Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز یکشنبه (٣٠ مرداد) در دومین روز از سی‌وششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: نکته‌ای که بسیار مهم است و ما از دوران کودکی در مسیر رشد و تکامل تدریجی خود آن را در محور زمان دیده‌ایم، این است که معلمان ما شخصیت‌هایی وارسته، متخلق، اسوه در فضایل اخلاقی و انسان هایی شایسته برای ساخت زیربنای فکری، علمی، معرفتی و تربیتی برای نسل های نونهال و نوجوان و جوان ما هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: معلم یک نقطه منفصل از محیط اجتماعی نیست بلکه حقیقتی جاری و شخصیتی تکثیر شونده است، یک مدل و الگوی تعمیم یابنده است. معلم، قله‌ای است از فضائل که از آن ارزش‌های اخلاقی، تربیتی، دانش و علوم معارف می‌جوشد و در دامنه محیط اجتماعی سرازیر شده در جامعه را برای آینده می‌سازد. یعنی افرادی که بنای عظیم ساخت انسانی کشور را برای آینده‌ای که مستمراً به حال تبدیل می‌شود را می‌سازند معلمان ما هستند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه وسعت هر کشور در ابعاد و طول و عرض جغرافیایی آن نیست، تصریح کرد: وسعت هندسی یک عامل قدرت است اما عنصر اصلی که عظمت و وسعت و شکوه یک جامعه را تعیین می‌کند، وسعت ذهنها و قلب هاست. هر کشوری به وسعت مساحت ذهنی بزرگ یا کوچک است.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نبرد دشمن علیه کشورمان تاکید کرد: امروز زبان و قلم، سلاح ما است که می‌تواند ما را از قلب یک نبرد نیرومند با موفقیت خارج کند. دشمن همه ابزارهای به تسلیم کشیدن ما را اعمال کرده است، تمام زوایای متنوع نبرد را به روی ما گشوده و همه راه‌ها را طی کرده است.

وی افزود: دشمن از قدرت نظامی خود به اندازه ممکن استفاده کرده است. از تهدید اقتصادی به عنوان ویرانگرترین سلاح برای به تسلیم کشاندن اراده این ملت بهره برده است. از نبردهای نیابتی در مقیاس عظیم برای محاصره امنیتی ما بهره برده است. از یک نبرد اطلاعاتی عظیم، ترور، خرابکاری و دستکاری در نظام امنیت داخلی ما استفاده کرده است. تمام این ابزارهای نبرد سخت را به کار گرفته، اما راه بسته است.

سرلشکر سلامی با اشاره به راهبردهای خطرناک دشمن علیه ایران گفت: خطرناک ترین راهبرد دشمن و ویرانگرترین تهدیدی که انتخاب کرده است حمله به قلب ها و ذهن‌هاست. باید در این خصوص مطالعه کنید. البته حتما پیش از من این حوزه مطالعه دارید. ولی بنده به اساس مسئولیتی که در حفاظت از انقلاب اسلامی در مقابل طیف متنوع تهدیدات دارم گاهی مجبور می‌شوم علاوه بر گذر به دنیای تهدیدات سخت در حوزه تهدیدات نرم مروری داشته باشم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبرد سخت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز یکشنبه در دیدار با فرماندهان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، اظهار داشت: برای برطرف‌کردن مشکلات لرستان عزم همگانی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود یک ضرورت است.

وی افزود: در بیش از چهل سال عمر انقلاب در برخی مواقع غفلت کرده‌ایم و به‌خوبی از ظرفیت مردم استفاده نشده چرا که هر زمان از این ظرفیت بهره برده‌ایم پیروز میدان شده‌ایم و نمونه بارز آن هشت سال دفاع مقدس است.

استاندار لرستان، ادامه داد: در بسیاری از صحنه‌های مهم انقلاب، مردم از مسئولان جلوتر هستند و در این راستا سپاه پاسداران به وظایف خود به‌خوبی عمل کرده است؛ بنابراین باید نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرده تا توسعه محقق شود.

شفقت، گفت: اداره کشور با حضور مردم در عرصه‌های مختلف امکان‌پذیر است و خدمت‌رسانی به مردم باید پیوست دینی و انقلابی بودن داشته باشد.

وی افزود: اقدامات و خدمت به مردم باید برای رضایت خداوند باشد و سپاه پاسداران در این راستا تلاش می‌کند و الگویی مناسب برای اقشار مختلف است.

استاندار لرستان، تصریح کرد: نهادهای حمایتی در نظام اسلامی برای محرومیت‌زدایی مأموریت دارند و توانمندسازی محرومان توسط بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام ضروری است.

شفقت، بیان کرد: توجه به مجموعه آموزش‌وپرورش در اولویت قرار دارد و دانش‌آموزان باید فرهنگ دینی را فراگیرند و معلمان نخبگان را به جامعه معرفی می‌کنند.

وی اظهار کرد: آسیب‌های این استان باید شناسایی شود و با عزم واحد بتوانیم مشکلات را به‌تدریج برطرف کنیم تا اعتماد مردم بیشتر از قبل شود.

کد خبر 6090438

دیگر خبرها

  • سردار حاجی‌زاده: اجرای عملیات «وعده صادق» خواست مردم بود
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • تصویری از جدیدترین پهپاد سپاه پاسداران؛ کپی سلاح مخوف پوتین
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • پاسداران باید قدر فرصت حضور و خدمت در سپاه را بدانند
  • جنگ فرهنگی تنها عرصه‌ای که دشمن به آن امید بسته است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود