Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره اقدامات این ستاد در دولت جدید گفت: در یکسال گذشته ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر را 48 درصد افزایش دادیم.

روزنامه ایران/ اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره افزایش ظرفیت‌های نگهداری توضیح داد: نسبت به همه دوره‌ها از ابتدا، در اقدامی جهادی و با حمایت‌ها و کمک‌های مردمی در سال گذشته جهش خوبی داشتیم و 48 درصد افزایش ظرفیت ایجاد کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رویکرد مردمی سازی، استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در اولویت قرار گرفت و در این راستا داروی جدید «بوپرونورفین» تولید شد و در حال حاضر در چرخه درمان معتادان قرار دارد. موضوع بعدی ضربه به بنیان‌های مالی است که در یک سال اخیر در واقع معادل 19 هزار میلیارد تومان در سال گذشته ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان را داشته‌ایم.


مؤمنی در پاسخ به سؤال «ایران» در خصوص اثربخشی فعالیت‌های شهرداری در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر، توضیح داد: بر اساس قانون، این کار بر عهده بهزیستی و شهرداری است، خوشبختانه بویژه در تهران در دوره جدید، شهرداری اهتمام خوبی داشته تا جایی که پای کار آمده و 6 مرکز را فقط شهرداری در تهران راه‌اندازی کرده است. راه درست، همین است و همگان باید مشارکت داشته باشند. کارها با شهرداری کاملاً هماهنگ در حال پیشروی است و اقدامات هم بسیار مؤثر است.


مؤمنی در زمینه سن اعتیاد در کشور و این شائبه که گفته می‌شود، سن اعتیاد در ایران بسیار پایین آمده گفت: سن اعتیاد در ایران 24 سال است، این در حالی است که میانگین جهانی 19 سال است، به تعبیری این نرخ از میانگین جهانی بالاتر است و با اقدامات پیشگیرانه‌ای که داشتیم شاهد توقف آهنگ کاهش سن اعتیاد هستیم. با این همه مواردی وجود دارد که کمتر از این سن هم مصرف مواد مخدر را شروع کرده باشند. حتی ممکن است برخی خانواده‌ها در سنین 10 سال یا حتی پایین‌تر کودکان خود را مجبور به مصرف کنند ولی این مسأله با میانگین سن اعتیاد در کشور ارتباطی ندارد. ما میانگین را اعلام می‌کنیم و در حال حاضر هم شاهد کاهشی شدن نرخ میانگین اعتیاد به مواد مخدر در کشور هستیم. او در ادامه با بیان این مطلب که در 20 سال گذشته تولید مواد مخدر در افغانستان 50 برابر شد، بیان کرد: دلیل این اتفاق حمایت امریکا و حضور او در این کشور بود، با حضور امریکا در این کشور شاهد رشد تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان بودیم.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما، افزایش کارگاه‌های تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان است که مواد اولیه آن پیش‌سازها است. این در حالی است که پیش‌سازها به خودی خود ممنوعیت ندارند، چون در خیلی از کارهای شیمیایی استفاده می‌شوند. از سویی دیگر، از آن جایی که ما در همسایگی افغانستان هستیم، کار بشدت سخت است، اما با اقدامات مؤثر بنا بر اعلام سازمان ملل در بحث کشفیات آمار خوبی را در دنیا به خود اختصاص داده ایم، 90 درصد کشفیات تریاک جهان، 48 درصد کشف هروئین جهان و 26 درصد کشف مورفین جهان توسط ایران انجام می شود. مؤمنی در خصوص مراکز و اردوگاه‌های نگهداری گفت: در یک سال گذشته 13 مرکز نگهداری و بازپروری در ایران با 9 هزار ظرفیت راه‌اندازی شده و از این 13 مرکز 6 مرکز تنها در تهران قرار دارد.


او گفت: نه در سیاست‌های ما و نه در سیاست‌های هیچ دستگاهی، موضوع جمع‌آوری مراکز مطرح نیست. مؤمنی درباره بیمه معتادان بی‌بضاعت و بالا رفتن نرخ درمان و ترک اعتیاد در کشور توضیح داد: این موضوع در چند سال اخیر با پیگیری‌های صورت گرفته در بودجه سال قرار گرفته و جذب می‌شود. 

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سن اعتیاد مواد مخدر سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل موقوفه ای صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی ستاد فرماندهی انتظامی سمنان بیان کرد: با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان و در ادامه فرایند مبارزه با قاچاق چیان با سودارگران مرگ در دو مرحله عملیات جداگانه در استان های جنوبی مقدار تقریبی ۵۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

وی با بیان اینکه این محموله ها ۲۹۰ و ۲۸۰ کیلوگرم تریاک را شامل می شود، افزود: سه نفر از قاچاقچیان بعد از تعقیب و گریز و تیراندازی دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی استان سمنان از تجهیزات شناسایی و عملیاتی پلیس خبر داد و تاکید کرد: با قدرت و بدون مماشات با هرنوع تخلف در زمینه مواد مخدر برخورد جدی صورت می گیرد.

موقوفه ای با بیان اینکه افراد دستگیر شده در این پرونده به دستگاه قضایی ارجاع داده شدند، افزود: دستگاه قضایی با این افراد برخورد عبرت آموزی خواهد کرد.

کد خبر 6092795

دیگر خبرها

  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان