Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@13:31:42 GMT

صادرات کالا از استان مرکزی ۹ درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۰۳۳۴۶

صادرات کالا از استان مرکزی ۹ درصد رشد کرد

مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: در ۴ ماهه ابتدای سال ۴۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۳۷۱ میلیون دلار صادر شده است که از نظر ارزشی ۹ درصد و از نظر وزنی ۳ درصد رشد صادرات وجود داشته است. - اخبار استانها -

اسماعیل حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  اراک ، با اشاره به تلاش برای برخورد با کالاهای قاچاق در سال گذشته اظهار داشت: سال گذشته حدود هزار و 164 پرونده قاچاق رسیدگی شده است که از نظر تعداد با رشد 57 درصدی و از نظر ارزش 97 درصد با رشد قاچاق مواجه بودیم، بنابراین باید تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود تا بتوان پرونده‌های قاچاق را کاهش داد چراکه با 12 میلیارد دلار قاچاق می‌توان اشتغال ایجاد کرد و صادرات را افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا با کالاهای قاچاق به شدت برخورد می‌شود هرچند به جهت گستردگی مرزهای کشور کنترل قاچاق کار دشواری است و بیشتر موارد قاچاق از میادین غیرقانونی وارد می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی تصریح  کرد: سال گذشته حدود 264 میلیارد تومان از درآمدهای وصولی به صورت ملی و استانی بوده است همچنین چیزی حدود 192 میلیارد ارزش افزوده برای دولت کسب شده است که یک درصد افزایش ارزش افزوده وجود داشته و حدود 31 درصد در بحث درآمدهای ملی و استانی افزایش وجود داشته است.

حسینی بیان کرد: در دو ماهه ابتدای سال جدید رشد صادرات به سبب محدودیت‌ها و عوارض صادرات منفی بود و بخش عمده‌ای از کالاها مانند شیرخشک، لبنیات، مرغ، تخم مرغ، سنگ‌های معدنی و غیره مشمول عوارض شدند و این سبب شد صادرکنندگان صادرات خود را متوقف کنند چراکه صادرات برای آنها به صرفه نبود و خوشبختانه با  تمهیدات و اقدامات کارشناسی صورت گرفته بخش عمده‌ای از عوارض کاهش یافت یا حذف شد.

وی ادامه داد: در ماه سوم رونق صادرات را شاهد بودیم در سه ماهه نخست سال جدید علی‌رغم رشد منفی دو ماهه 11 درصد از نظر ارزشی و 3 درصد از نظر وزنی رشد مثبت وجود داشت همچنین در واردات 8 درصد رشد وزنی و 11 درصد رشد ارزی را شاهد بودیم.

کاهش صادرات فرش دستباف به 60 میلیون دلار در سال/ مصوبه پیمان ارزی مانع بزرگ صادرات شده استقالیباف: صادرات دفاعی به مکمل مهمی برای اقتصاد کشور تبدیل می‌شودصادرات 120 هزار تن کالا از خطوط ریلی استان گلستان

مدیرکل گمرکات استان مرکزی عنوان کرد: در بحث صادرات در 4 ماهه ابتدای سال جدید خوشبختانه شاهد رشد بودیم البته این رشد به دلایل مختلفی مقداری متوقف شده است و این نوسانات در صادرات و واردات بیشتر در عملکرد شرکت‌های هدف است که آرام آرام این شرایط رفع می‌شود، در 4 ماهه ابتدای سال 477 هزار تن کالا به ارزش 371 میلیون دلار صادر شده است که از نظر ارزشی 9 درصد و از نظر وزنی 3 درصد رشد صادرات وجود داشته است.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماهه ابتدای سال استان مرکزی نظر ارزش وجود داشته درصد رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب

سرهنگ عبدی اظهار کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا در بناب در پی کسب خبری مبنی بر دپو و احتکار خمیر مایه و کنجد در یک انبار موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی به همراه نمایندگان اداره شبکه بهداشت و درمان و جهادکشاورزی شهرستان از انبار مورد نظر بازدید و مقدار ۱۰ تن خمیر مایه و دو تن و ۸۰۰ کیلوگرم کنجد خارجی قاچاق را کشف و برابر اعلام کارشناسان ارزش کالای مکشوفه ۲۵ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شد تشریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی تاکید کرد: قاچاق کالا از جهات گوناگون سلامت اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می‌کند و پلیس با تمام توان و جدیت با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان 
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف ۱۰ تن انواع خوراک آبزیان خارجى قاچاق در مراغه