Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی امیری خراسانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در زمان حاضر نزدیک به یکهزار بازی بومی و محلی در کشور شناسایی شده است، افزود: ماهیت و قوانین بسیاری از این بازیها در مناطق مختلف کشور یکسان و تنها نام آنها متفاوت است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۹۰ مورد از این بازی ها ثبت میراث فرهنگی ناملموس شده اند، اضافه کرد: این موضوع جای تاسف دارد و همت استان ها را می طلبد چراکه برای ثبت ملی از سوی استان باید اقدام شود که امیدواریم در ارزیابی امسال برنامه ریزی شده، این مهم رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول با اشاره به اینکه با این کار می توان بازی ها را ثبت کرد، ادامه داد: علاوه بر آن تلاش می کنیم بازی های بومی و محلی با چارچوب قانونمند خود بتوانند در اختیار نسل جدید قرار بگیرند که در راستای احیا و توسعه آنها نیز گام برداشته می شود.

خراسانی با اشاره به اینکه مهمتر از ثبت جهانی بازی ها این است که این رویدادها را بصورت بین المللی برگزار کنیم، افزود: متاسفانه در زمان حاضر بازیهای بومی و محلی به عنوان اوقات فراغت نگریسته می شود که از سال گذشته نیز رویکرد قهرمانی هم به رشته های هفت سنگ و چوب کشی داده شده است.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خاطرنشان کرد: این فدراسیون در تلاش است تا سال به سال بتواند تعداد رویکرد قهرمانی ورزشی این رشته ها را افزایش دهد که در طول سال در قالب تیم های بزرگسالان، جوانان و نوجوانان جامعه مخاطب بیشتری را شامل شود.

به گفته وی، کشورهایی نظیر هندوستان، ارمنستان، کره جنوبی، بریتانیا لیگ برتر رشته های بومی و محلی برگزار می کنند که نبود این مساله برای جامعه ایرانی ناخوشایند است لذا فرهنگ سازی این مساله، یکی از وظایف سخت فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی کشور است.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی محمدتقی امیری خراسانی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی محمدتقی امیری خراسانی زنجان فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی محمدتقی امیری خراسانی زنجان بومی و محلی بازی های بومی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ویژه ستاره تیم ملی ایران قبل از جام جهانی

کاروان تیم ملی فوتسال ایران پس از قهرمانی در رقابت‌های جام ملت های فوتسال آسیا، امروز از طریق فردوگاه امام به ایران بازگشت.

محمدرضا سنگ سفیدی بازیکن تیم ملی فوتسال در خصوص قهرمانی ایران در این رقابت‌ها گفت: طعم شیرین قهرمانی ما این است که توانستیم خنده را روی لب مردم ایران بیاوریم و آنها را خوشحال کنیم. ما یک تیم ۳۰ نفره بودیم یک سری از بازیکن‌ها با ما در تایلند نبودند اما جزئی از تیم بودند و این قهرمانی حاصل کار این ۳۰ نفر بود. سطح بازی‌ها بسیار بالا بود و آسیا پیشرفت کرده است.

وی در خصوص بازی با تیم ملی ازبکستان در دیدار نیمه نهایی گفت: به هر حال نیمه نهایی آسیا است. وقتی تیمی میزبانی جام جهانی را در اختیار می‌گیرد قطعاً پیشرفت کرده است و خود را برای جام جهانی آماده می‌کند. ازبکستان بهترین مربی دنیا را دارد و طبیعی است که این بازی کمی سخت شود.

سنگ سفیدی در خصوص دیدار با تایلند در فینال گفت: بازیکنان ما جلوی ۲۰ هزار تماشاگر تایلندی نشان دادند که همچنان آقای فوتسال آسیا هستند.

وی در خصوص سرمربی تیم ملی گفت: کار با وحید شمسایی سخت اما لذت بخش است.

این بازیکن در خصوص ادامه راه تیم ملی برای آماده سازی در جام جهانی گفت: ما قطعاً در جام جهانی همه را شگفت‌زده خواهیم کرد و در جام جهانی هدیه بزرگی به همه مردم خواهیم داد. مسئولان باید الان به تیم توجه کنند و اگر بخواهند در آستانه جام جهانی به فکر بیفتند کار درستی نخواهد بود.

وی در خصوص حضور وزیر ورزش و جوانان در دیدار نهایی گفت: کیومرث هاشمی تنها وزیری است که شخصاً سر تمرینات تیم ملی آمدند و گفتند اگر به فینال برویم برای تماشای بازی خواهند آمد که همین اتفاق هم افتاد. مهدی تاج و احسان اصولی از تیم حمایت کردند و امیدوارم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد چون در جام جهانی می‌توانیم شگفتی‌ساز شویم.

او در خصوص بازیکنان جوانی که به تیم دعوت شده بودند گفت: جوان‌های تیم سنگ‌تمام گذاشتند و نشان دادند که کاملاً باتجربه هستند.

او در خصوص سالار آقاپور گفت: سالار یک پسر خوب، مودب، حزب اللهی و امام حسینی است.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • درخواست ویژه ستاره تیم ملی ایران قبل از جام جهانی
  • برای موفقیت فوتسال در جام جهانی به امکانات زیادی نیاز است
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق