Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: رزمایش جهادی دامپزشکی طرح سردار شهید عبداله اسکندری با شعار خدمت بی منت در کنار عشایر در شهرستان کازرون برگزار شد.

وی با بیان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه چندانی به جامعه عشایری صورت نمی‌گرفت و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، در مجموع شاخص‌های توسعه در جامعه عشایری بین ۰ تا ۱۰ درصد بوده است، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با الهام از فرهنگ اسلامی و سیاست‌های عدالت محوری و محرومیت زدایی نظام جمهوری اسلامی و با مدیریت جهادی خدمات زیادی به جامعه عشایری در قالب طرح ارائه خدمات به کوچندگان و طرح عملیات اجرایی اسکان در زمینه‌های زیربنایی، آبرسانی، احداث راه، خدمات رفاهی، بهداشت و درمان، مخابرات و غیره انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ توکل افزود: یکی از بخش‌های اثر گذار در تحقق اهداف سال جهش تولید، دامداران عشایری هستند که علاوه بر تأمین نیاز جامعه و شهرستان در زمینه اشتغال پایدار نیز نقش مؤثری دارند.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین یکی از مسائل مهم و ضروری و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: عشایر و طوایف نقش مهم و تأثیر گذاری در جامعه دارند و می‌توانند با تأثیر گذاری خود جهاد تبیین را روشنگری کنند.

در ادامه محمد جعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون با اشاره به نهضت سراسری جهش تولید در بخش دامپروری گفت: توجه ویژه به زندگی عشایری در واقع اهمیت دادن به رونق تولید است و امروزه کار جهادی و شبانه روزی لازمه خدمات رسانی مناسب به این قشر مولد جامعه است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از امنیت غذایی مردم بر عهده جامعه عشایری است، افزود: امروز باید با ارائه خدمات مناسب کاری کنیم که تا حد امکان شرایط سخت زندگی این قشر زحمتکش تسهیل شود.

تحقق جهش تولید نیازمند کار انقلابی و جهادی است

شفیعی یکی از بارزترین ویژگی‌های عشایر را کار جهادی و امنیت غذایی دانست و گفت: اگر ما بتوانیم سازوکاری را ایجاد کنیم که عشایر برای فروش محصولات خود دچار زحمت نشوند، بدون تردید شاهد آن خواهیم بود که عشایر حضوری پررنگ و چشمگیر در عرصه تولید و اشتغال خواهند داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه تحقق جهش تولید نیازمند کار انقلابی و جهادی است، تصریح کرد: شیوه و سبک زندگی جامعه عشایری در حقیقت پایلوت اقتصاد مقاومتی بوده و در واقع هر سیاه چادر عشایر یک پایگاه اقتصادی است و امروز عشایر در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز به عنوان بهترین تولیدکنندگان با کمترین هزینه، بهترین تولید را انجام می‌دهند و در زمینه تأمین امنیت غذایی، نقش پررنگ و اثرگذاری را ایفا می‌کنند.

شفیعی با بیان اینکه در این رزمایش گروه جهادی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون به مدت سه روز به عشایر کوچ نشین مناطق فامور، بالاده و همچنین خشت و کنارتخته خدمات واکسیناسیون، ویزیت، معاینه و درمان رایگان به بیش از ۲۴ هزار رأس دام‌های عشایر و همچنین آموزش دامداران ارائه کردند، یادآور شد: گروه جهادی شهدای کشاورزی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون در ایام عید نوروز سال جاری نیز در رزمایش بهار_خدمت تعداد ۲۲ هزار و ۵۰۰ رأس دام عشایر و در رزمایش جهادگران فاطمی در اردیبهشت ماه سال جاری، تعداد ۲۳ هزار رأس دام‌های سبک این شهرستان را به طور رایگان علیه بیماری تب برفکی و ppr واکسینه کردند.

کد خبر 5568746

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری گروههای جهادی کازرون دامپزشکی بوشهر ویروس کرونا اربعین حسینی هفته دولت گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آزادگان جنگ تحمیلی آمار کرونا اربعین 1401 روز خبرنگار شیوع کرونا اردبیل دولت سیزدهم جامعه عشایری جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علی ناجی، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در دیدار با فرماندار شهرستان ارومیه با اشاره به پیگیری‌های مستمر فرماندار برای رفع محرومیت از چهره مناطق مرزی و حمایت از جامعه عشایری شهرستان اظهار کرد: در بخش عمرانی جهت تأمین و توزیع لوله برای آب شرب سالم بهداشتی، تأمین و توزیع آبشخوری دامی، تأمین و توزیع پنل خورشیدی و مرمت و بازسازی ایل راه عشایری جمعاً به ارزش ۹ میلیارد ریال هزینه شده است.‌

️وی افزود: در بخش حمایت از عشایر شهرستان جهت تأمین و توزیع آرد خام عشایری سالانه نزدیک به هزار و ۹۲۴ تن با آرد ترمیمی در زمان کوچ برای خانوار عشایری که فاقد نانوایی روستایی هستند، تأمین و توزیع می‌شود.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: برای دامداران عشایر شهرستان ارومیه ۷۰۰ تن نهاده‌های دامی شامل جو، کنسانتره، سبوس و ذرت تأمین و توزیع شده است.

ناجی در مورد تأمین کالاهای تنظیم بازار عشایر هم ادامه داد: ۲۵ تن شکر و ۷۵ تن برنج وارداتی تأمین و توزیع شده است.

️وی در مورد پروژه‌های پیش‌بینی شده شهرستان ارومیه در حوزه عشایری تصریح کرد: برای سال‌جاری هشت پروژه در روستاهای قشلاقی و ییلاقی شهرستان با ۱۴۲ میلیارد ریال اعتبارات پیش‌بینی شده است.

کد خبر 749093

دیگر خبرها

  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • نقش حیاتی تولید در گره گشایی مشکلات جامعه
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس