Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان دفاع مدنی عراق از فروریزی تپه‌ای خاکی در زیارتگاهی در نزدیکی کربلای معلی خبر داد و اظهار داشت: احتمال می‌رود شماری از زائران زیر آوار وجود داشته باشند.

به گزارش شفقنا به نقل از الفرات، سازمان دفاع مدنی عراق با اعلام فرو ریختن تپه خاکی در قَطّاره امام علی(ع) یا چشمه امام علی(ع) در نزدیکی کربلای معلی و احتمال وجود شماری از زائران در زیر آوار اظهار داشت: 20 تیم از استان‌های بغداد، نجف، کربلاء و بابل با نظارت مدیرکل سازمان دفاع مدنی برای مشارکت در عملیات آواربرداری و جست‌وجوی زائران احتمالی به محل حادثه در منطقه قطاره امام علی ع اعزام شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، گردان رزمی العباس هم از ارسال تیم مهندسی خود برای پشتیبانی از تیم‌های امداد به منطقه مذکور خبر داده است.

در همین رابطه، «معاذ سلام»، هماهنگ‌کننده سازمان دفاع مدنی خبر داده است که 6 نفر در زیر آوار گیر افتاده‌اند که عبارتند از 2 کودک، دو زن و دو خادم و صدای آنها هنوز از سوی تیم‌های امداد و نجات شنیده می شود.

قَطّاره امام علی(ع) یا چشمه امام علی(ع)، زیارتگاهی در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی کربلا به کربلا و در شمال جاده این شهر به سوی عین‌التمر است.

این زیارتگاه در باور مردم، همان چشمه‌ای است که امام علی(ع) در مسیر نبرد صفین آشکار کرد.

قطاره امام علی(ع)، امروزه گسترش زیادی یافته و دارای شبستانی بزرگ، چندین بستان و امکانات رفاهی است.

تماشاخانه ببینید| ورود یک خودرو به میان جمعیت در ماردین ترکیه؛ ۳۰ کشته و ۴۵ زخمی وقتی ترکمن، پنجه بر ساز می‌زند/ موسیقی جادویی با صدایی باستانی (فیلم) فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان دفاع مدنی امام علی ع زیر آوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته

وزارت دفاع ترکیه از کشتن ۴۳ تروریست طی هفته جاری در عملیات‌های داخل این کشور، شمال سوریه و شمال عراق خبر داد.

براساس گزارش آناتولی، این در یک نشست خبری توسط زکی آق‌ترک، مشاور روابط عمومی و رسانه‌ای وزارت دفاع، روز پنجشنبه ارائه شد.

آق‌ترک گفت: تعداد تروریست‌هایی که از ابتدای امسال در شمال عراق و سوریه کشته شده‌اند به ۸۴۵ تروریست رسیده است.

وی همچنین از دستگیری ۳۶۴ نفر از جمله ۹ تروریست در تلاش برای نفوذ غیرقانونی به ترکیه خبر داد.

منابعی در این وزارتخانه اعلام کردند که نیرو‌های گارد مرزی عراق پایگاه‌هایی را در نزدیکی مناطق عملیاتی ترکیه برای جلوگیری از فعالیت‌های سازمان تروریستی پ. ک. ک ایجاد کرده‌اند.

این منابع ترکیه‌ای اعلام کردند: این فعالیت‌ها با هماهنگی ما در حال انجام است و تلاش‌ها با هماهنگی عراق و کشورمان برای جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی پ. ک. ک، تامین امنیت مرز‌ها و حفاظت از جان غیرنظامیان عراقی ساکن در منطقه ادامه خواهد داشت.

این منابع همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر اسامه عسکر رئیس ستاد ارتش مصر به ترکیه، تأیید کردند که این سفر دوره جدیدی از نظر توسعه روابط نظامی و همکاری در حوزه صنایع دفاعی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • ◄ زمان افتتاح فرودگاه کربلا اعلام شد!
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • وضعیت ورزشگاه یادگار امام یک ساعت مانده به بازی تراکتور-استقلال
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین