Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@20:16:54 GMT

رونمایی از جدیدترین ابرخودروی بوگاتی +عکس

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۲۱۳۲

رونمایی از جدیدترین ابرخودروی بوگاتی +عکس

شرکت بوگاتی اعلام کرده است که آخرین مدل خودروی این شرکت تنها در ۹۹ نسخه ساخته خواهد شد.

به گزارش مشرق، شرکت فرانسوی بوگاتی از جدیدترین ابرخودرو خود به نام رودستر میسترال رونمایی کرد. بوگاتی میسترال به عنوان آخرین محصول بوگاتی با موتور هشت لیتری شانزده سیلندر چهار توربو معرفی شد و نسل بعدی محصولات بوگاتی به احتمال زیاد با فناوری کمپانی ریمک و به شکل کاملا برقی راهی بازار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان ۴۰ درصد از وسایل نقلیه‌ای که بوگاتی در ۱۱۳ سال گذشته تولید کرده است، دارای طرح‌های باز بوده اند. با این حال، تبدیل ابرخودرو نسل کنونی این شرکت به یک رودستر (طرح باز) به سادگی بریدن سقف آن نبود. کل بدنه خودرو باید مهندسی و تغییر شکل می‌داد. خودروی به‌دست آمده نسبت به مدل‌های قبلی خود شکل گردتری دارد که به نظر می‌رسد این موضوع عملکرد خودرو را افزایش می‌دهد.

طراحی این مدل جدید، که نام آن از باد قدرتمندی که در دره رودخانه رون می‌وزد، گرفته شده است، از یکی از بزرگترین رودسترهای بوگاتی الهام گرفته شده است و آن تایپ ۵۷ رودستر Grand Raid در سال ۱۹۳۴ است. الهام گرفتن آخرین مدل از این مدل قدیمی به بهترین وجه در شیشه جلوی میسترال دیده می‌شود. این خودرو تازه رونمایی شده دارای یک طراحی منحنی منحصر به فرد است. چراغ‌های جلوی سفارشی و عمودی همگی جدید هستند، در حالی که چراغ عقب به شکل X، نسخه‌ای باکیفیت‌تر از آن چیزی است که در مدل Bolide دیده می‌شود.

میسترال قرار است در رنگ مشکی گرم با رنگ‌های قهوه‌ای ترافلی و زرد عرضه می‌شود. داخل این خودرو تفاوتی اساسی با سایر مدل‌های بوگاتی ندارد. کابین راننده با همان مواد پیشرفته‌ای که قبلا وجود داشت، ساخته شده است یعنی چرم‌های بدون لک، تیتانیوم سبک وزن و آلومینیوم آسیاب شده، اما چند ویژگی جدید در طراحی وجود دارد. موتور این خودرو همان موتور W۱۶ این شرکت است. موتور قادر است ۱۵۷۷ اسب بخار قدرت تولید کند.

شرکت بوگاتی اشاره می‌کند که هدفش از ساخت این مدل این بوده است که این خودرو به عنوان سریع‌ترین رودستر جهان شناخته شود. خودرو میسترال دارای قیمتی بسیار بالا در حدود ۵ میلیون دلار دارد و تنها ۹۹ نمونه از آن ساخته خواهد شد که همه آن‌ها قبلاً سفارش داده شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت بوگاتی خودرو رونمایی ماشین قیمت خودرو اخبار خودرو بازار خودرو خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟

کی ام سی ایگل به‌عنوان خودروی فیس لیفت شده داخلی رونمایی شد؛ با مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل همراه ما باشد.

به گزارش گجت نیوز، هنگامی که بحث خرید خودروی زیر یک میلیارد تومان مونتاژی مطرح می‌شود، نام محصولاتی همچون جک J۴ و ام وی ام X۲۲ Pro بر سر زبان‌ها می‌افتد. جک J۴ محصول شرکت کرمان موتور بوده که به‌دلیل ظاهر نه‌چندان دلچسب آن، خریداران را دو به شک می‌کرد.

از یک سو این محصول در رده قیمتی خود کیفیت ساخت بهتری را به نسبت خودرو‌های داخلی به خریداران تقدیم می‌کرد و از سوی دیگر به‌دلیل ظاهر زشت خود نمی‌توانست قشر جوان جامعه را مجاب به پرداخت هزینه کند.

چند سالی می‌شود جک J۴ به‌عنوان یک محصول با تیراژ بالا در کارخانجات کرمان موتور مونتاژ شده و در بازار به فروش می‌رسد. کرمان موتور برای حفظ جایگاه و محبوبیت فروش این محصول در بازار‌های داخلی و افزایش توانایی رقابت این محصول با mvm x۲۲ pro پلتفرم این خودرو چینی را از شرکت مبدا خریداری کرده است تا با ایجاد تغییراتی در المان‌های ظاهری این خودرو، آن را به محصولی جذاب تبدیل کند و نتیجه کار نیز منجر به تولید خودرویی با نام ایگل شده است.

اگر اخبار خودرو را دنبال کرده باشید می‌دانید که ایگل محصول جدید شرکت کرمان موتور بوده که مهندسان ایرانی با ایجاد تغییراتی بر روی ساختار جک j۴ آن را تولید کرده‌اند؛ اما این تغییرات شامل چه مواردی می‌شوند؟

برسی تفاوت‌های جک J۴ و گی ام سی ایگل

در ادامه این مطلب به تغییراتی که مهندسان شرکت کرمان موتور روی خودروی جک J۴ انجام داده‌اند، می‌پردازیم.

با وجود یکسان بودن پلتفرم دو خودرو، ایگل را می‌توان نسخه فیس لیفت شده جک J۴ به‌حساب آورد. هر دو خودرو در تمای نما‌ها دارای شمای نسبتا یکسانی هستند؛ اما تغییرات در هر سمت خودرو ایگل وجود دارد که این محصول را به خودرویی جذاب و جوان‌پسند تبدیل کرده است.

بازطراحی چهره جک J۴ توسط مهندسان ایرانی سبب شده تا نمای ساده و زمخت این خودرو تغییر کند و ظاهر بیش از حد ساده این محصول به‌مراتب بهتر شود. برای طراحی چراغ‌های نمای جلویی ایگل، از خودرو جک J۷ الهام گرفته شده است. چراغ‌ها در ایگل به‌صورت کشیده طراحی شده و در جلوپنجره خودرو شاهد کروم‌کاری‌های متعدد هستیم. کروم‌کاری‌ها در این محصول به‌صورت لانه زنبوری نبوده و دارای طراحی کشیده هستند و چراغ‌های جانبی خودرو را به یک‌دیگر مرتبط می‌سازند.

طراحی نمای عقب خودرو نیز مدرن‌تر شده و شاهد طراحی به‌روزتری هستیم. البته مهندسان کرمان موتور، طراحی چراغ‌های عقب این خودرو را تغییر نداده‌اند و تنها گرافیک داخلی چراغ‌ها دستخوش تغییرات شده است.

مقایسه کابین جک J۴ با کی ام سی ایگل

تفاوت‌های ایجاد شده در کابین خودرو ایگل، به دو مورد بسیار ساده محدود می‌شود. اولین تغییر مربوط به برداشته شدن لوگوی جک از روی غربیلک فرمان و جایگزین شدن آن با لوگوی KMC می‌شود و مورد دوم به اضافه شدن تریم دو رنگ رودری‌ها و صندلی محدود می‌شود.

در واقع در بازطراحی جک J۴ تغییر خاصی در کابین این محصول نیفتاده و شاهد همان طراحی گذشته هستیم. در بخش میانی داشبورد شاهد کرو‌م‌کاری U شکل هستیم که مانیتور و دریچه‌های میانی سیستم تهویه را در خود جای داده است. در بخش پایینی این قسمت هم شاهد دکمه‌های کنترلی سیستم تهویه نیمه اتومات این خودرو هستیم.

مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل در بخش پیشرانه

قلب تپنده محصول جدید کرمان موتور از لحاظ مشخصات فنی با نمونه قبلی هیچ تفاوتی ندارد و شاهد همان پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری با توان تولید ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن‌متر گشتاور هستیم.

البته از لحاظ نرم افزاری شاهد ری‌مپ شدن خودرو با نرم‌افزار شرکت کرمان موتور هستیم؛ مهندسان کرمان موتور مدعی شده‌اند که ایگل به نسبت نمونه پیشین، سازگاری بهتری با بنزین داخلی دارد و می‌تواند فرآیند احتراق را کامل‌تر به انجام برساند.

جعبه‌دنده ایگل همانند J۴ از نوع CVT بوده که توان تولید شده توسط موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. البته مهندسان کرمان موتور برای کاهش قیمت و ایجاد تنوع در محصولات خود، قول عرضه ایگل با دنده دستی را نیز داده‌اند که به‌زودی شاهد عرضه این محصول به بازار خواهیم بود.

ایمنی و امکانات رفاهی

مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل در بخش امکانات رفاهی و ایمنی به ما نشان می‌دهد که نسخه پایه محصول جدید کرمان موتور تفاوتی با نمونه پیشین ندارد؛ اما نسخه فول ایگل قرار است به سانروف برقی و استارت دکمه‌ای نیز مجهز شود.

از امکانات پایه کی ام سی ایگل می‌توان به چراغ‌های LED جلو، فرمان برقی مهز به دکمه‌های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، شیشه‌ها و تنظیم آینه‌های بغل برقی، روکش‌های چرمی صندلی‌ها با تریم دو رنگ جدید، کروز کنترل و قابلیت محدود کردن سرعت، کامپیوتر سفری در وسط کلاستر آنالوگ، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل کابین، سنسور نور، چراغ بدرقه، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها، کیسه هوا برای راننده و شاگرد، ترمز‌های ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیرو EBD اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • L90 ایرانی؛ رونمایی از رقیب جدید تارا و دنا
  • آغاز فروش اقساطی 2 محصول کرمان موتور (+جدول فروش)
  • عکس | رونمایی چینی ها از تسلا سایبرتراک فیک! + عکس
  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • (عکس) رونمایی رسمی از چری اومودا ۷
  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • اولین موتور سیکلت CNG جهان رونمایی می‌شود