Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@12:22:39 GMT

معرفی شغل برشکاری و انواع آن

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۳۰۴۷

معرفی شغل برشکاری و انواع آن

این شغل پردآمد این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است و تجهیزات آن پیشرفت چشمگیری داشته اند. یکی از پرکاربردترین زمینه های شغل برشکاری، برش فلزات است که در ساخت و تولید قالب، ساختمان سازی، خودروسازی و هر صنعتی که فکرش را بکنید، کاربرد دارد. پس به عنوان یک برشکار ماهر مطمئن باشید که هیچگاه بی کار نخواهید ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجهیزات مدرن در حرفه برشکاری

برای معرفی شغل برشکاری و انواع آن به زبان ساده باید گفت یک برشکار باید مهارت مورد نیاز برای کار با انواع دستگاه و برش مواد با جنس های مختلف را داشته باشد. از جمله این تجهیزات برشکاری می توان به کاتر، کاتر پلاتر، CNC و جدیدترین ابزار مورد استفاده برای برش یعنی دستگاه برش لیزر اشاره کرد. جالب است بدانید که برش لیزری به دلیل عملکرد آسان، کاربردهای متنوع، مصرف انرژی پایین، کاهش هدر رفت متریال و تمیز بودن برش، در صنایع مختلف طرفداران زیادی پیدا کرده است. پس به عنوان یک برشکار بهتر است با این تجهیزات به روز و مدرن آشنا شوید و کار با این ابزار پیشرفته را یاد بگیرید. صنعتکاران امروزی تمایل زیادی به خرید تجهیزات مدرن برشکاری مانند دستگاه برش لیزر دارند، زیرا منفعت اقتصادی و کارایی آن بسیار بالاست.

وظایف اصلی در شغل برشکاری

در این شغل باید به جزئیات و کیفیت، دقت بسیار زیادی نمود. یک برشکار باید مواد مختلف از کاغذ گرفته تا پارچه، پلاستیک و فلز را به صورت دقیق و با ابزار متناسب با جنس مورد نظر برش دهد. به وظایفی که یک برشکار در حالت کلی به آن نیاز دارد، می توان به این موارد اشاره داشت:

· آشنایی با تجهیزات و دستگاه های برشکاری جهت بریدن، پانچ، ایجاد شکاف، خم یا صاف کردن مواد فلزی یا پلاستیکی

· بررسی قطعات آماده شده از نظر داشتن لبه های بریده یا سطوح آسیب دیده و اصلاح آن ها

· اندازه گیری دقیق با استفاده از ابزار های متنوع برشکاری از جمله کولیس، گیج، میکرومتر و خط کش

· راه اندازی ماشین آلات برش و اعمال داده به آن ها

· نظارت بر دستگاه برش از نظر سرعت و عملکرد

· آشنایی با نحوه نصب تیغه های برشی یا ملزومات مربوط به تجهیزات برشکاری

· آماده سازی فایل های کامپیوتری برای لود کردن در دستگاه های برش مانند CNC و لیزر

· آگاهی کامل از نکات ایمنی کار با انواع دستگاه های برش

· شناخت ویژگی متریال های مختلف فلزی و غیر فلزی

· توانایی کار با مشعل به عنوان یکی از ابزارهای برشکاری

نحوه ورود و تحصیلات مورد نیاز برشکاری

هر چند داشتن تحصیلات آکادمیک در حوزه شغلی همیشه ارجحیت دارد و به مهارت ما کمک می کند، اما بررسی رزومه های مختلف درخواست شغل برشکاری نشان می دهد با تحصیلات دبیرستان نیز می توان وارد این حرفه شد. البته به شرط آن که یک دوره کارآموزی تحت نظارت برشکار ماهر دیده باشید و با تمام نکات این حرفه به صورت عملی و تجربی آشنا باشید.

حال بهترین مسیرهای تحصیلی برای ورود به شغل برشکاری نیز به شما معرفی می گردد:

· انتخاب رشته تراشکاری و فرزکاری در کاردانش پس از اتمام سال اول دبیرستان

· انتخاب رشته مهندسی ساخت و تولید، مکانیک و صنایع در دوره دانشگاه

· اخذ دیپلم فنی حرفه ای هنر، کشاورزی، خدمات و صنعت در رشته های برشکار، پرداخت کار و تراشکار

5 مهارت ضروری در شغل برشکاری

اپراتورهای برشکاری برای موفقیت و کسب درآمد بیشتر در حرفه خود به مهارت های زیر نیاز دارند.

آشنایی با عملکرد ماشین

شناخت به روزترین دستگاه ها و تجهیزات برشکاری در این شغل بسیار لازم و حیاتی است. ابزارآلات برشکاری روز به روز دستخوش پیشرفت و تغییر می شوند و شما باید همگام با این تغییرات، دانش و تجربه خود را ارتقا دهید.

توجه به جزئیات

توانایی توجه به جزئیات یک مهارت مهم برای برشکاران است. زیرا کیفیت محصولات تولید شده به دقت کار آن ها بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر یک برشکار قالب قبل از برش فلز متوجه نقص آن نشود، ممکن است محصول نهایی همان عیب را داشته باشد و در نتیجه کیفیت محصول تحت تاثیر قرار می گیرد. عدم دقت و توجه به جزئیات ممکن است باعث دوباره کاری و اتلاف وقت و سرمایه گردد.

مهارت بالا

هماهنگی دست و چشم از مهارت های اصلی شغل برشکاری است. داشتن مهارت های دیداری و دست ورزی بالا به دقت شما در هنگام برش کمک شایانی می کند و هم چنین ایمنی کار را نیز افزایش می دهد. داشتن قدرت بینایی خوب نیز در عملکرد برشکار تاثیرگذار است.

برقراری ارتباط

ارتباط عبارت است از انتقال اطلاعات به صورت کلامی یا غیر کلامی. به عنوان یک برشکار باید بتوانید با همکاران، سرپرستان و مشتریان خود ارتباط خوبی برقرار کنید.

کار گروهی

شغل برشکاری به دلیل کاربردهای فراوانی که دارد، در بسیاری از موارد به صورت گروهی انجام می شود. هنر کار تیمی و هماهنگی با سایر اعضای تیم به شما در بهبود کار خود کمک می کند و کیفیت نهایی محصول را نیز افزایش می دهد.

انواع روش های برشکاری

بعد از آشنایی با شغل برشکاری، بهتر است با روش های متنوع برش نیز آشنا شوید. به عنوان یک برشکار ماهر می توانید در هر یک از زیر شاخه های شغلی زیر وارد شده و با توجه به علاقمندی خود نحوه کار با تجهیزات آن را یاد بگیرید.

برشکاری به روش گرم

برای برشکاری فلزات سخت یا سنگین از برشکاری گرم استفاده می شود. علت استفاده از واژه گرم این است که در مراحل برشکاری ابتدا باید فلز را به درجه حرارت مشخصی رساند و سپس برش داد. میزان دما به نوع فلز بستگی دارد. نکته مهم در روش گرم این است که فلز تحت فرایند افزایش دما، به هیچ عنوان نباید ماهیت فیزیکی یا شیمیایی خود را از دست دهد. برشکاری گرم به روش های مختلفی انجام می شود که شامل موارد زیر است:

· برش هواگاز

· برش لیزری

· برش پلاسما

· برش CNC

· برش الکترودی

· برش دیسکی آتشی

برشکاری به روش سرد

برش فلزاتی که سختی کمتری دارند، یعنی درصد کربن آن ها کمتر از ۰.۲٪ است، به روش سرد انجام می شود. به دلیل عدم استفاده از ابزارآلات جوشکاری با حرارت بالا، برشکاری به روش سرد از محبوبیت بیشتری برخوردار است. ابزار و تجهیزاتی که در این روش برشکاری مورد استفاده قرار می گیرد، به شرح زیر است:

· برش با قیچی

· برش واترجت

· برش با اره نواری

جمع بندی

معرفی شغل برشکاری و انواع آن به شما دید بسیار خوبی جهت انتخاب این شغل پردرآمد می کند. اگر قصد دارید برشکار شوید، بهتر است با دستگاه ها و تجهیزات به روز آن نیز آشنا شوید. رویکرد ساخت در این ابزار جدید، ساده سازی و سرعت بالای برش است. یکی از ایده های جذاب کسب درآمد از برشکاری، خرید سیستم های مدرن برش از فروشگاه های معتبر است. دستگاه برش لیزر به دلیل عدم نیاز به نیروی ماهر، مصرف برق پایین و درآمد بالا انتخاب بسیار مناسبی است. یکی از مراکز معتبری که این دستگاه را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به شما ارائه می دهد، فروشگاه آنلاین خیام لیزر khayamlaser.com با سابقه بسیار زیاد در این زمینه می باشد.

کد خبر 1664433

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دستگاه برش دستگاه ها برش لیزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای قاچاق در مروست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ عباس رضایی گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی مروست حین کنترل محور مواصلاتی مروست به یزد به یکد ستگاه پراید سفید مشکوک و به راننده دستور ایست دادند و آن را متوقف کردند. 
 
سرهنگ رضایی افزود: در بازرسی از خودرو مقادیری نوشابه انرژی زا، انواع شکلات، انواع آبمیوه، آدامس و؛ که به صورت قاچاق حمل می‌شد، قاچاق کشف شد.
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان مروست تصریح کرد: در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • پایان فصل صید در گلستان؛ صید بیش از ۱۲۰۰ تُن انواع ماهیان استخوانی
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • کشف۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • فصل گلاب گیری و تهیه گلاب و عرق نعنا با دستگاه تقطیر
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو