Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@22:56:57 GMT

لیلا حسین زاده کیست و چرا بازداشت شد؟

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۰۶۷۳

لیلا حسین زاده کیست و چرا بازداشت شد؟

به گزارش صدای ایران،لیلا حسین‌زاده (زادهٔ ۱۳۷۰)، فعال سیاسی و دبیر اسبق شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران است. او چهار مرتبه از جمله در رابطه با اعتراضات دی ۱۳۹۶ بازداشت و مجموعاً به بیش از ده سال حبس محکوم شده است. حسین‌زاده آخرین بار ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ مقابل منزل خود با ضرب و شتم بازداشت شد. او در سال ۱۳۹۶ دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازداشت در دی۱۳۹۶


لیلا حسین‌زاده در جریان اعتراضات دی ماه ۱۳۹۶ بازداشت و پس مدتی طولانی نگهداری در سلول انفرادی در بهمن ۱۳۹۶ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.



بازداشت در مرداد ۱۳۹۸


او بار دیگر در مرداد ۱۳۹۸، توسط مأموران امنیتی در منزل خود بازداشت و پس از ده روز نگهداری در یکی از خانه‌های امن اطلاعات سپاه جهت اجرای حکم ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد.



بازداشت در آذر ۱۴۰۰


حسین‌زاده ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در جریان سفر به شیراز بازداشت شد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده «بیش از ۱۵ مأمور امنیتی» اقدام به بازداشت خانم حسین‌زاده کرده بودند.

پس از چند هفته بی‌خبری از وضعیت لیلا حسین‌زاده پس از بازداشت، سایت‌های حقوق بشری از انتقال او به زندان عادل‌آباد شیراز خبر دادند.

انتقال خانم حسین‌زاده به زندان شیراز پس از اتمام مراحل بازجویی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین در حالی انجام شد که او از حق دسترسی به وکیل نیز محروم بود.او پس از ۲۶ روز از زندان آزاد شد.


بازداشت در 29 مرداد ١۴٠١

 

این فعال سیاسی ٢٩ مرداد ۱۴۰۱ در مقابل منزل خود در تهران همراه با ضرب و شتم بازداشت و به «مکانی نامعلوم» منتقل شد.



گفته شده دستگیری خانم حسین‌زاده «با ضرب و شتم» توسط ١٠ تن از ماموران لباس شخصی همراه بوده و در خیابان و مقابل منزل شخصی‌اش انجام گرفته است.

آزادی در سال ۱۳۹۹ 

 

لیلا حسین‌زاده در سال ۱۳۹۹ پس از بازداشت به گفتهٔ وکیلش طبق نظر پزشکی قانونی ادامه حبس به علت بروز بیماری صعب العلاج برای حسین‌زاده غیرممکن بوده، مشمول «عدم تحمل کیفر» شناخته شد و از زندان اوین آزاد شد.

احکام صادره برای حسین زاده

 

حسین‌زاده در اسفندماه ۹۶ در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. این حکم در تیرماه ۱۳۹۸ در دادگاه تجدیدنظر به ۳۰ ماه حبس تعزیری کاهش یافت.


۵۰۰ دانشجوی دانشگاه تهران در آن زمان در نامه‌ای به منصور غلامی، وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری به مجموع ۷۰ سال احکام زندان صادر شده برای سیزده دانشجوی این دانشگاه از جمله لیلا حسین‌زاده، مرضیه امیری و کسری نوری اعتراض کردند.

این زندانی سیاسی سابق بار دیگر در سال ۱۳۹۹ با تشکیل پروندهٔ دیگر برای او شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ۵ سال حبس تعزیری و دو سال منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: لیلا حسین زاده حبس تعزیری سال حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!

این روزها بنرهایی از جهان پهلوان تختی در سطح شهر تهران می‌بینید که روی آن عبارت "پای تختی هستیم" نوشته شده است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ البته این جمله می‌تواند چندوجهی خوانده شود و به قول شعرا و ادبا، جناس دارد اما فارغ از برداشت اهل پایتخت بودن یا پای آرمان های تختی ایستادن، موضوع علاقه شهرداری به استفاده از برند پهلوان پرآوازه کشتی جالب‌تر است. 

حسین زاکانی پدر شهردار فعلی تهران، بعداز انقلاب مسوول برگزاری مراسم بزرگداشت جهان پهلوان تختی بود!

این مراسم هرساله در روز فوت غلامرضا تختی اسطوره پهلوانی و کشتی‌گیر سرشناس ایران در آرامگاه ابن بابویه برگزار می‌شود. در این تصویر، حسین زاکانی را در عکسی که بابک تختی فرزند جهان پهلوان در آن حاضر است، می‌بینید: 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • شیرین سعیدی: از شنیده شدن خبر بازداشت خود شوکه شدم!
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • زمان اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان اعلام شد
  • سلطان گلزنی به استقلال و پرسپولیس کیست
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!
  • حسین‌زاده: می‌خواهید برویم اسنپ کار کنیم!
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی