Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیاتی از قانونگذاران آمریکایی با رهبر اپوزیسیون محبوس فیلیپین که دوران ریاست جمهوری دوترته به زندان افتاد، دیدار کردند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سناتور ادوارد مرکی که در دوران ریاست جمهوری رودریگو دوترته از ورود به فیلیپین منع شده بود با گروهی از قانونگذاران آمریکایی به فیلیپین رفته و با سناتور "لیلا دو لیما"، رهبر اپوزیسیون این کشور آسیایی در زندان فوق امنیتی در کمپ اصلی پلیس در مانیل دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوترته مانع از ورود این سناتور آمریکایی و دو قانونگذار دیگر به فیلیپین شده بود چون آنها خواستار آزادی این رهبر اپوزیسیون و مطرح کردن نقض قوانین حقوق بشری در دوران ریاست جمهوری‌ دوترته شده بودند.

مدت زمان شش ساله ریاست جمهوری دوترته ژوئن پایان یافت.

کمپین خشونت‌بار دوترته در مقابله با قاچاق مواد مخدر به مرگ هزاران مظنون به مواد مخدر منجر شد و دیوان کیفری بین‌المللی را بر آن داشت تا تحقیقاتی را علیه وی آغاز کند.

جانشین دوترته، فردیناند مارکوس جونیور است که در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ در پی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری موفق شد تا در کاخ ریاست جمهوری فیلیپین جای بگیرد و معاونش هم سارا دوترته، دختر رودریگو دوترته است.

مرکی و هیات همراهش با رئیس جمهوری جدید فیلیپین نیز در کاخ ریاست جمهوری در مانیل دیدار کردند.

پس از این دیدار، رئیس جمهوری فیلیپین گفت که به دنبال ادامه همکاری‌ها با آمریکا در حوزه‌های مختلفی چون استفاده از انرژی تجدیدپذیر، توسعه کشاورزی، اصلاحات اقتصادی و حذف مشکلات مربوط به قاچاق مواد مخدر است.

لیلا دو لیما منتقد سرسخت دوترته برای بیش از پنج سال است که در حبس به سر می‌برد و رئیس جمهوری سابق و معاون‌هایش را به مطرح کردن ساختگی اتهامات بی‌پایه و اساس مرتبط با قاچاق مواد مخدر متهم کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا سناتور مرکی درخواست خود را برای آزادی لیلا دو لیما در دیدارش با رئیس جمهوری فیلیپین بار دیگر مطرح کرده است یا خیر.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: فیلیپین ، رودریگو دوترته ، فردیناند مارکوس جونیور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فیلیپین رودریگو دوترته فردیناند مارکوس جونیور رهبر اپوزیسیون ریاست جمهوری رئیس جمهوری مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۰۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف وضبط  163 کيلوگرم ترياک و دستگيری دو باندمواد مخدر در در 48 ساعت گذشته خبر داد .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
دریافت فیلم

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد