Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از افزایش چشمگیر صدور جواز ساخت مسکن در استان تهران طی ۵ ماه اخیر خبر داد و گفت: به دلیل سیاست دولت قبل، پروانه ساخت مسکن از حدود ۴۰ میلیون مترمربع در سال ۹۲ به ۱۳ میلیون مترمربع در سال ۹۹ کاهش یافته بود.

«رامین کرمی» روز یکشنبه در نشست خبری که در محل ساختمان نظام مهندسی استان تهران برگزار شد، در پاسخ به ایران اکونومیست در خصوص وضعیت ساخت و سازها، اظهار کرد: در چند سال اخیر روند ساخت و ساز مسکن در کشور کاهش چشمگیری داشت که ناشی از سیاست دولت گذشته بود، اما در پنج ماه اخیر افزایش و جهش ساخت و ساز را شاهده بودیم تا جایی که اکنون در سطح استان تهران از دماوند و فیروزکوه تا شهریار، قرچک، ورامین و واوان جواز ساخت در حجم زیادی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در پایان دولت احمدی‌نژاد برای حدود ۴۰ میلیون مترمربع پروانه ساخت صادر شد که این رقم در سال ۹۹ به ۱۴ میلیون مترمربع کاهش یافت؛ این در حالی که تعداد مهندسان در همین بازه زمانی دو برابر شده بود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی با هدف رفع دغدغه اجرایی نهضت ملی مسکن، روز گذشته جلسه‌ای را با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برگزار کرد، گفت: اجرای نهضت ملی مسکن در استان تهران پیشرفت خوبی دارد. در شهرستان اسلامشهر و شهریار برخی پروژه‌ها به بخش گازرسانی رسیده‌اند. پروژه ۲ هزار واحدی نهضت ملی مسکن در اسلامشهر نیز در مرحله سفت کاری قرار دارد.

کرمی اعلام کرد: هم راستا با تکلیف قانونی در طرح نهضت ملی مسکن کاملاً همراه دستگاه‌های اجرایی و دولت هستیم. تسهیل در خدمات گازرسانی به طرح‌های نهضت ملی در استان تهران را در دستور کار داریم.

وی به سیاست دولت در اجرای نهضت ملی اشاره کرد و ادامه داد: اکنون بخش جذب سرمایه، هم داخلی و هم خارجی در نهضت ملی مسکن مهم‌ترین مشکل ما است. نیاز به انتقال تجارب ساخت از کشورهای صاحب تکنولوژی داریم، البته با سیاست دولت می‌توانیم سرمایه جذب کنیم و به جای ورود شرکت‌های خارجی، خط تولید تکنولوژی مصالح به ایران بیاید.

وی همچنین خبر داد که تخفیفات ۵۰ درصدی خدمات مهندسی در تمامی پروژه‌های نهضت ملی مسکن ادامه دارد.

«مرتضی جهان تیغ» معاون خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی نیز در این جلسه گفت: متولی صدور پروانه ساختمانی شهرداری است، اما به عنوان مرجع ناظر بر پروژه‌ها برای معرفی مهندس ناظر که بر اساس آمار موجود در بخش «ساخت مسکن شهری» است، در سال ۱۴۰۰ برای حدود ۶ هزار ساختمان ناظر معرفی شد که از نظر متراژ معادل ۸ میلیون مترمربع در ۲۲ منطقه تهران جواز ساخت صادر شده است.

وی توضیح داد: در  سال ۱۴۰۱ تا امروز نیز برای حدود ۲ هزار ساختمان که حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع است در ۲۲ منطقه تهران جواز ساخت صادر شده است.

ادامه دارد...

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اسلامشهر ، پروژه ساختمانی ، نهضت ملی مسکن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اسلامشهر پروژه ساختمانی نهضت ملی مسکن سازمان نظام مهندسی میلیون مترمربع نهضت ملی مسکن استان تهران سیاست دولت جواز ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است، گفت: فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش  در مراسم افتتاح 8 هزار و 404 واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه رشد خوبی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ایجاد شده است که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد، اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت‌ ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی 10 هزار و 221 واحد نهصت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

وی با اعلام این‌که  فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از 2 میلیون و 540 هزار واحد عبور کرد، افزود: عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است. آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی 3.8 در سال 1399 به مثبت 4.8 در سال گذشته خبر می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی
  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان