Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش یک نهاد ناظر بر حملات هوایی بین‌المللی نشان می‌دهد آمریکا بر آمار واقعی قربانیان غیرنظامی در سومالی سرپوش گذاشته و شمار جانباختگان در این کشور آفریقایی ۳۰ برابر بیشتر از رقم اعلام شده از سوی پنتاگون است.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست، پایگاه خبری "تروث اوت" (truthout) افشا کرد که حملات هوایی آمریکا در سومالی در ماه های اخیر بازتاب اندکی در رسانه های آمریکایی داشته و این حملات تنها در هفته های اخیر جان بیش از ۲۰ غیرنظامی را گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

براساس گزارش این پایگاه خبری افشاگر، ستاد فرماندهی آفریقای ایالات متحده آمریکا (AFRICOM) دومین حمله خود را ظرف یک هفته اخیر در سومالی انجام داده است. براساس گزارش ادعایی آفریکام، ارزیابی های اولیه‌ نشان می‌دهد که این حمله در "بلدوین" (شهری در سومالی) رخ داده وتنها ۱۳ جنگجوی متعلق به گروه شبه‌نظامی الشباب مرتبط با القاعده را کشته و به هیچ غیرنظامی آسیبی وارد نشده است.

آفریکام همچنین اعلام کرده است که چهار عضو الشباب را در سه حمله هوایی دیگر در تاریخ ۹ اوت (۱۸ مرداد) در نزدیکی بلدوین، دو جنگجو را در عملیات مشترک آمریکا و سومالی در نزدیکی "لابی‌کاس" در ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیر) و پنج ستیزه جوی دیگر را هم در بمب گذاری ۳ ژوئن (۱۳ خرداد) در خارج از "بیرزانی" کشته است.

همه این حملات از زمانی رخ داده اند که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا دستور استقرار دوباره  صدها نیروی ویژه را در سومالی در ماه مه (اردیبهشت) تایید کرد و موضوع عقب نشینی نیروهای آمریکایی از این کشور ویران که در دوره دولت «دونالد ترامپ» صادر شده بود را رد کرد.

براساس گزارش موسسه غیردولتی "ایروارز" (Airwars) که حملات هوایی بین المللی علیه گروه هایی همچون داعش را ردیابی می کند، از زمان تغییر موضع واشنگتن در قبال سومالی تاکنون حملات هوایی علیه شبه نظامیان افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های موسسه نظارتی "ایروارز" مستقر در بریتانیا، نیروهای آمریکایی دستکم ۱۶ بار سومالی را در دوران ریاست جمهوری بایدن بمباران کرده اند که بین ۴۶۵ تا ۵۴۵ شبه‌نظامی مظنون را کشته اند. در تاریخ ۱۳ مارس (۲۲ اسفند) سال جاری نیز یک حمله پهپادی با همکاری آمریکا و سومالی منجر به کشته شدن  ۲۰۰ شبه نظامی مظنون گردید.

موسسه ایروارز اما با رد ادعای آفریکام به بررسی شمار تلفات غیرنظامیان نیز پرداخته و اعلام کرده است که تنها در یکی از حملات اخیر آمریکا به سومالی پنج کودک کشته شده اند.

براساس گزارش این نهاد غیردولتی ناظر حملات هوایی بین المللی، از سال ۲۰۰۷ تاکنون، ارتش آمریکا ۲۶۰ عملیات در سومالی انجام داده است. پنتاگون با تائید این تعداد عملیات ادعا می کند که از آن زمان تاکنون  پنج غیرنظامی کشته و ۱۱ نفر زخمی شده اند. حال آنکه موسسه ایروارز تخمین می زند که در حملات مورد تائید پنتاگون، دستکم ۷۸ تا ۱۵۳ غیرنظامی، از جمله ۲۰ تا ۲۳ کودک، جان خود را از دست داده اند.

این موسسه تاکید دارد که اگرچه مدت زیادی است ایالات متحده سومالی را بمباران نکرده و این امر به ویژه در پی افشای بازداشت و شکنجه مظنونان به ترور در سومالی از سوی سازمان سیا صورت گرفته است، اما ادامه بمباران سومالی از سوی ارتش آمریکا نه تنها کمکی به امنیت منطقه نکرده بلکه باعث تداوم بی‌ثباتی و فقر گسترده در میان مردم این کشور آفریقایی شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پنتاگون ، سومالی ، ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پنتاگون سومالی ایالات متحده آمریکا براساس گزارش حملات هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۲۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت

یک طوفان سهمگین در ایالت اوکلاهما آمریکا که ویرانی‌های فاجعه باری به بار آورده، سه کشته بر جای گذاشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طوفان سهمگین در شهر سالفر ایالت اوکلاهما آمریکا علاوه بر وارد آوردن خسارات بسیار زیاد، دست کم سه کشته (از جمله یک نوزاد) و 30 مجروح بر جای گذاشت.

 

.

 

مسئولین محلی هنوز در حال ارزیابی میزان خسارات وارده ناشی از این طوفان هستند.

به گزارش رسانه‌های آمریکایی، خسارات قابل توجهی در شهرهای «سالفر» و «هولدن ویل» مشاهده شده است. در سالفور، ساختمان‌ها با خاک یکسان شده یا به طور قابل توجهی آسیب دیده‌اند.

قطع برق در 9 ایالت آمریکا در پی طوفان زمستانی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی