Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه اصفهان چوب برخوردارنمایی خودش را می‌خورد، تأکید کرد: اگر ما نگران وضع اصفهان هستیم باید واقعیت‌های استان را بازتاب بدهیم.

سیدرضا مرتضوی در نشستی با خبرنگاران که امروز (یکشنبه، ۳۰ مرداد) برگزار شد، با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم توجه به آحاد مردم در اقصی نقاط کشور است، اظهار کرد: سعی کردیم با برنامه‌ریزی سفرهای شهرستانی با اولویت مناطق محروم به همه بخش‌های استان توجه داشته باشیم، در این راستا تاکنون ۱۲ سفر و نزدیک به ۳۷۷ مصوبه داشتیم و تلاش کردیم در نقاط مختلف استان با حضور دستگاه‌های اداری، مسائل و مشکلات بررسی و اقدامات لازم انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برخی مصوبات سفرهای شهرستانی اجرا شده و برخی درحال انجام است، گفت: در برخی شهرستان‌ها شاهد پیشرفت مصوبات تا ۶۰ درصد هستیم و در ادامه مسیر باید همه مصوبات به سرانجام برسد.

استاندار اصفهان با بیان خینکه یکی دیگر از حوزه‌هایی که بر روی آن تمرکز کرده‌ایم حوزه اقتصادی است، تصریح کرد: در شرایطی دولت را تحویل گرفتیم که وضعیت ناگوار بود و در استان اصفهان تعداد قابل توجهی بنگاه راکد اقتصادی داشتیم که برنامه‌ریزی منسجمی برای بازگرداندن آن انجام دادیم.

مرتضوی با اعلام اینکه ۲۱۹ واحد راکد اقتصادی را به چرخه تولید بازگرداندیم، افزود: از ۹۵۰ واحد تولیدی و کشاورزی رفع گرفتاری شد و برای حدود ۶ هزار نفر اشتغال ایجاد شد. همچنین ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب سرمایه ثابت و تولید پرداخت کردیم.

وی ادامه داد: نزدیک به هزار و ۷۳۰ کسب و کار خرد و طرح‌های خوداشتغالی مورد حمایت قرار گرفت و نزدیک به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت و حدود ۲ هزار و ۷۰۰ اشتغال در این بخش ایجاد شد.

باز شدن گره‌های چند دهه قبل

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه از پروژه‌های پیشران در بخش اقتصادی غفلت نکردیم، افزود: هر هفته با وزرا، معاونان رئیس جمهور و رئیس جمهور جلسات متعددی داشته‌ایم. برخی کارهای این دوره شاهکار بود که جای قدردانی از بخش‌های مختلف دارد و باعث شد برخی گره‌های چند دهه حل شود. از جمله الحاق اراضی علی آباد کلنگان که مدت زیادی برای مردم مشکلاتی به وجود آورده بود و با الحاق آن بعد از ۴۷ سال هزاران خانواده این منطقه آرامش پیدا کردند، همچنین ابلاغ طرح تفصیلی شهر کاشان بعد از ۱۰ سال، ارائه خدمات از سوی شهرداری در شهرک شهید کشوری، استانداردسازی ۲ هزار کلاس درس و ساخت و تکمیل ۱۰۱ طرح آموزشی در استان.

وی به نهضت ملی مسکن اشاره و اظهار کرد: سهم استان ۲۰۳ هزار واحد مسکونی است که یعنی باید هر سال برای حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی برنامه ریزی کنیم و در پایان این مدت سهم استان را به نتیجه برسانیم. در این راستا بالغ بر ۴۲۰ هزار نفر در استان ثبت نام کردند و در پالایشی که انجام شد ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار نفر از ثبت نامی‌ها فعلا شرایط استفاده از این طرح را داشتند و در ادامه بررسی مجدد انجام خواهد شد.

مرتضوی ادامه داد: جلسات کارگروه بازآفرینی شهری به صورت مستمر برگزار و تلاش می‌شود نگاه متوازن داشته باشیم، در این زمینه مشوق‌هایی هم درنظر گرفته می‌شود که تلاش می‌کنیم منجر به حواشی بعدی نشود.

وی در مورد مسئله آب اصفهان نیز گفت: در پروژه‌های آب‌رسانی اقدامات متعددی انجام داده‌ایم تا طرح جامعی که رئیس جمهور در سفر ریاست جمهوری صحبت کرد و در جلسات متعدد تأکید داشت به سرعت جلو برود. وزارت نیرو در این زمینه کمک‌هایی کرد و طرح جامع انتقال آب مراحل نهایی خود را اخیراً طی کرده و در دستور اجرا قرار گرفته است.

عدم اطلاع‌رسانی از سر غفلت نیست

استاندار اصفهان با بیان اینکه اگر برای آب‌رسانی شرب به استان اصفهان اطلاع‌رسانی نمی‌کنیم از سر غفلت نیست، تأکید کرد: سیاست ما این است که در حوزه آب کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم. سامانه دوم آب‌رسانی اصفهان از مدت‌ها قبل در جریان بود، ولی به بهره‌برداری نرسیده بود، اما هفتم خرداد ۱۴۰۱ وارد مدار شد و با ظرفیت هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه تزریق آب شرب در شبکه استان را شروع کرد. اگرچه همه نقص‌های را جبران نمی‌کند و باید ظرفیت آن افزایش یابد.

وی اضافه کرد: اگر بی صدا کار می‌کنیم برای این است که حواشی به وجود نیاید، درحالی که عدم اطلاع‌رسانی ما این ذهنیت را به وجود آورده که حواس مدیریت استان نیست، اما هست و به طور جدی پیگیر هستیم.

استاندار اصفهان با اشاره به طرح جامعی که مورد تایید و دستور رئیس جمهور است، توضیح داد: این طرح با چند محور شروع شده و به سرانجام می‌رسد؛ بخشی مدیریت پساب است که سعی شده مدیریت ۲۰۰ میلیون مترمکعب پساب برای تعادل بخشی به حوزه و جایگزینی مصارف صنعت برنامه‌ریزی شود. کاهش مصرف و تغییر الگوی کشت از دیگر اهداف این طرح است که بالغ بر صد میلیون متر مکعب ظرفیت ایجاد می‌کند. همچنین با اجرای برخی طرح‌های متوقف شده، مثل کوهرنگ ۳ که در دست اجراست و تلاش شد با پمپاژ آب از مسیر تونل در حوزه ذخیره سازی آب در سد کمک شود و برنامه ریزی شده که این اب به چرخه اضافه شود. خط انتقال آب از دریا هم از سال‌ها قبل در دستور کار بود، ولی هیچ اتفاقی نیفتاده بود، اما با تغییر تیم این پروژه را فعال کردیم و پروژه به مرحله کلنگ زنی و اجرا رسیده و در روزهای آینده آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه دیگر انتقال آب از منابع جنوب استان است که می‌تواند کمک قابل توجهی برای احیای زاینده رود بکند و در مرحل برداشت و مطالعات مسیر برای اجراست. سعی می‌کنیم باتوجه به تأکید و تعهد وزارت نیرو، اجرای پروژه تا چند ماه آینده آغاز شود.

مرتضوی ساماندهی زاینده‌رود و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز را نیز جزو پروژه‌های طرح جامع برشمرد و افزود: کمیته‌ای برنامه‌ریزی شده که به‌صورت مشترک با استان چهارمحال و بختیاری انجام دهیم. اگر رسانه‌ها در بخش برداشت غیرمجاز از چاه‌ها کمک کنند، با اجرای این پروژه‌ها، می‌توانیم جریان دائمی آب را به زاینده‌رود برگردانیم.

پروژه بن بروجن خلاف مصوبات شورای عالی آب است

استاندار اصفهان احیای زاینده‌رود را برنامه اصلی مدیریت استان دانست و گفت: همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا نگذاریم به دلیل فرونشست زمین، این تمدن عظیم دچار مشکل شود، چون فرونشست را تهدید اصلی برای تمدن عظیم اصفهان در مرکز کشور می‌دانیم.

وی در مورد اجرای پروژه بن - بروجن گفت: از ابتدا با اجرای پروژه بن - بروجن مخالف بودیم و آن را خلاف مصوبه ۹ ماده‌ای شورای عالی آب می‌دانیم، چون بارگذاری جدید بر حوضه زاینده‌رود محسوب می‌شود. این طرح در زمان قبل اجرا شده و به حوزه جغرافیایی استان اصفهان رسیده بود که متوقف شد و اجازه رسیدن به حوضه آبگیر را ندادیم، اما با رایزنی در سطح ملی، از مسیرهای داخل استان خودشان انشعابات محدودی به حوضه خود اتصال می‌دهند که خلاف قوانین بالادستی می‌دانیم و پیگیری‌های متعددی داریم، ضمن اینکه باید روند حقوقی و پیگیری‌های بعدی را انجام دهیم.

مرتضوی مشکلات اخیر آب در استان چهارمحال و بختیاری را ناشی از عدم ساخت یک تصفیه‌خانه‌ مناسب دانست و تاکید کرد: نتوانسته‌اند از ظرفیت‌های داخل استان آب را تأمین کنند و این مشکل ربطی به زاینده رود نداشته و ندارد. البته این مسائل نباید رابطه برادری ما را به هم بزند و به حل مسائل و مشکلات آنها با ساخت تصفیه‌خانه مناسب کمک می‌کنیم، اما از محل منابع آب داخل استان چهارمحال و بختیاری.

هرگونه بارگذاری جدید بر زاینده‌رود را دست درازی به حقوق مردم استان می‌دانیم

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه هرگونه بارگذاری جدید بر زاینده‌رود را دست درازی به حقوق مردم استان می‌دانیم، تصریح کرد: این سیاست قطعی استان است. ما دعوا نمی‌کنیم، اما پیگیری‌های زیادی انجام می‌دهیم و معتقدیم اقدامات ما نباید با مناقشات به حاشیه برود، اما استان هیچ کوتاهی در این زمینه نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: نگران این هستم که دنبال حل مسئله آب برویم یا دنبال پاسخگویی به داغ شدن جگر برخی دوستان و خنک‌تر شدن آن!؟ می‌شود سر و صدا به پا کرد، اما آیا مسئله آب حل می‌شود؟ یا باید به سمت اقناع جامعه برویم؟ با این وجود ما وزارت نیرو را مکلف کرده‌ایم همه پروژه‌های انتقال آب در مسیر خودش قرار گیرد.

اصفهان چوب برخوردار نمایی خودش را می‌خورد

مرتضوی با تأکید بر اینکه اصفهان چوب برخوردارنمایی خودش را می‌خورد، تصریح کرد: اگر ما نگران وضع اصفهان هستیم باید واقعیت‌های استان را بازتاب بدهیم.

استاندار اصفهان در پاسخ به سوال ایسنا در مورد حفظ و حراست قاطع مدیریت استان از میراث فرهنگی و تاریخی استان اصفهان، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما مسائل حوزه میراث و گردشگری است و اقتصاد استان را در آینده با دو محور اقتصادی گردشگری و صنایع دستی و دانش بنیان تعریف کرده‌ایم که عدم توجه به این دو حوزه به معنای عدم توجه به آینده استان است. 

وی ادامه داد: در اقتصاد گردشگری و صنایع دستی کارگروه جدیدی در استان فعال کردیم با هدف اینکه تلاش کنیم برای ظرفیت‌های اقتصادی که می‌توان در حوزه میراث و صنایع دستی تعریف کرد برنامه‌ریزی کنیم و اقدامات خوبی شده، همچنین هماهنگی با برخی کشورهای خارجی انجام شده و کار مشترکی اخیرا برای اعزام هنرمندان صنایع دستی به رومانی و برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در دو شهر این کشور انجام شده است.

در دولت جدید یک کاشی هم به ترمیم و مرمت گنبدها اضافه نشده است

مرتضوی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه مرمت گنبدهای تاریخی اصفهان افتاد و گلایه‌های مربوط به آن، گفت: این موضوع مورد اعتراض ما هم هست. در بررسی که کرده‌ام و طبق گزارش مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان در دولت جدید یک کاشی هم به ترمیم و مرمت گنبدها اضافه نشده است، اما متأسفانه شاهد اقدامات غیر کارشناسی در گذشته بودیم. داشتن طرح مناسب برای مرمت و نگاه کارشناسی را از مدیریت میراث فرهنگی خواستیم.

وی با تأکید بر اینکه درخصوص مرمت گنبدها بررسی ویژه می‌کنیم و اگر تخلفی اتفاق افتاده باشد با شدت و جدیدت برخورد خواهیم کرد، افزود: گزارش و ارزیابی‌ها را پیگیری کردم و وقتی نتایج آن آمد تصمیم‌گیری و برخورد قاطع هم صورت خواهد گرفت.

استاندار اصفهان افزود: در سفر رئیس جمهور ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری مصوبه داشتیم که می‌تواند بخشی از مشکلات این بخش را حل کند.

عدم ابلاغ مصوبات سفر رئیس جمهور به اصفهان صحت ندارد

استاندر اصفهان در پاسخ به این سوال ایسنا که اصفهان در رتبه‌های اول درآمدزایی و پرداخت مالیات و در رتبه‌های آخر تخصصی منابع قرار دارد، گفت: این موضوع واقعیت دارد و شرایط اعتبارات دریافتی ما در سال‌های گذشته خیلی مناسب نبوده و همیشه در رده‌های آخر جدول اعتبارات بوده‌ایم، اما سعی شده سال گذشته و امسال اعتبارات استان بهبود پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه عدم ابلاغ مصوبات سفر رئیس جمهور به اصفهان صحت ندارد، گفت: ۱۲ مردادماه مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان ابلاغ شد و تاکنون دو مرحله اعتبار ابلاغ و توزیع شده است. ۲۱۷ مصوبه داشتیم که ۱۷ هزار و ۲۲۳ میلیارد تومان ابلاغ شد و مابقی پروژه‌هایی بود که باید در استان پیگیری شود.

اصل تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را مبارک می‌دانم

استاندار اصفهان در مورد موضوع تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، گفت: اصل تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه را مبارک می‌دانم، اما فولاد مبارکه یک مجموعه توانمند و از افتخارات جمهوری اسلامی است و اگر تخلفی صورت می‌گیرد نباید نگاه ما را به این ظرفیت عظیم کشور عوض کند.

وی افزود: گاهی جای متهم و مدعی عوض و خوراکی برای لاشخورها بیرون از مرزها فراهم می‌شود که هستی ما را هدف قرار داده‌ است، البته منکر مشکل نیستیم و حتماً مشکلی بوده که در مجلس تحقیق و تفحص مطرح شده، اما نباید باعث نادیده گرفته شدن ظرفیت‌های بزرگ کشور شود.

مرتضوی با بیان اینکه گاهی به مجموعه‌ای حمله می‌کنند تا کشور را از وجود یک ظرفیت بی‌بهره کنند و باید از آن مراقبت کنیم، تصریح کرد: چون بررسی نکرده‌ام اظهار نظر نمی‌کنم، اما اگر دستگاه قضا تخلفی را تشخیص داد درخواست برخورد قاطعانه داریم تا سرمایه اجتماعی ما از دست نرود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استاندار اصفهان آب زاينده رود میراث فرهنگی گنبد مسجد شیخ لطف الله استاندار اصفهان میلیارد تومان استان اصفهان فولاد مبارکه میراث فرهنگی تحقیق و تفحص برنامه ریزی زاینده رود صنایع دستی رئیس جمهور اصفهان چوب مصوبات سفر انتقال آب پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به منظور تحقق شعار سال و حمایت از بخش خصوصی با هدف جهش تولید با مشارکت مردم و در راستای دستور ریاست سازمان بازرسی کل کشور، سرپرست دفتر بازرسی امور ویژه این سازمان طی نشستی با تولیدکنندگان و واردکنندگان شیرخشک، مشکلات موجود را مورد بررسی قرار داد.

سرپرست دفتر بازرسی امور ویژه سازمان بازرسی در این نشست سه ساعته هدف از تشکیل این نشست را استماع مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و واردکنندگان شیرخشک عنوان کرد و گفت: رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر استماع نظرات و پیشنهادات بخش خصوصی تاکید دارند و معتقد هستند برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای دستورات ریاست دستگاه قضایی به نحو مستقیم و بدون مانع باید نقطه نظرات بخش خصوصی را استماع کرده و به انتقادات و پیشنهادات آنان توجه کرد.

وی با اشاره به کیفیت شیرخشک‌های تولیدی در کشور گفت: به لطف خداوند با توان و تجربه‌ای که در سال‌های گذشته حاصل شده، شیرخشک تولید داخل از بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات تولید داخل است و اعتبار بسیار خوبی چه در داخل و چه در خارج کشور دارد.

سرپرست دفتر بازرسی ویژه سازمان بازرسی کل کشور افزود: بنابر آمارها و گزارشات متعدد، تولیدکنندگان ما نه تنها توان تامین شیرخشک مورد نیاز بازار را دارند بلکه ظرفیت صادرات این محصول نیز برای آنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این جلسات به دنبال شناسایی و احصا دلایل کمبود شیرخشک هستیم، اظهار کرد: باید کل زنجیره تولید و یا واردات تا زمان رسیدن محصول به دست مصرف کننده بررسی و موانع سرعت بخشی و نظم دهی به این فرآیند اصلاح شود.

سرپرست دفتر بازرسی ویژه سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: باید دولت و دستگاه‌های متولی همچون سازمان غذا و دارو تدبیر داشته باشند که نیازهای ارزی تولیدکنندگان این محصول استراتژیک به میزان کافی و در زمان مناسب تامین شود.

وی ادامه داد: بنابر اظهارات شما تولیدکنندگان و حتی وارد کنندگان، عمده مشکل و مانع اصلی شما در تامین نیاز کشور بحث تخصیص ارز آن هم در زمان مناسب و به اندازه کافی است. اگر مسئولان مدیریت کرده و به تخصیص ارز به صورت منظم و مستمر و با اولویت قرار دادن این موضوع استراتژیک اقدام کنند دیگر شاهد کمبود شیرخشک در داروخانه‌های کشور نخواهیم بود.

سرپرست دفتر بازرسی ویژه سازمان بازرسی کل کشور در پایان گفت: در راستای برطرف کردن موانع جهش تولید و برطرف کردن مشکلات این حوزه در آینده ضمن استماع مسائل و نظرات مسئولان و مدیران دستگاه‌های متولی، به صورت میدانی هم از داروخانه‌ها و کارخانجات تولیدی بازدید خواهیم داشت تا به صورت ملموس در جریان وضعیت بازار و نیاز جامعه قرار گیریم.

در ابتدای این نشست مدیران کارخانه‌جات تولیدی و نیز واردکنندگان شیر خشک به بیان مسائل، نقطه نظرات و مشکلات خود پرداخته و بر تخصیص ارز به صورت منظم و به میزان اندازه مناسب تاکید داشتند.

در این نشست موضوعاتی همچون ظرفیت واقعی و اسمی تولیدکنندگان، میزان ارزبری، زمان و مدت تخصیص ارز، نحوه واردات شیرخشک، نحوه واردات مواد اولیه، علل کمبود شیرخشک در سال گذشته، مدت زمان تزریق شیرخشک از تولید تا عرضه به بازار و مطالبات و تعهدات ارزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6093875

دیگر خبرها

  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • حماس: در حال بررسی پیشنهاد آتش‌بس هستیم
  • علت تخلیه نشدن آب و نشتی ماشین لباسشویی
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در اصفهان
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • «شهرگاه» فرصتی برای هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری است
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است