Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیر حوزه‌های علمیه گفت: جدا شدن حتی یک نخبه از کشور یک فاجعه است که ضروری است موانع و چالش‌های موجود در تحقق این امر مورد بررسی قرار بگیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مدیر حوزه‌های علمیه گفت: جدا شدن حتی یک نخبه از کشور یک فاجعه است که ضروری است موانع و چالش‌های موجود در تحقق این امر مورد بررسی قرار بگیرد و سعی شود در مسائل رشد و تربیت جامعه، نخبه و استاد، مرجع و الگو باشند، همانطور که این امر مهم در همه عرصه‌ها در حوزه علمیه حاکم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  آیت الله اعرافی در دیدار رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور و هیئت همراه که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، ضمن تاکید بر حمایت دولت از نخبگان گفت: بنده در دیدار‌های خود در سطح کلان پیگیر حمایت نخبگان و استعداد‌های برتر بوده و هستم و این امر مهم همواره از حساسیت‌های بنده نیز می‌باشد.
مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه خاطرنشان ساخت: علی رغم آن که در تعریف نخبه و شاخص‌ها و سنجید‌های آن کار‌های علمی زیادی شده، اما بر حسب تجربه، این امور را کافی نمی‌دانم؛ چرا که سنجش نخبگانی گاهی دچار خطا می‌شود، بطور مثال گاهی افرادی که ظرفیت رشد و اثرگذاری دارند شناسایی نمی‌شدند، لذا باید دائما سنجه‌های خود را اصلاح و در توسعه کمّی نخبگان وسواس خرج ندهیم و این که منابع ما کم است، نباید مانع توسعه این امر مهم شود.
عضو فق‌های شورای نگهبان افزود: نکته دیگر که نتایج خوبی در یک دهه گذشته داشته، بحث راهبری قلمرو‌های دانشی است، لذا تخصیص منابع و برنامه ریزی بنیاد نخبگان باید به سمت حوزه‌های دانشی همچون هوش مصنوعی هدایت شود.
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: راهبری حوزه‌های دانشی کار مهمی است که ابزار آن شرکت‌های دانش بنیان هستند.
وی کار در حوزه مطالعاتی مرتبط با نخبگان را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: بحث تعامل با نخبگان در راستای تکریم معرفتی، ذهنی و علمی، مهمتر از مباحث معیشتی و رفاهی است که این امر در پایبندی به مباحث دینی ملی و کشور موثرتر خواهد بود، لذا این تعامل انسانی امر مهمی است که نیاز است کار بیشتری صورت بپذیرد.
آیت‌الله اعرافی خاطرنشان ساخت: در مقوله نخبگان و تربیت نخبگانی، اخلاق و مطالعات تاریخی و تمدنی مورد توجه باشد و این امر نیازمند الگو‌ها و مدل‌ها و نقشه راه است که توجه بنیاد نخبگان را می‌طلبد.
وی گفت: جدا شدن حتی یک نخبه از کشور یک فاجعه است که ضروری است موانع و چالش‌های موجود در تحقق این امر مورد بررسی قرار بگیرد و سعی شود در مسائل رشد و تربیت جامعه، نخبه و استاد، مرجع و الگو باشند، همانطور که این امر مهم در همه عرصه‌ها در حوزه علمیه حاکم بوده است.
مدیر حوزه‌های علمیه، ضمن تأکید بر تعامل بنیاد نخبگان کشور با مرکز نخبگان حوزه علمیه، خاطر نشان ساخت: بنیاد نخبگان باید خطوط عملیاتی و برنامه مشترکی با حوزه‌های علمیه معین ترسیم و مشخص نماید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نخبه مدیر حوزه های علمیه بنیاد نخبگان نخبه از کشور امر مهم جدا شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: اختتامیه نهمین دوره مسابقه گروهی رشد، روز گذشته در مدرسه علمیه تخصصی فاطمه معصومه (سلام الله علیها) بندرعباس برگزار شد که در این مراسم از پژوهشگران حوزه علمیه خواهران هرمزگان قدردانی شد.

 سمیه احمدی طیفکانی افزود: در نهمین دوره مسابقه گروهی رشد؛ یک گروه حائز رتبه کشوری و شش گروه منتخب استانی در نهمین دوره مسابقه رشد شدند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان  گفت: گروه شهید سلیمانی با موضوع «راهکار‌های تقویت روابط عاطفی از منظر امام خامنه ای» با راهنمایی مریم جعفری سراجی و نگارش  خاتون سهراب پور و  سمیه رضایی شایسته تقدیر کشوری شدند.

 احمدی طیفکانی گفت: مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) بندرعباس، مدرسه فاطمه بنت الرسول (سلام الله علیها) جاسک و مدرسه علمیه الزهراء (سلام الله علیها) کیش نیز با راهنمایی اساتید و تدوین طلاب شایسته تقدیر استانی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • امام خمینی(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه قم رقم زد
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • امام(ره) فصل جدیدی در تاریخ را از فیضیه رقم زدند / امام صادق(ع) منظومه جامع فکر تمدنی اسلامی را ارائه کردند
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی» تدوین و اجرا می‌شود
  • آغاز حمایت از کارگران نخبه با اجرای آیین‌نامه حمایت از «نخبگان درون سازمانی»
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به حج عمره اعزام می‌شوند