Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا مرادی، مدیر کل توانمندسازی آموزش‌های آزاد و فعالیت‌های کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: نظام نامه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بهمن ۹۹ توسط ریاست دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده و همین امر بر وظایف دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه مهارت افزایی افزوده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشکده‌های جدید تحت عنوان دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی برای مهارت آموزی در خرداد ۱۴۰۰ میان واحدها با عنوان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد شد و قرار بود تا در دانشکده مهارت و کارآفرینی شعار هر دانشجو یک تخصص به‌طور کامل جامع عمل پوشانده شود.

وی افزود: ۱۲۰ آموزشکده فنی و حرفه‌ای بعد از این آیین نامه به دانشکده مهارت و کارآفرینی تبدیل شده و به واحد مبدا منتقل شده است.

مدیر کل توانمندسازی آموزش های آزاد و فعالیت‌های کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مهارت آموزی در دانشکده فنی و حرفه‌ای و نظام‌ نامه و تاسیس دانشکده فنی و حرفه‌ای به سمت واحدها و سازمان‌های متولی حرکت کرده و تفاهم نامه‌های مشترک در بین این سازمان‌ها منعقد شده است. در این زمینه سازمان سما به عقد تفاهم نامه همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان متولی بحث مهارت و کارآفرینی در سطح کشور پرداخته است.

مرادی ادامه داد: سازمان فنی و حرفه‌ای تشکیل شده و  ۴ اقدام اجرایی در قالب آموزش معلمان فنی و حرفه‌ای توسط اساتید دانشگاه آزاد اسلامی و بالعکس، استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مربی در آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور و ساماندهی رتبه بندی مهارتی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی درباره رتبه بندی اساتید گفت: هم اکنون تعداد قابل توجهی از اساتید در هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشته که بیشتر بر اساس شاخص‌های دانشی رتبه بندی شده و در رتبه‌های استادیار، مربی، استادتمام و ... را به خود اختصاص داده است. با توجه به اینکه پرچم مهارت آموزی در دانشگاه آزاد اسلامی برافراشته شده باید بتوان اعضای هیات علمی را بر اساس استانداردهای بین‌المللی مهارت توسط سازمان فنی و حرفه‌ای و اساتید حق التدریس در دانشگاه آزاد اسلامی رتبه بندی کرد.

مدیر کل توانمندسازی آموزش‌های آزاد و فعالیت‌های کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: نظام فنی و حرفه‌ای و مهارتی در کنار مدارج مرسوم هیات علمی مهارتی می‌تواند در درجه‌های مهارتی همچون مربی، استادکار، استادکار خبره و عالی ارتباط برقرار کند.

هیات ممیزی کارورزی توسط دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است

به گفته وی آیین نامه اجرایی هیات ممیزی کارورزی توسط دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده که وظیفه اصلی این هیات ممیزی و آیین نامه آن ارتقای اعضای هیات علمی با استفاده از شاخص‌های بین المللی مهارتی توسط سازمان فنی و حرفه ای است. در این زمینه اعضای هیات علمی مرکز تربیت مربی واحد یادگار امام (ره) مجوز اخذ کرده‌اند.

مدیر کل توانمندسازی آموزش‌های آزاد و فعالیت‌های کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این هیات ممیزی در هیچ دانشگاهی حتی در وزارت علوم و تحقیقات هم وجود نداشته و تمامی آیین نامه هیات ممیزی دانشی و مهارتی است و دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه پیش رو عمل کرده و به تدوین شاخص‌های دانشی به سمت شاخص‌های مهارتی و پرورش افراد ماهر و توانمند حرکت ‌می‌کند تا بتواند در بین دیگر دانشگاه‌های کشور به عنوان الگو عمل کند.

انتهای پیام/

زهرا سلیمانی کد خبر: 1151187 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی مدارس سما مهارت آموزی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی مدارس سما مهارت آموزی مهارت و کارآفرینی فنی و حرفه ای مهارت آموزی هیات ممیزی آیین نامه رتبه بندی هیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت آموزی و توانمند سازی روستاییان و عشایر استان در سال گذشته تعداد چهار هزار و۲۸۸ نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

وی افزود: این آموزش‌ها در قالب ۷۵۰ هزار و ۹۹ نفر ساعت در حرفه‌هایی از قبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران کاری، سرمه دوزی، خیاطی، قالیبافی و… بوده است.

ملایی هزاروندی، اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاهای خوزستان را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه برشمرد و اظهار کرد: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنان در روستاها از اهداف اجرای آموزش مهارتی در این مناطق است.

ملایی هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، تاکید کرد: ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان و عشایر نقش مهمی را برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها دارد و از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران و تبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند.

کد خبر 6090281

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان