Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:18:50 GMT

باغ‌ موزه دفاع مقدس تبریز با معارض مواجه است

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۲۹۳۱

باغ‌ موزه دفاع مقدس تبریز با معارض مواجه است

یعقوب هوشیار، روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی تبریز با اشاره به اینکه منتظر حل مشکل معارضان هستیم، گفت: در این راستا تکالیفی از سوی استاندار آذربایجان شرقی به اداره کل راه و شهرسازی محول شده است.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی و ایجاد بستری مناسب برای حضور مردم در باغ‌ موزه دفاع مقدس ضروری است و در این خصوص برای مساجد و مدارس برنامه ریزی شده و اگر بسترهای لازم در محل ایجاد شود، مردم علاقه‌مند می توانند در این باغ‌موزه حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تبریز گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، باغ‌ موزه دفاع مقدس همزمان با دومین کنگره شهدای آذربایجان در این شهر به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اتمام پروژه‌های اولویت‌دار و مهم عمرانی تا پایان سال جاری گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر در رابطه با پروژه‌های مسیرگشایی در سال ۱۴۰۱ و الزامات آن مبنی بر عملیاتی کردن خزانه متمرکز برای تامین مالی مسیرگشایی ها، کمیته املاک راه‌اندازی شده است.

هوشیار، ادامه داد: در پروژه های مسیرگشایی، شورای اسلامی شهر از سال های گذشته مصوباتی دارد که در صورت اجرای آن ها برخی مسیرها مردم را تا ۱۰ سال بلاتکلیف کرده است.

وی با بیان اینکه سیاست شهرداری تکمیل و بهره برداری از یک پروژه مسیرگشایی برای هر منطقه از مناطق دهگانه شهرداری است، یادآوری کرد: اعتبار مسیرگشایی بصورت متمرکز مدیریت می شود و پروژه‌هایی که مردم را سالها بلاتکلیف گذاشته اند در اولویت اجرایی قرار دارند که امید است تا پایان سال این پروژه‌ها افتتاح شود.

شهردار تبریز گفت: شهرداری به دنبال طرح‌های جایگزین در بخش‌های شهرسازی و عمرانی است و شناسنامه املاک تبریز یکی از اقدامات شاخص کمیته املاک بوده که املاک خالی و بدون سکنه شناسایی شده است.

هوشیار، افزود: بر این اساس اراضی شهرداری، ادارات و اشخاص نیز شناسایی شده‌ که در ساخت مسکن مورد استفاده قرار خواهند گرفت و پروژه‌های خاصی مثل چوخورلار مورد تاکید قرار گرفته است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی یادآوری کرد: یک پروانه ساختمانی در منطقه ۶ برای احداث واحدهای مسکونی صادر شده و در منطقه ۷ نیز برای احداث ۱۳۰ واحد مسکونی پروانه صادر شده است.

احداث باغ موزه دفاع مقدس در تبریز از سال ۸۹ کلید خورده است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه احداث باغ موزه دفاع مقدس از سال ۸۹ کلید خورده است، اظهار داشت: مشاوری برای طراحی باغ‌ موزه انتخاب و سوژه‌هایی نیز برای طراحی آن آماده شده است.

امیر دریادار دوم رضا عباسی با اشاره به پیگیری شهردار تبریز از آخرین وضعیت باغ موزه دفاع مقدس گفت: در این راستا شهردار تبریز سه مرحله از باغ موزه دفاع مقدس بازدید کرده و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این باغ‌ موزه قرار گرفته‌ است.

وی، از اعضای شورای اسلامی تبریز خواست نگاه ویژه‌ای به باغ‌ موزه دفاع مقدس داشته باشند و عضو ناظری برای هیات اجرایی معرفی کنند.

دریادار عباسی، با بیان اینکه ۲۱۱ یادمان شهدای گمنام در آذربایجان‌شرقی وجود دارد، ادامه داد: باید با طراحی و نصب نماد و یادبودی مشخص در راستای معرفی ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کرد.

مجموعه باغ موزه دفاع مقدس تبریز محدوده ۶۸ هکتاری و زیربنای ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربعی شامل موزه، بوستان شمیم پایداری، مقبره شهدای گمنام، تالار اجتماعات گالری شهدا، نمایشگاه و کتابخانه تخصصی و بخش های مختلف اداری را شامل می شود که در منطقه شرق تبریز در دست احداث می باشد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز شورای اسلامی شهر تبريز طرح های عمرانی شهرداری تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز شورای اسلامی شهر تبريز آذربایجان شرقی تبریز شورای اسلامی شهر تبريز طرح های عمرانی شهرداری تبریز باغ موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی شهردار تبریز شورای اسلامی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان