم کنند.

خانم عالی حسینی در حوزه‌های داستان نویسی، عکاسی و مقاله نویسی با موضوع حجاب و عفاف ۳۰۰ رتبه کشوری و استانی دارد.

به اعتقاد وی فرقی نمی‌کند در چه موسسه قرآنی و در کجا فعالیت می‌کند، مهم این است که دانش‌آموزانی حافظ و قاری قرآن و مانوس با آیات الهی تربیت شوند.

سالانه حدود ۵۰۰ کودک در دارالقرآن طوبی بوشهر قرآن و مفاهیم آن را فرا می‌گیرند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم