Web Analytics Made Easy - Statcounter

احیاء قنات روستای چالمه توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی و با حضور جهادگران بسیجی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. - اخبار استانها -

علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد، اظهار داشت: در دوسال گذشته سازمان بسیج سازندگی استان یزد و قرارگاه پیشرفت و آبادانی برای آب شرب این منطقه اقداماتی از جمله ایجاد خط انتقال آب و ساخت مجتمع آبی را در برنامه خود قرار داد و به پایان رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه عنوان کرد: در قنات روستای چالمه تاکنون 80متر کف شکن، 54متر پیشکارکنی و 20متر حفر چاه انجام شده که تا پایان تابستان کار این قنات به اتمام می‌رسد.

اسلامی گفت: احیای این قنات در جهت کمک به کشاورزان و رساندن آب به زمین‌های کشاورزی هست که در حین انجام عملیات لایروبی مردم روستا نیز کمک شایانی کردند تا هر چه زودتر این مهم به سرانجام برسد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی افزود: از ابتدای طرح احیا 60 رشته قنات را سپاه الغدیر استان یزد در برنامه کاری خود قرار داده و هزینه ای بالغ بر 2میلیارد تومان نیز برای این منظور در نظر گرفته  که تنها برای قنات چالمه 160میلیون تومان هزینه شده است.

400 دانش‌آموز بسیجی در طرح یاوران ولایت در هرمزگان شرکت کردندفرمانده سپاه استان مرکزی: روحیه بسیجی در هر مقطعی مشکلات و بحران‌ها را درهم می‌شکند2 هزار دانشجوی بسیجی فارس به مناطق کم‌برخوردار اعزام می‌شوند

وی در مورد مشارکت دیگر ارگان‌ها نیز گفت: جهادکشاورزی همکاری خوبی با ما دارد و تبادل نظر متخصصان هر دو جهاد کشاورزی و این قرارگاه گواه این موضوع است.

اسلامی خاطرنشان کرد: البته نباید از نقش گروه‌های جهادی و مقنی‌های جهادگر نیز غافل شویم چرا که حضور این عزیزان بسیار در روند کار به ما کمک کرد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان یزد با اشاره به لزوم احیا قنات در روستاهای یزد گفت: گروه‌های متخصص بسیجی در زمینه احیا قنات در چند نقطه از استان یزد مشغول به فعالیت هستند که یکی از این نقاط روستای چالمه در شهرستان خاتم هستند.

انتهای پیام/781/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حمایت‌های دانشجویان آبادانی از خیزش دانشجویان حامی مردم غزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، جمعی از دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی آبادان امروز با تجمع مقابل سردر دانشگاه از خیزش ضد صهیونیستی دانشگاه ههای آمریکا و اروپا اعلام حمایت کردند.

آنان با حضور در یادمان شهدای گمنام این دانشگاه در آبادان بر توقف کشتار مردم غزه، حمایت از خیزش دانشگاهیان اروپا و آمریکا و ادامه جنبش های ضد صهیونیستی تاکید کردند. 
اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد آبادان با تجمع در یادمان شهدای این دانشگاه انزجار خود را از رفتار وحشیانه پلیس آمریکا نسبت به دانشجویان و اساتید این کشور ابراز و اعلام کردند حکومت آمریکا بر خلاف شعار دموکراسی و آزادی‌های خود تحمل هیچ حرف مخالفی را ندارد هر مخالفتی را به شدت سرکوب می‌کند.
آنان همچنین حمایت قاطع خود را از مقاومت فلسطین اعلام کردند و گفتند: در مبارزه با صهیونیسم جهانی در کنار ملت مظلوم فلسطین هستیم تا پای جان از آنان حمایت می‌کنیم.

حاضران در این تجمع با شعار‌های مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا نسبت به اساتید و دانشجویان معترض آمریکایی و نیز جنایت‌های اسرائیل در غزه را محکوم کردند.

تجمعات ضد صهیونیستی دانشجویان پیشتر نیز در دانشگاه‌های نفت و علوم پزشکی آبادان و علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد.

دیگر خبرها

  • سیستان‌وبلوچستان، چهارم دروابستگی به آب قنات برای کشاورزی
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • هدف دنیای صهیونیست تک قطبی شدن جهان است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • ادامه حمایت‌های دانشجویان آبادانی از خیزش دانشجویان حامی مردم غزه
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم