Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس اقتصادی گفت: توان تولیدکنندگان داخلی پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان در کشور است و شرکت‌های داخلی بعد از بازارگریزی برندهای خارجی، اقدامات زیادی از جمله افزایش خطوط تولید، سرمایه گذاری بیشتر در واحدهای تحقیق و توسعه و تکنولوژی … انجام داده‌اند.

حسین عماره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به گمانه‌زنی‌ها در خصوص بازگشت احتمالی برندهای خارجی پس از تصویب برجام، اظهار کرد: زمانی که بازار گریزی برندهای خارجی از صنعت و بازار لوازم خانگی ایران اتفاق افتاد، تولید کنندگان داخلی که سال‌های زیادی در بخش تحقیق و توسعه، سرمایه گذاری کرده و محصولات تولیدی خود را در سطوح مختلف توسعه داده و کیفیت خود را به درجه قائل قبول رسانده بودند، توانستند در این بازار خودی نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمان حضور برندهای خارجی در بازار، به دلیل شرایط نابرابر تبلیغاتی و بودجه‌های نامتعارف این شرکت‌ها، تولیدکنندگان داخلی توان رقابت تبلیغاتی با آن‌ها را نداشتند اما کیفیت محصولات آنها با کیفیت محصولات خارجی یکسان بود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: بعد از بازارگریزی شرکت‌های خارجی از کشور، تولیدکنندگان ایرانی فرصتی برای کسب سهم بازار و ارائه محصولات خود به مردم پیدا کردند و برهمین اساس از زمان خروج برندهای خارجی از کشور یعنی از سال ۱۳۹۷،، مشکلی بر سر راه تأمین نیاز مردم از سوی تولیدکنندگان این صنعت وجود نداشته است.

عماره ادامه داد: تأمین نیاز مردم به محصولات لوازم خانگی از سوی تولیدکنندگان داخلی نشان‌دهنده استفاده حداکثری تولیدکنندگان داخلی از توان خود برای تولید محصولات باکیفیت به تناسب نیاز بازار و مردم است.

وی اضافه کرد: به عبارتی توان تولیدکنندگان داخلی پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان در کشور است و شرکت‌های داخلی بعد از بازارگریزی برندهای خارجی، اقدامات زیادی از جمله افزایش خطوط تولید، سرمایه گذاری بیشتر در واحدهای تحقیق و توسعه و تکنولوژی … انجام داده‌اند تا محصولات تولیدی توسط این شرکت‌ها از نظر کیفیت با نمونه‌های مشابه خارجی تفاوتی نداشته باشد.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به استقبال مردم از محصولات تولید داخل، خاطرنشان کرد: سلیقه مردم به سمت محصولات داخلی تغییر پیدا کرده و استقبال خوبی از تولیدات ملی در حوزه محصولات لوازم خانگی شده اما متأسفانه حمایت‌های مناسبی جهت تأمین سرمایه در گردش تولیدکنندگان لوازم خانگی انجام نشده است.

عماره افزود: حمایت از این صنعت، می‌تواند سایر صنایع وابسته را فعال کرده و علاوه بر اشتغالزایی و کارآفرینی، به موجب آن تولید ناخالص داخلی را افزایش دهد.

وی یادآور شد: تولیدات لوازم خانگی در کشور پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان داخلی است و در برخی موارد حتی بیشتر از نیاز بازار است، به همین دلیل در برخی محصولات که تولیدکنندگان بیش از نیاز بازار تولید داشته‌اند، توانسته‌اند محصولات خود را به سایر کشورها صادر کرده و از این طریق ارزآوری کشور را افزایش دهند.

کد خبر 598344

منبع: ایمنا

کلیدواژه: لوازم خانگی لوازم خانگی داخلی لوازم خانگی خارجی صنعت لوازم خانگی بازار لوازم خانگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تولیدکنندگان داخلی برندهای خارجی کنندگان داخلی پاسخگوی نیاز لوازم خانگی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مرغ زنده چقدر شد؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی ابراهیمی گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه‌های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی‌توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ‌های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می‌شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشور‌های منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می‌توان به بازار‌های هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی‌ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ‌ها خوابانده می‌شود، نمی‌توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • آثار مثبت احیای واحد های تعطیل بیش از سرمایه‌گذاری‌ های جدید است
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور