Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:55:08 GMT

عصرانه‌های تئاتر در اردبیل برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۳۰۰۵

عصرانه‌های تئاتر در اردبیل برگزار می‌شود

ایسنا/اردبیل مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل گفت: عصرانه‌های تئاتر در اردبیل برگزار می‌شود.

داور فرمانی ۳۰ مرداد در جلسه هماهنگی عصرانه‌های تئاتر با بیان این مطلب افزود: یکی از نیازهای اصلی برای تولید تئاتر، وجود یک نمایشنامه اصولی، استاندارد و مستحکم است.

وی افزود: با توجه‌ به ظرفیت‌های خوب استان اردبیل در زمینه تئاتر و نمایشنامه‌نویسی؛ حوزه هنری ضرورت تولید نمایش‌نامه‌های حرفه‌ای باتوجه به زیست‌بوم استان اردبیل را بیش‌ازپیش لازم می‌داند ازاین‌رو تصمیم گرفتیم تا دوره‌ای آموزشی - کارگاهی با حضور اساتید استانی و ملی را در این زمینه راه‌اندازی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول بیان کرد: قرار است در این کارگاه، به‌صورت متمرکز بر روی چند مسئله اساسی از جمله؛ چیستی نمایشنامه، سیر درام‌نویسی، ساختمان و ساختار نمایشنامه، آشنایی با مبحث مخاطب‌شناسی، خوانش و تجزیه‌وتحلیل نمایش نامه‌های بومی همچنین توضیحات مربوط به نقشه تحول و زیست‌بوم استان اردبیل و گنجاندن آن در نمایشنامه، نگارش نمایشنامه کوتاه و دغدغه‌مند و... کار شود.

فرمانی اضافه کرد: این باشگاه باهدف حمایت از نمایشنامه‌نویسان باتجربه و نوقلمان، تجزیه‌وتحلیل نمایشنامه‌های بومی، حمایت از تولید نمایش و نمایشنامه‌های تئاتر بچه‌های مسجد، چاپ مجموعه نمایشنامه‌های تولیدی باشگاه و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام به نشانی: اردبیل، بالاتر از میدان بعثت روبروی نیروگاه برق، واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اردبیل مراجعه و یا با شماره‌تلفن ۳۳۶۲۹۱۹۱ داخلی ۱۱۱ در وقت اداری تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تئاتر حوزه هنري استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از روابط اداره کل هنر‌های نمایشی و بنا بر اعلام شورای نظارت و ارزشیابی، به دلیل همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق (ع)، همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.

مطابق این گزارش، ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه از سر گرفته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر