Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترجمه کتاب های «زندگی فراموش شده میلوا ماریچ اینشتین»، «عصر هوش مصنوعی و آینده انسان‌ها»، «در محضر شوپنهاور»، «پایان جهان از منظر اختر فیزیک» و «دژ درون» منتشر شده‌اند.

به گزارش ایران اکونومیست، کتاب «زندگی فراموش شده میلوا ماریچ اینشتین» نوشته آلن استرسون، روث لِون سیمه و دیوید چارلز کاسیدی با ترجمه اکرم ورشوچی‌فرد در ۴۷۲ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۱۴۰ هزار تومان در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: وقتی این کتاب به دستم رسید، فکر کردم مانند همه کتاب‌های دیگر، نگاهی به چند صفحه اولش می‌اندازم تا به کلیت آن پی ببرم. دو ساعت و نیم بعد، یکدفعه متوجه شدم هنوز در حال خواندنش هستم. این مسئله، فقط به دلیل شیوه فوق‌العاده نگارش آن نبود، بلکه محتوای کتاب به شدت مرا مجذوب خودش کرده بود....

بازگشت به سال‌های اولیه زندگی و تحصیل اینشتین و همسر اولش، و روایت آن به صورت زندگینامه‌ای علمی، بدون شک کار سختی بوده است. (برایان کِلِگ، نویسنده کتاب‌های علمی درباره نور، کوانتوم و تغییرات اقلیمی....)

جایی در میان شواهدی که این کتاب ارائه می‌کند، داستان زندگی یک زن نهفته است: زنی باهوش، با جنسیتی اشتباه در آغاز قرنی اشتباه که سخت تلاش کرد به تحصیل خود ادامه بدهد... همچنان همه پرچم‌ها علیه زنان دانشمند برافراشته است. میلوا ماریچ حتی اگر در قرن بیست و یکم پا به عرصه وجود می‌گذاشت، همچنان با این معضل مواجه می‌شد. (آن کی، فینک‌باینر، روزنامه‌نگار و نویسنده کتاب‌های علمی)

آلبرت اینشتینِ عاشق در اکتبر ۱۹۰۰ برای میلوا ماریچ که قرار بود با او ازدواج کند، نامه‌ای نوشت و با احساسِ هرچه تمام به او گفت: «خیلی خوش‌شانسم که کسی مثل تو را دارم، کسی که درست مانند خود من است».

 آیا واقعا همسر اول اینشتین فراتر از کسی مثل خود اینشتین بود؟ آیا او نویسنده مشهورترین نظریه اینشتین بود؟ این کتاب به بررسی ماجرای دانشمندی درخشان اما سرخورده می‌پردازد که اگر بخت با او یاری می‌کرد، می‌توانست دنیای فیزیک را متحول کند.(ارین بلک‌مور، واشینگتن پست)

همچنین کتاب «در محضر شوپنهاور» نوشته میشل ولبک با ترجمه فرزانه بیطرفان در۸۸ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و بهای ۳۵ هزار تومان در نشر یاد شده عرضه شده است.

 در پشت جلد کتاب عنوان شده است: مشخصه آثار میشل وبلک – یکی از پرخواننده‌ترین و بحث‌انگیزترین نویسندگان معاصر فرانسه- تفکر شوپنهاور است. وقتی وبلک در میانه دهه دوم زندگی خود در کتابخانه‌ای به حکمت‌هایی در باب زندگی شوپنهاور برخورد، مبهوت آن شد و به دنبال نسخه‌ای از مهم‌ترین اثر فلسفی او، «جهان همچون اراده و تصور»، گشت و آن را به دست آورد. او در شوپنهاور – این بدبین رادیکال، رویدادنگارِ رنج انسانی و مردم‌گریز گوشه‌گیر- برداشتی نیرومند در باب موقعیت آدمی وآینده محتوم او یافت.

«در محضر شوپنهاور»، داستان مواجهه‌ای نظرگیر است میان یک رمان‌نویس و یک فیلسوف، و نیز گواهی بر تأثیر ژرف و ماندگار فلسفه شوپنهاور بر یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان زنده فرانسه.

دیگر کتاب منتشر شده در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه، «پایان جهان از منظر اخترفیزیک» نوشته کتی مک با ترجمه مریم درودیان است که در ۲۶۴ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۹۲۵۰۰ تومان در دسترس مخاطبان قررا گرفته است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: کتی مَک وقتی از یکی استادان نجوم شنید که جهان هر لحظه می‌تواند پایان یابد، ذهنش درگیر این مفهوم شد. این چالش و مکاشفه، او را در مسیر اخترفیزیک نظری قرار داد. او در این کتاب، ما را به مشاهده پنج امکانِ پایان جهان می‌برد: انبساط بزرگ، مرگ حرارتی، گسست بزرگ، واپاشی خلاء (آنچه ممکن است هر لحظه اتفاق بیفتد!) و برخورد با جهانی موازی. با کمک علوم پیشرفته و مفاهیم بنیادینِ مکانیک کوانتومی، کیهان‌شناسی، نظریه ریسمان و ...، درک پایانِ جهان برایمان جالب توجه خواهد بود.

این کتاب با وجود مضمون مهم‌اش، روایتی سرراست و سرگرم‌کننده دارد، به‌ گونه‌ای که خواننده در مواجهه با بحث‌هایی در مورد علم پیشرفته، هرگز گیج و سردرگم نمی‌شود. (اکونومیست)

اگر به لحظه‌ای نیاز دارید که از زندگی روزمره جدا شوید و به سوی آینده عمیق کیهانی سفر کنید، این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم. (نیوساینتیست)

 «دژ درون» (فلسفه رواقی برای زیستن در دنیای بی‌قرار) به قلم آینتسل گانگر با ترجمه شهاب‌الدین عباسی دیگر کتاب نشر یادشده است که در ۱۸۴ صفحه با شمارگان ۷۷۰ نسخه و با قیمت ۷۵ هزار تومان منتشر شده است.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «دژ درون» کتابی کاربردی و موثر در روبرو شدن با مسائل زندگی روزمره است و بر اساس تعالیم رواقیان نامدار تدوین شده است. بر اساس فلسفه رواقی، آرامش درونی شرط لازم برای رسیدن به شادمانی و شکوفایی است. به همین دلیل است که متون رواقی باستان حاوی حکمت‌هایی ارزشمند درباره چگونگی آرام کردن ذهن هستند. آینتسل گانگر که یک شبکه فلسفی پراستقبال در یوتیوب با میلیون‌ها بیننده دارد، بهترین متن‌های این برنامه‌های خود را گرد آورد و با افزودن چند فصل جدید منتشر کرد. او معتقد است فلسفه رواقی می‌تواند کمک کند که اسیر رویدادهای گذشته نمانیم، کمتر نگران ‌آینده باشیم و تجربه کلی خود را از زندگی بهبود ببخشیم.

 نویسنده در بخش اول درباره مفاهیمی چون تقدیر، توهین، خوشبختی، عشق، شهرت، حسادت، خشم، نگرانی، تنهایی و غیره شرح‌هایی روشنگر می‌دهد. در بخش دوم، مهم‌ترین اندیشه‌های فیلسوفان رواقی درباره آرامش درونی آمده و در بخش سوم هم هفت تمرین موثر در زمینه آرامش درونی شرح داده شده است.

 همچنین کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها» نوشته هنری کیسینجر، اریک اشمیت، دانیل هوتنلوچر با ترجمه سامان صفرزائی در ۲۳۲ صفحه با شمارگان ۷۷۰ نسخه و بهای ۹۸ هزار تومان در بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه راهی بازار کتاب شده است.

در ننوشته پشت جلد آمده است: پس از بمباران هیروشیما و ناکازاکی، همه ساکنان کره خاکی متوجه شدند که بشر وارد عصری تازه و خوفناک شده است. به گفته نویسندگان این کتاب، بشر امروز نیز در آستانه لحظه‌ای شبیه به همان دوران و با همان پیامدهای احتمالی قرار دارد – اما دوره کنونی غیرقابل پیش‌بینی‌تر و مه‌آلودتر است.

 قدرت روزافزون هوش مصنوعی با گستره‌ای حیرت‌انگیز از کارکردهای نظامی و غیرنظامی، به چاقویی دولبه شبیه شده است. نویسندگان کتاب برای توضیح تأثیرات احتمالی هوش مصنوعی در حیات آینده بشر، نقبی به گذشته نه‌چندان دور می‌زنند: راه‌آهن که در جنگ جهانی اول نیروها و تدارکات را خطوط مقدم می‌برد، هم کاربرد نظامی داشت و هم کاربرد غیرنظامی؛ می‌توانست به‌راحتی گسترش یابد اما به خودی خود تهدیدکننده نبود. همچنین فن‌آوری هسته‌ای که دوران جنگ سرد براساس آن تعریف می‌شود، می‌توانست دارای اهداف جنگی با صلح‌آمیز باشد و اگرچه دارای نیروی مخرب عظیمی بود، نمی‌توانست به راحتی گسترش یابد. اما هوش مصنوعی این پارادایم را می‌شکند زیرا از هر سه این ویژگی‌ها برخوردار است؛ به وضوح دارای کاربرد دوگانه (نظامی و غیرنظامی‌) است، به راحتی قابل توسعه و قابل کاربرد است و همزمان قدرت تخریب‌ بسیار زیادی دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: زندگی فراموش شده میلوا ماریچ اینشتین ، عصر هوش مصنوعی و آینده انسان‌ها ، در محضر شوپنهاور ، پایان جهان از منظر اختر فیزیک ، دژ درون

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دژ درون میلوا ماریچ اینشتین صفحه با شمارگان پشت جلد کتاب پایان جهان هوش مصنوعی هزار تومان دژ درون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: این کتاب به قلم دکتر مهدی محمودی کامل آباد عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان و مهری محمدیان پژوهشگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
رضائی افزود: کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در ۱۲۳ صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.
در معرفی کتاب آمده است: سؤال پژوهش جایگاهی برتر در شکل‌گیری ساختمان یک پژوهش دارد؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از صاحب‌نظران امر تحقیق کامیابی یا ناکامی پژوهش‌ها را وابسته به کیفیت سؤال‌های پژوهش می‌دانند. بررسی شمار زیادی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان معماری در ایران نشان می‌دهد که بخش چشمگیری از کاستی‌ها در فرایند پژوهش دانشجویان از کجروی یا ضعف در ساخت و پیکره‌بندی سؤال‌های پژوهش سرچشمه می‌گیرد.
انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند.
علاقمندان برای دریافت کتابِ «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» به درگاه اینترنتی ۱۶book.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد