Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقات جام جهانی قطر و تأکید بر فرصت‌های این رویداد به منظور معرفی صنایع دستی کشور، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره این موضوع اظهاراتی را به تازگی بیان کرده است.

به گزارش ایران اکونومیست، سیدعزت الله ضرغامی جام جهانی قطر را فرصت مناسبی برای معرفی و توسعه صادرات صنایع دستی ایران به سراسر جهان دانست و در این زمینه بیان کرد: «این طرح مدت‌هاست که در وزارتخانه تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش‌های مرتبط با موقعیتی که در مورد مسابقات جام جهانی قطر برای کشور فراهم می‌شود، بررسی و احصا شده و اقدامات لازم صورت گرفته و تداوم دارد.» 

او ادامه داد: «الان که من صحبت می‌کنم معاون محترم صنایع دستی ما در قطر به سر می‌برند برای آن مواردی که ما در حوزه صنایع دستی تعهد داریم متناسب با امکاناتی که در قطر به ما می‌دهند، اقدامات لازم را انجام دهیم.»

جام جهانی قطر قرار است یک روز زودتر برگزار شود تا دیدار تیم ملی قطر برابر اکوادور بازی افتتاحیه جام باشد. این رویداد علاوه بر جنبه ورزشی آن، این روزها به لحاظ فرصت‌هایی که در حوزه‌های مختلف مانند صنایع دستی، پیش رو قرار داده، مورد توجه است. در همین راستا پیش‌تر نیز صحبت از گلیمی شده بود که قرار است تا در جام جهانی قطر از آن رونمایی شود. این گلیم که مربوط به استان فارس است، به مساحت ۱۰۵ متر مربع و با عنوان بزرگ‌ترین گلیم جهان به سفارش قطر ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: جام جهانی قطر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جام جهانی قطر جام جهانی قطر صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو

ایسنا/همدان ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در حالی امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد که استان همدان حضوری پرقدرت در این نمایشگاه دارد.

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در شش گروه کالایی از محصولات شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات،‌ صنعت، فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی برپا شده است.

استان همدان در این دوره از برگزاری نمایشگاه اکسپو با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده که در همین راستا ۲۵۰ محصول متنوع از ۵۰ شرکت امسال در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان نیز به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیز معرفی شده‌اند.

همچنین سفال و کشمش به عنوان دو زنجیره ارزش اصلی و چرم، سنگ‌های قیمتی، پوشاک و گیاهان دارویی نیز به عنوان زنجیره توسعه استان در این نمایشگاه مطرح هستند.

به گزارش ایسنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو