Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:37:36 GMT

انتقال آب از سدِ سرداب به فریدن تسریع شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۰۸۹۰

انتقال آب از سدِ سرداب به فریدن تسریع شود

ایسنا/اصفهان فرماندار فریدن گفت: مهم‌ترین مطالبه بخش آبِ شهرستان، تسریع در اجرای طرحِ انتقال آب از سد سرداب به منظور تأمین آبِ شرب پایدار برای فریدن است.

عزیزالله عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده و به منظور تأمین آب شرب پایدار برای فریدن، مقرر شد از طریق سدِ سرداب آب به شهرستان منتقل شود که اکنون کارهای مطالعاتی این طرح انجام شده و برای اجرای آن به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر این مهم محقق شود تأمین آب شرب پایدار برای شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر و بوئین میاندشت مقدور خواهد شد.

وی افزود: شبکه‌های آبِ شهرستان فریدن فرسوده و میزان هدر رفت آب تقریباً زیاد است و اکنون در روستاهای «خلج» و «چهل خانه» مشکل کمبود آب داریم. در شهر دامنه نیز با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و برای روستاهایی مانند «نوغان» و «نسار» اخیراً چاه حفر شده است، اما هنوز به شبکه آب متصل نشده‌اند.

فرماندار فریدن گفت: در حال حاضر چاه‌های غیرمجاز زیادی در فریدن وجود ندارد و چاه‌های موجود پروانه بهره‌برداری دارند، منتها اداره آب اعتقاد بر بستن کنتور هوشمند روی چاه‌ها دارد تا میزان دِبی آب آنان کم شود که به این موضوع اعتراض داریم. کشاورزان تنها ۵ ماه از سال را آب برداشت می‌کنند و به غیر از کشاورزی شغل دیگری ندارند و هیچ حقابه آبی نیز دریافت نمی‌کنند. در این شرایط درست نیست که به کشاورزان بگوییم با خرج خودتان کنتور هوشمند نصب کنید تا میزان آبِ شما را کم کنیم!

عباسی تصریح کرد: حداقل خرید کنتور هوشمند باید با خرج دولت انجام شود تا دلیلی برای نصب این کنتورها روی چاه‌های آب کشاورزان داشته باشیم.

وی به مهم‌ترین مطالبه بخش آب شهرستان فریدن اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین مطالبه تسریع در اجرای طرحِ انتقال آب از سد سرداب به منظور تأمین آبِ شرب پایدار برای فریدن است و وزارت نیرو باید این طرح را هرچه سریع‌تر اجرا کند.

فرماندار فریدن همچنین، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های مهم شهرستان اجرای طرح ریل راه‌آهن است که در صورت اجرای آن اصفهان به داران و «اَزنا» متصل می‌شود که این مهم یکی از عوامل توسعه زیرساخت‌های شهرستان فریدن است. با اجرای این طرح ریلی شهرستان‌های نجف‌آباد، تیران و کرون، چادگان، فریدن و بوئین میاندشت منتفع می‌شوند و زیرساخت‌های این شهرستان‌ها توسعه می‌یابد. مطالعات طرح در سال ۱۳۹۰ انجام شد و اکنون نیز نامه‌ای برای وزیر راه شهرسازی ارسال کرده‌ایم تا اجرای طرح تسریع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها توسعه زیرساخت ها کنتور هوشمند طرح انتقال آب وزارت نیرو شهرستان فریدن شرب پایدار اجرای طرح تأمین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۰۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر امور آب و فاضلاب پلدشت از رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک این شهرستان خبر داد.   حسین علی نژاد اظهار داشت: خط انتقال آب شرب روستای نازک پلدشت که آب شرب شهر نازک و ۸ روستای تحت پوشش را تامی می‌کند دچار ترکیدگی شده بود که با تلاش پرسنل اتفاقات رفع و مجدداً آب شرب مشترکین این روستا برقرار شد.

دیگر خبرها

  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل