Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو-گوشی هوشمند موتورولا اج ۲۰۲۲ جدیدترین گوشی میان رده موتورولا به تازگی عرضه شده است. این دستگاه اولین گوشی هوشمند در جهان است که با چیپست دایمنسیتی ۱۰۵۰ مدیاتک که بر پایه فرآیند ۶ نانومتری طراحی شده است، عرضه می‌شود و انتظار می‌رود که بهترین عملکرد را ارائه دهد.

به گزارش فرارو، این گوشی هوشمند در رنگ خاکستری و با قیمت ۴۹۸ دلار عرضه می‌شود و در هفته‌های آینده از طریق وب سایت T-Mobile در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوشی هوشمند موتو اج ۲۰۲۲ دارای یک صفحه نمایش ۶.۶ اینچی OLED فول اچ دی پلاس با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز، +HDR10 و فضای رنگی ۱۰ بیتی می‌باشد. این گوشی هوشمند از پردازنده دایمنسیتی ۱۰۵۰ مدیاتک و پردازنده گرافیکی ARM Mali-G610 MC3 بهره می‌برد. چیپست این دستگاه با حداکثر ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی جفت شده است.

این گوشی پوسته سفارشی MyUX مبتنی بر اندروید ۱۲ را اجرا می‌کند؛ و مجهز به بلندگو‌های استریو، حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش، ۳ میکروفون و استاندارد IP52 برای مقاومت در برابر پاشیدن آب است. ابعاد این گوشی هوشمند ۱۶۰.۸۶ در ۷۴.۲۴ در ۷.۹۹ میلی متر و وزن آن ۱۷۰ گرم است. از گزینه‌های اتصال موتو اج ۲۰۲۲ می‌توان به 5G sub-6 + mmWave، Dual 4G VoLTE، وایفای 6E 802.11ax، بلوتوث ۵.۲، GPS، NFC و USB Type-C اشاره کرد.

پنل پشتی این دستگاه به یک دوربین سه گانه متشکل از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱.۸، فناوری چهار پیکسل، OIS، دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی با حالت ماکرو، دیافراگم f/۱.۵ و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲.۴ مجهز شده است. یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی نیز برای سلفی و تماس ویدئویی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. موتو اج ۲۰۲۲ دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی TurboPower، شارژ بی سیم ۱۵ واتی و پشتیبانی از شارژ بی سیم معکوس ۵ واتی می‌باشد.

منبع: 91mobiles

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۲۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶

به گزارش وبگاه خبری Reuters، شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد. بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، این امر، رقابت دیرینه شرکت مذکور با اینتل، رقیب دیرینه‌اش را بر سر ساخت سریع‌ترین تراشه‌های جهان به شدت افزایش خواهد داد.

شرکت «TSMC»، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های محاسباتی پیشرفته در جهان و تأمین‌کننده کلیدی انویدیا و اپل، این خبر را در حاشیه کنفرانسی در کالیفرنیا اعلام کرد. بر اساس دیدگاه بسیاری از تحلیل‌گران، فناوری «A 16» می‌تواند، ادعا‌های اینتل در ماه فوریه مبنی‌بر پیشی گرفتن از «TSMC» در ساخت سریع‌ترین تراشه‌های محاسباتی جهان، با استفاده از فناوری «A14» را زیر سؤال ببرد.

کوین ژانگ، معاون ارشد بخش توسعه کسب‌وکار «TSMC» طی اظهار نظری در جمع خبرنگاران گفت که این شرکت به دلیل تقاضای شرکت‌های حوزه تراشه‌های هوش مصنوعی، فرآیند جدید ساخت تراشه «A 16» خود را سریع‌تر از حد انتظار توسعه داده است.

وی همچنین گفت: «شرکت‌های فعال در این حوزه واقعاً می‌خواهند طراحی‌های خود را برای دستیابی به هر میزان دستاوردی که داریم بهینه کنند.»

او افزود، «TSMC» معتقد است که برای ساخت تراشه‌های «A 16» نیازی به استفاده از ابزار لیتوگرافی جدید شرکت «ASML» ندارد. شرکت اینتل هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد، به منظور توسعه تراشه‌های «A14»، از تجهیزات «High NA EUV» استفاده کند. این در حالی است که قیمت هر دستگاه از تجهیزات مذکور ۳۷۳ میلیون دلار برآورد شده است.

منبع: زاویه

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • قیمت گوشی poco x۵ pro ۵g + بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x۵ pro (۸ اردیبهشت)
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • رقیب مستقیم ردمی توربو ۳ با پردازنده پرقدرت و نمایشگر ۱۴۴ هرتز رونمایی شد
  • گوشی اوپو A3 چه مشخصاتی دارد؟