Web Analytics Made Easy - Statcounter

حتما این جمله زیاد شنیده اید که هیچ چیز سلامتی نمی‌شود! برای تمامی مشکلات و خسارات انواع بیمه نامه در سال 1401 وجود دارد و در عرض چند ثانیه می‌توانید بیمه دلخواه تان را بخرید.در میان تمام بیمه‌ها، هیچ کدام اهمیت بیمه تکمیلی درمان را ندارد و این اهمیت به دلیل سلامتی انسان است. این روزها هزینه‌های درمان از همیشه سنگن تر شده و برای جبران آن قطع به یقین نیاز به بیمه تکمیلی مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمه تکمیلی یکی از انواع بیمه‌های اشخاص است و همانطور که از اسم آن مشخص است به وسیله آن هزینه‌های درمانی فرد بیمه‌شده تا سقف مشخص و مازاد بر تعهدات بیمه‌گران پایه از جمله تامین اجتماعی، سلامت و ... توسط شرکت بیمه جبران می‌شود.این بیمه نامه در نوع‌های مختلفی صادر می‌شود و هر یک شرایط خاص خودش را دارد که می‌توانید با توجه به شرایط خود بهترین آنرا خریداری کنید. در ادامه این شرایط را بررسی کرده‌ایم.

آیا برای خرید بیمه تکمیلی نیاز به وجود بیمه پایه است؟

در گذشته اگر می‌خواستید بیمه تکمیلی خریداری کنید، نیاز به وجود بیمه پایه بود؛ اما امروز دیگر این موضوع  ضروری نیست و می توانید بیمه نامه تکمیلی‌تان را بدون داشتن بیمه‌های پایه خریداری کنید. به صورت ساده تر چه بیمه پایه داشته باشید و چه نداشته باشید بیمه تکمیلی قابل خریدن است.

آشنایی با بیمه تکمیلی و انواع آن

برای خرید بهترین بیمه تکمیلی بهتر است ابتدا با انواع و اقسام آن آشنا باشید. بیمه تکمیلی در 3 دسته زیر برای عرضه وجود دارد:

بیمه تکمیلی گروهی
بیمه تکمیلی خانواده
بیمه تکمیلی انفرادی

بیمه تکمیلی گروهی چیست؟

یکی از بهترین انواع بیمه تکمیلی نوع گروهی آن است؛ چرا که کارکنان و پرسنل می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای بسیار اندک، گران‌ترین هزینه‌های درمان را متقبل شوند.

 در بیمه نامه درمان گروهی که توسط شرکت‌ها برای کارکنان فراهم می‌شود، مبلغی توسط پرسنل و مبلغی توسط کارفرما پرداخت خواهد شد. به همین دلیل از بیمه تکمیلی گروهی به عنوان مناسب ترین گزینه یاد می‌شود.

وجود موارد زیر برای صدور بیمه تکمیلی گروهی الزامی است:

رد شدن بیمه پایه (تامین اجتماعی) با یک کد کارگاه
رد شدن تعداد کارکنان بیمه شده از یک حد خاص

بیمه تکمیلی خانواده چیست؟

برخی از شرکت های بیمه‌گر طرح تکمیلی بیمه درمان تکمیلی خانواده را ارائه کرده اند که می توان از بین این طرح‌ها به بیمه درمان تکمیلی خانواده سامان و بیمه تکمیلی خانواده تعاون اشاره کرد.در بیمه تکمیلی خانواده نیازی نیست که بیمه تامین اجتماعی افراد متقاضی از یک سازمان رد شده باشد و شرطی نیز برای حداقل تعداد افراد بیمه شده وجود ندارد.

امکان پرداخت حق بیمه تکمیلی خانواده به صورت اقساط
امکان خرید بیمه تکمیلی خانواده  حتی بدون نیاز به داشتن بیمه پایه تامین اجتماعی
پوشش های بیمه ای با سقف تعهدات متنوع برای همه اعضای خانواده

 
بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟

در انواع بیمه های تکمیلی محدودیت‌های مختلفی وجود دارد؛ برای مثال در بیمه تکمیلی خانواده پوشش‌های کمتری نسبت به بیمه شرکتی یا گروهی وجود دارد. در بیمه تکمیلی انفرادی با چنین محدودیت هایی روبرو نیستید و می‌توانید از بالاترین پوشش‌ها استفاده کنید. در بیمه تکمیلی انفرادی نیازی به وجود بیمه های پایه نیست و می‌توانید بیمه خود را از شرکت‌های مانند سامان یا دی خریداری کنید.

بیمه تکمیلی راهی برای کاهش هزینه های جراحی است

بیمه تکمیلی چه پوشش هایی دارد؟

بیمه تکمیلی پوشش‌های جامع و کاملی دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه جراحی‌های تخصصی و مهم مثل مغز و قلب

هزینه درمان ناباروری
هزینه خدمات پاراکلینیکی مثل سونوگرافی، اسکن، ام آر آی، اکو یا آندوسکوپی و ...
هزینه خرید عینک و سمعک
هزینه های دیگر خدمات تشخیصی از جمله: تست ورزش، تست تنفسی، نوار اعصاب و مغز
هزینه جراحی‌های مجاز سرپایی از جمله شکستگی‌ها و دررفتگی‌ها، گچ‌گیری، ختنه، بخیه، کرایوتراپی، اکسیزیون لیپوم، تخلیه کیست، لیزردرمانی و بیوپسی
هزینه خدمات مربوط به آزمایشگاه از جمله پاتولوژی، انواع رادیوگرافی، نوار قلب، فیزیوتراپی و غیره
هزینه‌های آمبولانس درون و برون شهری
هزینه های ویزیت و دارو
هزینه های تهدیدکننده سلامتی جنین

هزینه خرید دارو تحت پوشش بیمه تکمیلی است

چه عواملی در حق بیمه گذار تاثیر دارد؟

عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند در حقی بیمه تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. مهم‌ترین این عوامل عبارتست از:

سقف تعهدات
سن بیمه شونده
تعداد افراد متقاضی

تاثیر سن در میزان حق بیمه تکمیلی

یکی از عواملی که تاثیر مستقیمی در میزان حق بیمه و مبلغ پرداختی دارد سن است. شرکت‌های بیمه برای سن دسته بندی‌های مختلفی دارند و می‌توانید با آگاهی از آن بیمه خود را خریداری کنید. به زبان ساده هرچه سن فردی که می‌خواهد بیمه شود، بیشتر باشد، قیمت خرید نیز بالاتر می رود.

تاثیر تعداد افراد در میزان حق بیمه تکمیلی

این که تعداد افراد متقاضی زیاد باشد یا کم می‌تواند هزینه را بسیار تغییر دهد. هرچه تعداد افراد یک مجموعه زیاد باشد، هزینه‌های پرداختی آن ها نیز کاسته می‌شود.

مدارک مورد نیاز خرید بیمه تکمیلی

برای تهیه انواع بیمه تکمیلی  مدارک زیر نیاز است:

·         فرم تکمیل‌شده درخواست بیمه نامه درمان تکمیلی

·         کپی اولین صفحه دفترچه بیمه

·         فرم تکمیل‌شده پرسشنامه سلامت

·         صفحه اول کارت ملی و شناسنامه

دوره انتظار در بیمه درمان تکمیلی

مدت انتظار بیمه درمان تکمیلی، مدت زمانی است که بیمه‌گر تعهدی در قبال جبران خسارات بیمه‌گزار ندارد.این مدت زمان از هنگام عقد قرارداد شروع می‌شود.دوره انتظار در هنگام پوشش هزینه‌های زایمان بیمه تکمیلی درمان ضرورت می یابد.بیمه‌گزار باید بداند که دوره انتظار مربوط به پوشش بیمه انتظار نه الی دوازده ماه است.توصیه می شود که بیمه‌گزار قبل از بارداری حتما این نکته دوره انتظار پوشش بیمه ای زایمان را مدنظر قرار دهد.

اول استعلام بیمه بعد خرید  درمان

بهتر است در مرحله اول قبل از خرید به مقایسه شرایط و قیمت‌ شرکت‌های مختلف بپردازید و بعد خرید خود را انجام دهید. امروزه برخی شرکت‌ها برخی بیمه نامه را بصورت نقدی و اقساط هم به فروش می‌رسانند که اگر کمی صبوری کنید و به سایت های فروش بیمه مانند بیمه دات کام مراجعه کنید می‌توانید در کمترین زمان، بهترین بیمه را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه قیمت انسان سلامتی بیمه تکمیلی انفرادی بیمه تکمیلی خانواده بیمه درمان تکمیلی بیمه تکمیلی گروهی خرید بیمه تکمیلی بیمه تکمیلی تامین اجتماعی خریداری کنید بیمه نامه تعداد افراد دوره انتظار انواع بیمه بیمه پایه بیمه ها شرکت ها حق بیمه پوشش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران، با اشاره به بدهی بیمه ها به داروخانه‌ها، گفت: داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک، پول ندارد.

به گزارش مهر، هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیروهای مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیروهای مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توزیع شیرخشک یارانه ای تا سقف ۱۰ قوطی در هر ماه توزیع شیرخشک یارانه‌ای تا ۱۰ قوطی در هر ماه

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • کاردرمانی در منزل چقدر هزینه دارد؟
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • شمش خم کن چیست؟