Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مسئول پاتوق عکس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: در نمایشگاه عکس مرثیه حسینی ریتم و نگاهی متفاوت به عکاسی عاشورا وجود دارد.

قدیر وقاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آثار نمایشگاه عکس مرثیه حماسی که در نگارخانه اشراق حوزه هنری خراسان رضوی دایر است، اظهار کرد: در عکس‌های این نمایشگاه فرهنگ عزاداری را نشان می‌دهیم و مواردی که در ایام عزاداری بیشتر در روستاها و شهرستان‌ها اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه بیشترین عزاداری‌ها در شهرهای مذهبی برگزار می‌شود و برای نخستین مرتبه تنها سه عکس از مشهد در این نمایشگاه قرار داده‌ شده است، افزود: مشهد از روز اول محرم تا آخرین روز صفر درگیر این مراسم‌ است، اما نخواستیم این دو ماه را تنها به مشهد محدود کنیم. خواستیم کمی فضا را متفاوت‌تر کنیم و بافت، ریتم، رنگ، نوع نگاه و خلاقیت بیشتری را در آثار هنرمندان داشته باشیم که خداراشکر فکر می‌کنم از این حیث خوب عمل کرده و شاهد یکی از افتتاحیه‌های بسیار مطلوب بوده‌ایم. 

مسئول پاتوق عکس حوزه هنری خراسان رضوی درباره عکس‌های ارسالی از سوی عکاسان به نمایشگاه مرثیه حسینی عنوان کرد: بخشی از عکس‌ها آرشیوی بودند و بخش دیگر شامل عکس‌هایی می‌شدند که از اول تا دهم محرم به دست ما رسید. با فراخوانی که از ۸۰ عکاس دعوت داشته‌ایم، ۵۰ نفر لبیک گفتند و حدود ۱۶ استان شرکت کردند که بالغ بر ۱۸۰ اثر به دست ما رسید و از این تعداد، ۴۱ اثر نهایی شد. 

وقاری ادامه داد: این نمایشگاه تا سوم شهریور ماه، صبح‌ها از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ برای علاقه‌مندان به هنر عکاسی و عکاسی مذهبی دایر است. باعث افتخار و خرسندی است که بتوانیم میزبان هنردوستان باشیم. 

وی در خصوص کیفیت با اشاره به اینکه آثار فراتر از آنچه بودند که انتظارش را داشتیم، تصریح کرد: عدم بودجه کافی باعث شد تا شهرداری با ما مشارکت کند و با توجه به قراردادی که با برخی داشت، چاپ پلت را به جای چاپ عکس قبول کرد. با اینکه هزینه‌های چاپ پلت از چاپ عکس گران‌تر تمام شد، کیفیت عکس‌ها به گونه‌ای نبود که مطلوب هنرمند عکاس باشد. بنابراین ما مجبور شدیم ۱۰ تا ۱۱ اثر را مجدد چاپ کنیم. با این حال از حمایت شهرداری مشهد ممنون هستیم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری نمایشگاه عکس عاشورا عکس حوزه هنری خراسان رضوی خراسان رضوی عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند

حسن جعفری مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پرواز شماره ۵۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا به تهران، ساعت ٢٣ و ۴٠ دقیقه فرودگاه مشهد را به مقصد تهران ترک کرده بود.

وی اضافه کرد: این پرواز به علت نقص فنی با تصمیم خلبان و با رعایت مسائل ایمنی و استاندارد پرواز، به مشهد بازگشت و به سلامت بر زمین نشست.

جعفری افزود: این پرواز با ۲۷۴ دقیقه تاخیر در ساعت سه و ٣۴ دقیقه بامداد امروز انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • «بیگانه» در آنتن شبکه ۳ دیده ‌می‌شود
  • زنگ سپاس معلم در مدارس مشهد نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد