Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پیگیری‌های سرپرست فرمانداری پلدختر آب رودخانه چولهول به افرینه رسید و باغات این منطقه در حال آبیاری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، رودخانه چولهول به‌طول حدود 40 کیلومتر با عبور از کوه‌ها و زمین‌های کشاورزی و با ایجاد تلاقی در دل سنگ صخره آبشار افرینه را تشکیل و می‌دهد و در دهستان افرینه به رودخانه کشکان می‌ریزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوضه آبریز چولهول از قلعه نصیر شروع می‌شود که در افرینه به‌عنوان آخرین نقطه اتصال به رودخانه کشکان در سیل سال 1398 طغیان و خساراتی را به کشاورزان این مناطق وارد کرد.

خسارات کشاورزان بعد از گذشت سه سال از سیل نه‌تنها هنوز جبران نشده که تبعات خشک‌سالی گریبان کشاورزان و باغداران را گرفت و معیشت حدود  3500 کشاورز این منطقه نیز در معرض خسارت قرار گرفت.

پیگیری خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری تسنیم به‌دنبال خشک‌شدن قسمتی از رودخانه چولهول و مشکلات به‌وجود آمده برای آبیاری 100هکتار باغ چندین ساله انجیر در پایین‌دست از منطقه دراغل بگیر تا پل یاور و افرینه در گزارش‌هایی با عنوان:«خشک‌شدن رودخانه «چولهول»در پلدختر به روایت تصاویر و زودرس‌ترین انجیر جهان در معرض نابودی/ بخت کشاورزان پلدختری در فصل برداشت سیاه شد به مشکلات باغداران منطقه چولهول پرداخت.

خادم سرپرست فرمانداری پلدختر بعد از انتشار این گزارش‌ها با حضور میدانی در منطقه چولهول و بازدید از کشت محصولات آبدوست در بالادست این رودخانه، دستورات لازم را برای برخورد با متخلفان و قطع برق پمپاژهای مناطق بالادست صادر کرد.

مشاهدات میدانی خبرنگار تسنیم از منطقه چولهول حاکی از آن است که با خاموش‌شدن موتورها در بالادست، آب رودخانه چولهول امروز به آبشار افرینه رسیده و پمپاژها و موتورها بالای دست آبشار شروع به آبیاری باغات کردند.

آب چولهول پس از یک ماه به افرینه رسید

حمید خادم سرپرست فرمانداری پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: طبق بازدیدهای انجام‌شده از سرچشمه‌های رودخانه چولهول آب این رودخانه به مقدار زیادی جاری است.

وی افزود: کشت محصولات آبدوست در بالادست و برداشت‌های بی‌رویه سبب شده بود که آب رودخانه چولهول به پایین‌دست نرسد و باغات منطقه دراغل بگیر و افرینه در خطر خشک‌شدن قرار دارد.

سرپرست فرمانداری پلدختر عنوان کرد: برق پمپاژهای بالادست رودخانه چولهول بعد از بازدید میدانی قطع شد و پس از یک ماه آب این رودخانه به آبشار افرینه رسید و باغداران این منطقه در حال آبیاری باغات انجیر هستند.

نجات باغات از خشک‌شدن

وی بیان کرد: باغات چندین ساله انجیر افرینه با جاری‌شدن آن تا افرینه و بالادست از خطر خشک‌شدن نجات پیدا می‌کنند.

طبق مشاهدات انجام‌شده از سرچشمه‌های رودخانه چولهول آب این رودخانه پس از یک ماه به مقدار خیلی زیادی در بالادست در جریان است و اگر مسئولان نظارت جدی و مستمر بر محصولات آبدوست داشته باشند و مانع از برداشت‌های بی‌رویه آب این رودخانه شوند مشکلی طی امسال در حوزه چولهول نخواهیم داشت.

انتهای پیام /646/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرپرست فرمانداری پلدختر رودخانه چولهول آب این رودخانه خشک شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر

روستای همای علیا از توابع شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی است. در این روستا رودخانه‌ای وجود دارد که تبدیل به محلی برای تخلیه فضولات حیوانی شده و موجب آلودگی محیط زیست این منطقه شده است. علاوه بر آلودگی بوی نامطبوع آن اهالی این منطقه را آزرده خاطر کرده است. اهالی این روستا این موضوع را پیگیری کرده اند اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم و تصاویر در خواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروندخبرنگار - آذربایجان شرقی

بیشتر بخوانید:

آب آلوده سهم اهالی سودجان شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر