Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان دبیر شورای هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان از جمع‌آوری هزار و ۵۸۰ معتاد متجاهر از ابتدای سال در استان خبر داد و گفت: در این مدت بیش از هزار کیلوگرم مواد مخدر کشف کردیم.

حمزه عبدکوند با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا به مناسبت آغاز هفته دولت، اظهار کرد: ما با دو نگاه "اعتیاد و معتادین" و "مواد مخدر و قاچاقچیان" در این حوزه فعالیت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدکوند با بیان اینکه معتاد قربانی اعتیاد است، تصریح کرد: ما در حوزه مبارزه با قاچاقچیان به مثابه آیات قرآن کریم با شدت برخورد می‌کنیم اما با معتادان رحم داریم چون بیمار نیاز به توجه، بازسازی و اصلاح دارد.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در حوزه پیشگیری از اعتیاد، عنوان کرد: یکی از اعضای اصلی شورای مبارزه با مواد مخدر در استان، روسای دانشگاه‌ها هستند چون بیشتر کار در حوزه فرهنگی است. امسال نقشه راه پیش گیری از اعتیاد در استان تدوین شده است.

 دبیر شورای هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان دررابطه با طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر همدان، توضیح داد: بیش از ۹۰ درصد معتادان متجاهر استان را ساماندهی کردیم. معتاد متجاهر یعنی فردی که بی‌خانمان باشد و در ملاعام مواد مخدر مصرف کند یا آلات و ادوات مصرف مواد مخدر در اختیار داشته باشد.

عبدکوند ادامه داد: این افراد پس از جمع‌آوری از یک روز تا سه ماه در مرکز ماده ۱۶ بهزیستی تحت درمان هستند. مشکلی از نظر ظرفیت برای پذیرش در این مراکز نداریم و به دنبال افزایش ظرفیت برای موارد احتمالی هستیم.

وی دررابطه با مراکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد بهزیستی، گفت: خانواده‌ها برای ترک معتادان آن‌ها را به این مراکز می‌برند و در هر دوره حدود یک میلیون تومان هزینه دارد. اگر خانواده‌ها در فرآیند ترک کردن حضور داشته باشند خیلی به فرد معتاد کمک می‌کنند.

دبیر شورای هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه معتادان متجاهر با تشخیص مرجع قضایی جمع‌آوری می‌شوند، اظهار کرد: پس از اینکه یک معتاد متجاهر برای بار سوم جمع‌آوری شود دیگر مجرم است و باید به زندان برود. از ابتدای سال‌جاری بیش از هزار و ۵۸۰ نفر تحت عنوان معتاد متجاهر در استان جمع‌آوری کردیم و افرادی که تکراری بودند را فقط با تشخیص مرجع قضایی به مراکز ماده ۱۶ بردیم وگرنه باید تحت آموزش دستگاه فرهنگی قرار بگیرند. 

عبدکوند با اشاره به اینکه ۵۰ درصد زندانیان ما در استان با مواد مخدر مرتبط هستند، تصریح کرد: ریشه مشکلات بسیاری از زندانیان استان مانند؛ طلاق، نزاع خانوادگی یا سرقت با اعتیاد در ارتباط است.

وی با بیان رتبه ۲۲ استان همدان در میزان مصرف مواد مخدر در کشور، عنوان کرد: طبق آمار رسمی میانگین مصرف مواد مخدر در کشور ۵.۴ درصد و در استان همدان ۲.۴ است. طبق بررسی از یک جامعه آماری ۲۱ هزار نفری متوجه شدیم که بیشتر معتادان استان در سن ۲۷ تا ۳۵ سال هستند. ۷۰ درصد تریاک و ۳۰ درصد از سایر مواد مخدر استفاده می‌کنند.
 
دبیر شورای هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان خاطرنشان کرد: نقش محوری و اساسی با خانواده هاست و مردم باید بدانند اعتیاد در کمین فرزندان آن‌هاست. خانواده‌ها باید صیانت بیشتری داشته باشند تا فرزندانشان دچار اعتیاد نشوند.

عبدکوند با بیان اینکه سیگار دروازه ورود به اعتیاد، تأکید کرد: استعمال دخانیات در فضای عمومی ممنوع است. مردم از کنار اعتیاد عبور می‌کنند و سهل‌انگاری و کوتاهی مردم باعث شده تا این ناهنجاری به عنوان هنجار شناخته شود.

وی دررابطه با ارتباط بیکاری و اعتیاد، توضیح داد: در اذهان عمومی می‌گویند منشاء اعتیاد مسئله بیکاری است اما این دلیل عمده نیست و بر اساس آمار اغلب این افراد می‌گویند که دوست و رفیق ناباب باعث اعتیاد آن‌ها شده همچنین بسیاری اعلام کردند بعد از اعتیاد شغل خود را از دست دادند.

دبیر شورای هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به مصرف مواد مخدر در میان دانشجویان به بهانه افزایش کیفیت و کمیت درس خواندن، گفت: دانشجویان ما از تبعات مواد مخدر غافل هستند و این مسئله در کوتاه مدت، جسم و ذهن آن‌ها را تخریب می‌کند. بحث‌پیشگیری باید دنبال شود و ذهنیتی که در جوانان ایجاد کردند باید تغییر کند.
 
عبدکوند با بیان اینکه ۷۰ درصد باندهای فروش موادمخدر به نوعی شناسایی می‌شوند، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری بیش از هزار کیلوگرم مواد مخدر را کشف کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مواد مخدر دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دبیر شورای هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان مصرف مواد مخدر استان همدان معتاد متجاهر خانواده ها جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن درستی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای مباره با مواد مخدر و در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه افرادی به صورت باند، اقدام به انتقال مواد مخدر به شهرستان "ارومیه" می‌کنند، رسیدگی به موضوع در دستور کار اطلاعاتی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی‌های تخصصی و هماهنگی‌های قضائی و رصد مسیرهای تردد، خودروهای مورد استفاده متهمان شناسایی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی استان ادامه داد: در نهایت با عملیات ضربتی پلیس، خودروی متهمان در مسیر "ارومیه-تبریز" توقیف و در بازرسی از آنها مقدار ۱۲ کیلو گرم مواد مخدر از نوع هروئین کشف شد.

سرهنگ درستی با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ دستگاه خودرو توقیف و ۶ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شدند، خاطر نشان کرد: مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی بدیل شهروندان در دستاوردهای پلیس، ضروری است همکاری‌های آنان در این زمینه، بیش از گذشته با مأموران تداوم یابد و هر گونه مورد مشکوکی را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 6097044

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۰ کیلوگرم تریاک جاسازی‌شده در بار هندوانه
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۱۵۰ کیلو ماده مخدر شیشه در نرماشیر
  • (ویدیو) ادعای میرسلیم درباره ترفند افراد صادق خلخالی برای ریختن داخل خانه‌ها؛ پرت کردن مواد مخدر!
  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد