Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «یومیوری» یکشنبه (۲۱ اوت) گزارش داد، ژاپن در حال بررسی استقرار ۱۰۰۰ موشک کروز دوربرد برای تقویت قابلیت پدافندی خود مقابل چین است.

این روزنامه به نقل از منابع دولتی اعلام کرد: این موشک‌ها تسلیحات موجود اصلاح شده برای گسترش بردشان از ۱۰۰ کیلومتر (۶۲ مایل) به ۱۰۰۰ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تسلیحات که از کشتی‌ها یا هواپیماها پرتاب می‌شوند، عمدتاً در اطراف جزایر جنوبی نانسی مستقر خواهد شد و می‌تواند به مناطق ساحلی کره شمالی و چین برسد.

به گزارش رویترز، نمایندگان وزارت خارجه ژاپن بلافاصله به درخواست برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ ندادند.

طبق این گزارش، ژاپن که قانون اساسی پس از جنگ خود را این گونه تفسیر می‌کند که ممکن است از ارتش فقط برای دفاع از خود استفاده کند، در سال‌های اخیر هزینه‌های نظامی خود را افزایش داده و استراتژی قاطعانه‌تری در پیش گرفته است. اما این کشور از استقرار موشک‌های دوربرد به عنوان بخشی از محدودیت‌های خود برای سلاح‌هایی که می‌توانند به اهدافی در خاک خارجی حمله کنند، خودداری کرده است.

تنش‌های منطقه‌ای در این ماه پس از سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به تایوان تشدید شد. به نوشته رویترز، پکن موشک‌هایی را در نزدیکی تایوان و به منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن پرتاب کرد. 

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که چین با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ژاپن موشک موشک کروز تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۰۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ین ژاپن بالا رفت

دلار در برابر ین ۲.۴۵ درصد کاهش یافت و به زیر ۱۵۴ ین رسید.

به گزارش ایسنا، در حرکتی جدید، ین ژاپن در برابر دلار آمریکا صعود کرد.

با حرکت اخیر ارز ژاپن، بار دیگر شایعاتی مبنی بر دخالت دولت این کشور به وجود آمد.

همچنین فدرال رزرو اعلام کرد که نرخ بهره اصلی خود را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد بدون تغییر نگه می‌دارد.

البته روز دوشنبه گزارش‌هایی مبنی بر این منتشر شد که این اتفاق رخ می‌دهد.

دلار در ساعت ۴:۴۰ دقیقه بعد از ظهر به وقت شرقی ۲.۴۵ درصد در برابر ین کاهش یافت و به ۱۵۳.۸۸۵۰ رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد
  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • ناو اقیانوس‌پیما و مجهز به موشک های بالستیک دوربرد سپاه از خط استوا گذشت +جزئیات مهم
  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت ۲ هدف مهم در تل‌آویو
  • (ویدئو) لحظه شلیک موشک‌های کروز مقاومت عراق به سمت بئرالسبع و تل‌آویو
  • ین ژاپن بالا رفت
  • چراغ سبز غرب به اوکراین برای حمله به روسیه
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد