Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@03:06:31 GMT

دبیران پنج شهر ملی صنایع‌دستی کرمان معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۳۱۳۵

دبیران پنج شهر ملی صنایع‌دستی کرمان معرفی شدند

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان، کاظم حسین‌زاده با اشاره به اینکه این استان دارای یک شهر جهانی، پنج شهر و یک روستای ملی صنایع‌دستی است افزود: شهردار کرمان به عنوان دبیر شهر ملی صنایع‌دستی، فرماندار راور به عنوان دبیر شهر ملی قالی‌بافی، سرپرست فرمانداری شهربابک به عنوان دبیر شهر ملی فیروزه و سرپرست فرمانداری قلعه‌گنج به عنوان دبیر شهر ملی حصیربافی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: همچنین بخشدار راین به عنوان دبیر شهر ملی چاقوسازی و فرماندار بافت به عنوان دبیر روستای ملی گلیم چهل‌ماشوله شناخته شدند.

معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تصریح کرد: فرماندار سیرجان نیز قبلا توسط وزیر میراث‌فرهنگی به عنوان دبیر شهر جهانی گلیم معرفی معرفی شده است.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با معرفی دبیران پنج شهر و یک روستای ملی صنایع‌دستی و همچنین مصوباتی که در سفر ریاست جمهور به استان کرمان انجام شد بتوانیم برای توسعه زیرساخت‌های این شهرها برنامه‌ریزی کرده و آنها را در فهرست آثار جهانی قرار دهیم.

به گزارش ایرنا، اسفند ماه سال گذشته در نشست پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی کشور شهر کرمان، به عنوان شهر ملی صنایع دستی، شهربابک در رشته فیروزه، راور در رشته قالی و قلعه گنج شهر حصیربافی و راین به عنوان شهر چاقو سازی انتخاب شدند.

 چهار میز خدمت در اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان طی هفته دولت برپا می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به برپایی چهار میز خدمت در هفته دولت گفت: میزهای خدمت به منظور دریافت درخواست‌ها و همچنین رسیدگی به مسایل و مشکلات مردم کرمان در این اداره‌کل تشکیل می‌شود.

فریدون فعالی با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته دولت بیان کرد: در روز اول میز خدمت گردشگری، روز دوم سرمایه‌گذاری، روز سوم میراث‌فرهنگی و روز چهارم صنایع‌دستی را خواهیم داشت و معاونان این چهار حوزه نیز پاسخگو مردم خواهند بود.

وی افزود: اجرای تورهای آشناسازی با ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری و صنایع‌دستی برای هنرمندان و اصحاب رسانه و برپایی ویژه برنامه‌های مخصوص این هفته را در اماکن تاریخی و فرهنگی خواهیم داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی کرمان به افتتاح چند پروژه گردشگری در هفته دولت اشاره و خاطرنشان کرد: در این هفته پروژه‌های مختلفی در شهرستان‌های این استان کلنگ‌زنی و افتتاح خواهد شد.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

برچسب‌ها هفته دولت کرمان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان استان کرمان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت کرمان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان هفته دولت کرمان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کرمان استان کرمان میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی عنوان دبیر شهر ملی گردشگری و صنایع دستی ملی صنایع دستی استان کرمان هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام

                                                                     

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام‌نیا در نشست شورای اداری استان با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته، ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های استان هزینه شده است، اظهار داشت: از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان صرف زیرساخت راه‌های مواصلاتی استان در حوزه اربعین است.

وی در ادامه افزود: استان ایلام دارای، ده بیمارستان دولتی و سه بیمارستان خصوصی است و بیش از ۵۰۰ پزشک و  ۱۹۳ سالن ورزشی و تعداد ۳۷ هزار ورزشکار سامان‌دهی شده دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه سال گذشته ۳۲۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است، عنوان کرد: با توجه نزولات جوی امسال تولید گندم به ۴۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: بیمارستان ملکشاهی طی دو ماه آینده و سد میمه با ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی در ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهرام نیا همچنین تصریح کرد: استان ایلام ۵۹۰ روستا دارد و تراکم جمعیت شهری ۶۸ و تراکم جمعیت روستایی ۳۲ درصد و دارای ۴۳۵ کیلومتر مرز مشترک با سه استان کشور عراق است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: استان ایلام دارای ۶ درصد منابع نفتی و ۱۱ درصد منابع گازی است که بخشی از ظرفیت‌ها بالفعل شده است.

وی در پایان با قدردانی از صدا و سیما، رسانه‌ها و مجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، افزود: سال گذشته از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان ایلام به عنوان استان نوظهور گردشگری در کشور شناخته شد.

دیگر خبرها

  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • هزینه بیش از ۶ هزار میلیارد تومان برای زیرساخت های ایلام