Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با اعلام افتتاح حساب بیش از 21 هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن از تامین 854 هکتار زمین برای ساخت مسکن در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما از تبریز؛امیر بخشی زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در مورد عملکرد یکساله استان در حوزه مسکن و شهرسازی گفت: کل  متقاضی ثبت نامی طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی 271 هزار و 360 نفر بوده است که از این تعداد 256 هزار و 867 تعیین تکلیف شده اند و51 هزار و 617 نفر واجد شرایط هستند و 50 هزار و 429نفر حائز شرایط  فعال ( در انتظار بررسی تا تخصیص) اعلام شده اند و 37 هزار و 124 نفر تایید نهایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: 21هزار و 105 متقاضی افتتاح حساب انجام داده که از این تعداد13 هزار855 نفرمتقاضی دارای آورده  بالای40 میلیون تومان هستند.

 بخشی زاده افزود: تاکنون برای 10هزار و 467 متقاضی تخصیص پروژه انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اعلام  اینکه تامین زمین برای 61 هزارو 782 واحد مسکونی انجام شده است، بیان کرد: مقدار زمین مورد نیاز برای حائزین شرایط 737هکتار ( به ازای 70 نفر یک هکتار ) است که در استان 854 هکتار تامین زمین انجام شده و استان آذرباجان شرقی جز استان‌هایی است که 117 هکتار بیشتر از نیاز استان تامین زمین انجام داده است.

بخشی زاده گفت: در طرح نهضت ملی و با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت 1657 متقاضی دارای سه فرزند و بیشتر ثبت نام کرده اند .

وی افزود: تعداد واحدهای ثبت شده درقالب خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن17 هزار و 362 واحد اعلام شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان در مورد عملیات اجرایی پروژه ها نیز گفت: برای 11هزار و 575 واحد مسکونی قرار با سازنده صورت گرفته است و 5139 واحد مسکونی دارای قرارداد مشارکت مدنی ثبت شده است.

بخشی زاده اظهارکرد: تعداد7 هزارو 118 واحد مسکونی پروانه ساختمانی خود را اخذ کرده اند و و 8117 واحد مسکونی در مرحله فونداسیون است.

وی تعداد واحد دارای اسکلت و سقف را 5 هزار و 459 واحد برشمرد و افزود: سفت کاری 1883 واحد مسکونی انجام شده و 120 واحد در مرحله نازک کاری است و 16 واحد نیز در مرحله کارهای پایانی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی کل پروژه ها در حدود 25 درصد است، خاطرنشان کرد: فاز اول تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان انشاا... طی سال آتی خواهد بود. ایازی خبرگزاری آریا در آذربایجانشرقی


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسکن و شهرسازی مدیرکل راه و شهرسازی استان طرح نهضت ملی مسکن واحد مسکونی انجام شده بخشی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحدمسکونی به همت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت  ۳۶هکتار در مراغه آغاز شد.

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

 اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور است و تاپایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهر سازی بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پورمحمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن بویژه برای جوانان جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترویج ازدواج برای جوانان است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نقطه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

گفتنی است ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

دیگر خبرها

  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • تامین زمین از مولفه‌های مهم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • شاهد سرعت گرفتن اجرای نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی هستیم
  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها