Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@10:20:59 GMT

امضاي تفاهمنامه توسعه ناوگان کمباين غلات

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۲۹۷۱

خبرگزاری آریا-تفاهمنامه توسعه ناوگان کمباین برداشت غلات میان وزارت جهاد کشاورزی، آستان قدس رضوی و کمباین‌سازی ایران امروز یکشنبه به امضا رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا، در آیین امضای این تفاهمنامه یکساله، وزیر جهاد کشاورزی ضمن ابراز خرسندی از مشارکت و اهتمام آستان قدس رضوی و کمباین‌سازی ایران در ارتقای کمی و کیفی کمباین‌های برداشت غلات گفت: امسال در چارچوب این تفاهمنامه یک هزار دستگاه کمباین فرسوده بازسازی و 800 دستگاه کمباین نو جایگزین می‌شود که به بهره‌وری در بخش کشاورزی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیدجواد ساداتی‌نژاد ابراز امیدواری کرد؛ ظرف سه سال آینده با استفاده از فناوری‌های نوین و افزایش سرمایه‌گذاری، شرایط مطلوبی در حوزه کمباین و مکانیزاسیون کشاورزی ایجاد شود و از این طریق هم به ارتقای کمی و کیفی تولید و بهبود بازار دست یابیم و هم به آورده‌ای که می‌تواند تا مرز 10 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی را رشد دهد، برسیم.
وی با اذعان به این که فاصله ایران با دیگر کشورهای دنیا در حوزه کمباین‌سازی زیاد است، اظهار داشت: ما می‌توانیم به فناوری‌های نو در این حوزه دست یابیم که به سرمایه‌گذاری و همت نیاز دارد.
ساداتی‌نژاد ادامه داد: کشاورزان و وزارت جهاد کشاورزی در واقع کاربر و بهره‌برداران کمباین‌ها هستند و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی با نوسازی و تامین کمباین‌های جدید از نظر اقتصادی و تولید گندم و غلات بسیار موثر خواهد بود.
وی با اشاره به این که فصل جدیدی در حوزه حمایت از مکانیزاسیون کشاورزی و بخش خصوصی در این حوزه آغاز شده است، تصریح کرد: 100 درصد منافع سرمایه‌گذاری ما در کمباین سازی ایران به بخش کشاورزی برمی‌گردد.
وی در همین حال ابراز امیدواری کرد که نوسازی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در سال‌های آینده در سطح کلان‌تری پیش برود.
گفتنی است؛ این تفاهمنامه به امضای معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، نماینده آستان قدس رضوی و مدیرعامل کمباین‌سازی ایران با حضور وزیر جهاد کشاورزی و قائم‌مقام آستان قدس رضوی در محل وزارتخانه رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تفاهمنامه مکانیزاسیون کشاورزی کمباین سازی ایران آستان قدس رضوی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۲۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در جلسه هیئت مدیره شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اظهار داشت: توسعه ناوگان هوایی با هدف ارائه مطلوب به مردم ایران در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.

وی افزود: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامل پرچم کشورمان و با در اختیار داشتن تجربه بسیار گرانقدر و ارزشمند در خدمتگزاری به مردم در صنعت هوانوردی، یک افتخار ملی است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این نشست با تاکید بر قرار گرفتن برنامه اصلاح و ارتقای سطح خدمات به مسافران در صدر اولویت‌های هما بیان‌داشت: مردم باید از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همواره خاطره خوش در ذهن داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه توسعه ناوگان هوایی باید در صدر اولویت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) باشد،‌ گفت: هما با برخورداری از ظرفیت نیروی انسانی متخصص و متعهد در بخش فنی و پشتیبانی می‌تواند میزبان تعداد کثیری از هواپیماها برای ارائه خدمات به مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه بخش‌های تهیه بلیت، خدمات پذیرایی، کاهش تاخیر پرواز‌ها و خدمات فرودگاهی بر میزان رضایتمندی مسافران بسیار تاثیرگذار است، گفت: ایمنی اصلی‌ترین اولویت ما در صنعت هوانوردی است و ذره‌ای قصور در این زمینه پذیرفته نیست.

بذرپاش یادآور شد: رسیدگی به معیشت کارکنان خدوم و شریف هما شامل خلبانان، نیروی فنی و پشتیبانی در صف و ستاد با نگاه متفاوت دنبال شود و از هیچ اقدامی کوتاهی نشود.

وی افزود: مولدسازی دارایی‌ها و بهینه کردن منابع جزو لاینفک اقدامات هما است و ارتقای خدمات از مسیر بهره‌ور شدن منابع اتفاق می‌افتد. همچنین از روش‌های مدیریت مشارکتی و استفاده از همه ظرفیت‌های هما برای اداره هرچه بهتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به کار گرفته شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: با توجه به حضور نیرو‌های متخصص و متعهد باید سیستمی به‌منظور به‌کارگیری توانایی و مشارکت آنها در مدیریت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طراحی شود.

وی بر استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: با کمک این شرکت‌ها می‌توان راهکار‌های سریع و کاربردی برای برطرف کردن مشکلات  موجود در صنعت حمل و نقل هوایی پیدا کرد.

وی با اشاره به ایجاد ۲ واحد نیروگاهی در سمنان، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۲ اقدام صرفه جویانه حداکثری بهره وری و احداث نیروگاه‌های خودتامین در بخش خصوص را دنبال می‌کنیم تا ظرفیت بیشتری ایجاد شود، ضمن اینکه دولت نیز در حوزه تامین انرژی اقداماتی انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی