Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: قریب به ۳۵ تا ۳۶ هزار مجوز استخدام از سال قبل برای آموزش و پرورش داشتیم. برای جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان ۲۵ هزار سهمیه داده شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی در دومین روز از اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار ضمن تبریک هفته دولت، گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، اظهار کرد: وقتی از آموزش و پرورش صحبت می‌کنیم، از بزرگترین دستگاه دولت صحبت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت فعلی فرهنگی و آموزشی کشور محصول تصمیمات دیروز ماست و آینده ما بستگی به تصمیمات امروز دارد.

وی با توجه به تربیت نیروی انسانی به عنوان سرمایه انسانی کشور، ادامه داد: الگوی حکمرانی ایرانی - اسلامی را پیگیری می‌کنیم و کار‌های پژوهشی در سال‌های قبل انجام شده است. یک پایه آن، عدالت محوری است که در همه ارکان باید باشد و تلاش دولت هم این است که پیگیری کند. البته عدالت به معنای برابری نیست.

لطیفی افزود: پایه دوم حکمرانی ایرانی - اسلامی، بهره‌وری، اثربخشی و کارایی است. از خودمان سؤال کنیم بهره‌وری در آموزش و پرورش به چه معناست، چقدر است و چه کنیم که بهبود ببخشیم. مثلاً مدیر یا معلم چقدر اختیار دارد که خلاقیت داشته باشد؟ چقدر بخشنامه‌ها کمک می‌کند که خلاقیت در آموزش و پرورش پیاده شود.

وی اضافه کرد: هرچقدر در عرصه تعلیم و تربیت خوب خرج کنیم، هزینه نکردیم بلکه سرمایه‌گذاری کردیم. آیا وضعیت بهره‌وری ما در شرایط مطلوبی قرار دارد؟ آیا امکان رشد و بروز استعداد‌ها وجود دارد؟

رئیس سازمان اداری و استخدامی اظهار کرد: رکن سوم، مردم‌پایگی است. گاهی از موضوع مردمی‌سازی تلقی نادرستی شده است و این در حالیست تعلیم و تربیت، مردمی است. ما در این سازمان به دنبال این هستیم که این اتفاق رقم بخورد. در سال‌هایی به دانشگاه فرهنگیان بی توجهی شد، اما اکنون اولویت اول است.

لطیفی افزود: یکی از مشکلات ما در آموزش و پرورش، مشکل اطلاعات و داده است و هربار مراجعه کردیم یک جواب گرفتیم؛ که یک دلیل به تعریف بر می‌گردد و مشکل بعدی تنوع سامانه‌هاست که باید ساماندهی شود. یک معلم که می‌خواهد انتقالی از یک استان به استان دیگر برود، دو سامانه مجزاست. الان مدیر مدرسه هیچ اختیاری درباره جابجایی نیرو ندارد در حالی که در گذشته تیم مدرسه‌اش را می‌چید.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور درباره کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: کارگروهی در این باره تشکیل داده‌ایم. بخشی از کمبود نیرو را بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۱ باید از محل سایر دستگاه‌ها تأمین کنیم. در برخی دستگاه‌ها نیروی مازاد داریم. بخشی از نیرو‌ها باید از مسیر افزایش حق‌التدریس‌ها و بخشی را از مسیر تغییر الگوی نسبت صف و ستاد تأمین کنیم. بخش دیگری نیز باید از راهکار‌های جذب مستقیم تأمین شود. قرار است این هفته به آن عدد و رقم نهایی برسیم و دسترسی نقطه‌ای داشته باشیم.

لطیفی ادامه داد: قریب به ۳۵ تا ۳۶ هزار مجوز استخدام از سال قبل برای آموزش و پرورش داشتیم. برای جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان ۲۵ هزار سهمیه داده شده است. مطلوب این است که جذب نیرو را به سمت دانشگاه فرهنگیان ببریم، زیرا آمادگی بیشتری برای تعلیم و تربیت دارند. ما اندازه بضاعتمان کمک می‌کنیم و یکی از دغدغه‌های اصلی ما دغدغه آموزش و پرورش است، زیرا ماموریت‌ها و مسؤولیت‌های بزرگی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان بهره وری مجوز استخدام دانشگاه فرهنگیان اداری و استخدامی آموزش و پرورش رئیس سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان

ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: شیر بچه‌های ایران زمین کار تاریخی را انجام دادند و توانستند مقتدرانه از سد تمام کشورها گذشته و قهرمان شوند.

وی افزود: پشتیبانی وزیر از دانش‌آموزان و پشتکار آن‌ها باعث شد ورزشکاران به پیروزی برسند. ورزش قوی باعث ایران قوی می‌شود.

وی افزود: مجوز جذب دانشجو معلم برای استعدادهای درخشان، نخبگان، نخبگان ورزشی صادر شده و امکان جذب امسال فراهم می‌شود.

صحرایی وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک به دانش آموزان قهرمان گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه آموزش و پرورش سلامت جسمی دانش آموزان است به همین علت  ۲ هزار ۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است.

وی با بیان این که آئین نامه جذب دانشجو معلم استعدادهای درخشان سال آینده صادر می‌شود؛ تصریح کرد: معتقدم بهترین‌ها در زمینه‌های مختلف درسی، ورزشی، هنری و.... باید معلم شوند تا ایرانمان بهتر شود.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دانش آموزان خبر داد: معاونت پرورشی به پاس قهرمانی والیبالیستان کشور سفر عتبات عالیات هدیه داد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی در سال جاری
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور از کدام مشکلات گفتند؟
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • اخذ موافقت ایجاد دو دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • جذب استعداد درخشان در دانشگاه فرهنگیان
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی