Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-03@16:46:10 GMT

من، جواد نکونام، هرطور دلم بخواهد بازی می‌کنم!

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۱۹۵۵

من، جواد نکونام، هرطور دلم بخواهد بازی می‌کنم!

به گزارش "ورزش سه" این جمله‌ای است که نکونام در پاسخ به انتقال نظرات هواداران پرسپولیس از سوی یک خبرنگاران به زبان آورد. ۳۶ ساعت پس از بازی جنجالی پرسپولیس و فولاد در ورزشگاه آزادی که با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید، زمان بهتری برای برای نگاه منطقی و دور از احساس به سبک بازی فولاد است. جایی که تیم یک‌دست جواد نکونام با ارائه نمایشی ۱۰۰ دقیقه‌ای در بالاترین سطح از تمرکز، پرسپولیس پرستاره یحیی را آچمز کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیشتر هم دیده بودیم که فولادِ نکونام در بازی‌هایی که نباختن دستاورد کمی به حساب نمی‌آید، واقعا نمی‌بازد!
شاید هواداران پرسپولیس از سبک بازی فولاد خوششان نیامده باشد، کمااینکه برای دقایقی کوتاه با صدایی بسیار بلند ناراحتی خود از ناتوانی تیم محبوب‌شان در باز کردن لایه‌های دفاعی حریف را سر او خالی کردند اما پایبندی نکونام به مدلی که از شاگردانش در فولاد بازی می‌گیرد، حقیقتا تحسین‌برانگیز است.
جایی که نکونام در کنفرانس مطبوعاتی به صراحت می‌گوید:" در فوتبال دو تیم با هم بازی می‌کنند که ببرند؛ فلسفه من همین است و دو تیم بازی می‌کنند که ببرند و هرکدام بتوانند می‌برند. هر طور هم که دلم بخواهد بازی می‌کنم."


بله. این واقعیتی است که نکونام تماشاگران را با آن روبرو می‌کند. واقعیتی که برای هواداران فولاد بعد از کسب یک امتیاز از دیگ جوشان آزادی شیرین‌تر از عسل است و برای هواداران مغموم پرسپولیس بعد از دومین ناکامی در پیروزی، تلخ‌تر از زهر.
هرچند فوتبال ایران با اروپا به قول خود نکونام غیرقابل مقایسه است، اما دیگو سیمئونه با همین سبک بازی مبتنی بر تجمع در زمین خودی و رسیدن به موقعیت از طریق ضدحمله‌های انفجاری توانست دو حضور در فینال چمپیونزلیگ و دو قهرمانی لالیگا را تجربه کند.
قاعدتا اتلتیکو مادرید از نظر مهره هرگز با رئال و بارسلونا و تیم‌هایی چون بایرن و یووه در آن مقاطع در یک کفه ترازو قرار نمی‌گرفت اما این هنر سرمربی آرژانتینی بود که با برنامه‌ریزی نقشه‌های متفاوت برای بازی‌های مختلف تیمش را به بالانس می‌رساند و با دوگانه قهرمانی و نایب‌قهرمانی در لالیگا و UCL هنر مربیگری‌اش را به رخ کشید.
نکونام هم در فولاد هیچ‌وقت صاحب بهترین اسکواد موجود در فوتبال ایران نبوده است. او همیشه با داشتن تیم‌هایی که بازیکنانش حداقل روی کاغذ کم‌نام‌و‌نشان‌تر از حریفان بودند، توانسته رقابتی برابر با تیم‌های بزرگ فوتبال ایران داشته باشد که اوج آن قهرمانی در جام حذفی، سوپرجام و صعود به هشت تیم برتر منطقه غرب آسیا است.


شاید هواداران حاضر در ورزشگاه و پرسپولیسی‌هایی که به نحوی دیگر بازی را تماشا می‌کردند از شکل بازی فولاد ناراحت باشند، اما اگر آنها هم مثل نکونام به فوتبال به چشم یک بازی نگاه کنند که دو تیم می‌خواهند برای برد تلاش کنند و در جهت تحقق این هدف نقشه‌های متفاوتی اتخاذ می‌کنند، به جای سر‌دادن شعارهایی که نه در شان خودشان است و نه در تراز باشگاه پرافتخارشان، حداقل در دل خودشان هم که شده، در ستایش هنرِ مربیگری نکونام لب به تمجید می‌گشودند، مخصوصا که آنها آخرین تماشاگر نمایش موزیکال ده مرد سفید‌پوش فولاد در زمین آزادی بودند. جایی که بازیکنان فولاد به مانند آدمک‌های فوتبال دستی، هماهنگ با هم از دروازه خودی دفاع می‌کردند.
جواد نکونام به همان اندازه ای که در زمین فوتبال غیرقابل نفوذ و قلدر بود، در فلسفه مربیگری‌اش هم سفت است. شاید اگر هر مربی دیگری به جای جواد نکونام با پیشنهاد استقلال مواجه می‌شد، بار سفر به تهران را می‌بست اما جواد برای خودش متر و معیار مشخصی دارد و روی پیاده‌سازی خط به خط برنامه‌ای که برای مسیر مربیگری‌اش تدوین کرده، تاکید دارد.
سرمربی‌ای که سخت منتظریم تا ببینیم چه زمانی مسیرش به حضور در یک تیمِ اصلا مدعی می‌خورد تا نشان دهد هنرش به بازی دفاع‌-‌ضدحمله محدود نیست...

امیرحسام رنگچیان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیگ برتر جواد نکونام دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۱۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جواد نکونام به برکناری خطیر - اختصاصی

به گزارش "ورزش سه"، جواد نکونام سرمربی استقلال در واکنش به اتفاقات امشب این باشگاه، گفت: «امروز یک روز به یادماندنی برای باشگاه استقلال خواهد بود. شاید هم یک هفته به یادماندنی. بعد از واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس، اتفاق مهم دیگری نیز با درایت آقای دکتر علی عسگری و مهندس شهریاری برای استقلال رقم خورد و تصور می‌کنم از امشب استقلال به ساحل آرامش خواهد رسید. از داستان‌های امسال هر چه بگویم کم گفتم. عده‌ای همه کار کردند استقلال نتیجه نگیرد. اجازه ندادند بازیکنان مورد نظر جذب شود. اتفاق هایی برای استقلال افتاد که اصلا خوب نبود و باعث شدند هوادار یک فصل اذیت شود و استرس بکشد. با تصمیمی که امشب گرفته شد، استقلال به ساحل آرامش رسید ولی باید مراقب باشیم. هواداران هوشیار باشند که عده‌ای دوست ندارند استقلال قهرمان شود.» 
سرمربی استقلال اضافه کرد: «امروز که این خبر در هواپیمای تیم اعلام شد، همه تیم خوشحال شدند چون همه امسال اذیت شدند. فعلا نمی خواهم زیاد در این باره حرف بزنم. به زودی با هواداران درباره بلاهایی که در یکسال گذشته سر من، تیم و هواداران آوردند صحبت می‌کنم. الان فقط و فقط تمرکزمان روی موفقیت تیم است. با وجود کم و کاستی‌ها تا لحظه آخر برای استقلال خواهیم جنگید. فقط خوشحالم مالکان جدید خیلی زود فهمیدند چه کسانی مخل آسایش استقلال هستند و می خواهند آرامش را بر هم بزنند.»

دیگر خبرها

  • تشویق شدید نکونام، در دوران پسا خطیر! (عکس)
  • نکونام به دنبال یک رکورد جدید
  • واکنش جالب جواد نکونام به برکناری خطیر
  • اظهارات عجیب جواد نکونام درباره اتفاقات باشگاه استقلال
  • واکنش جواد نکونام به برکناری خطیر؛‌ همه خوشحال شدند!
  • جواد نکونام: استقلال امشب به ساحل آرامش رسید/همه خوشحال شدیم!
  • واکنش جواد نکونام به برکناری خطیر 
  • واکنش جواد نکونام به برکناری خطیر - اختصاصی
  • پاشازاده: نکونام در استقلال با صدها مشکل ریز و درشت مواجه بود
  • پاشازاده: شهریاری اتفاقات خوبی رقم می‌زند