Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با اشاره به اینکه تعاونی‌ها در یزد ۳۳ هزار فرصت شغلی ایجاد کردند گفت: سه هزار و ۲۰۵ شرکت تعاونی در یزد فعال هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد ، محمدرضا فلاحتی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای تعاون استان یزد برگزار شد اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از بخش‌های اصلی ماموریت‌های خود را در حوزه تعاون در پیش رو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تعاون در بخش اقتصاد دولتی، خصوصی و تعاون اشاره می‌کند که خوشبختانه در کشور با تدوین قانون تعاونی‌ها به این حوزه توجه خوبی شده اما جای کار زیادی همچنان باقی است که باید مردم را برای حضور در این عرصه و استفاده از ظرفیت‌های آن تشویق کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه شش هزار و 440 تعاونی در استان یزد ثبت شده  خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه هزار و 205 شرکت تعاونی فعال در استان یزد با عضویت 67 هزار و 156 نفر و سرمایه‌ای بالغ بر 14 هزار میلیارد ریال داریم که این تعداد تعاونی برای 33 هزار و 155 نفر شغل ایجاد کرده‌اند و 2 هزار و 181 تعاونی غیرفعال هم در یزد وجود دارد.

فلاحتی با بیان اینکه بخشی از این شرکت‌های تعاونی در حوزه صادرات هم فعال هستند گفت: در سال 1396 میزان صادرات صورت گرفته توسط تعاونی‌ها 16 هزار و 949 دلار بوده که در سال 1400 این آمار به 21 هزار و 112 دلار رسیده است.

امکان خدمات بیشتر به تعاونی ها با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون تشکل‌های دانش‌بنیان در قالب تعاونی راه‌اندازی شوند

وی خاطرنشان کرد: امسال در سطح بسیار وسیعی نمایشگاه دستاوردهای تعاون یزد را برگزار می‌کنیم و برای نخستین مرتبه است که این نمایشگاه در چنین سطحی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد معرفی ظرفیت تعاونی‌ها به مردم برای حضور و سرمایه‌گذاری در این عرصه از یک سو و به مسئولان برای حمایت از سوی دیگر را از جمله مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه دانست.

فلاحتی به درپیش بودن هفته تعاون اشاره کرد و گفت: در هفته دولت 17 شرکت تعاونی در عرصه‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسند که در مجموع برای 169 نفر اشتغال ایجاد می‌شود؛ از این شرکت ها 11 مورد در حوزه شهری و شش شرکت در حوزه روستایی هستند.

وی به برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر اشاره کرد و افزود : 153 شرکت برای حضور در این جشنواره شرکت کردند و در مجموع 39 شرکت موفق به کسب 400 امتیاز به عنوان حداقل امتیاز مورد نیاز برای مرحله نهایی شدند و در نهایت طبق شاخص‌های معرفی شده، هشت شرکت تعاونی در گرایش‌های مختلف به عنوان تعاونی‌های برتر معرفی و تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: خط پدافندی یا خط اضطراری آب یکی از اقدامات بسیار مهمی بود که در کوتاه مدت در برنامه‌ریزی قرار گرفت که برای استان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

میثم لطفی رئیس اداره نظارت تعاونی‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد هم در این نشست اظهار داشت: یک میلیون و 200 هزار نفر در استان یزد عضو تعاونی‌ها داریم که البته هم‌پوشانی در این آمار وجود دارد و ممکن است یک نفر در چند تعاونی عضو باشد.

وی تصریح کرد: در جامعه هنوز واژه تعاونی به خوبی نهادینه نشده در حالی که این بخش در طول سال‌های انقلاب خدمات بسیار ارزنده‌ای به جامعه ارائه کرده‌اند.

دبیر برگزاری نمایشگاه دستاوردهای تعاون استان یزد خاطرنشان کرد: این نمایشگاه اول تا چهارم شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/781/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی استان یزد شرکت تعاونی مدیرکل تعاون تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: شرکت پشتیبانی امور دام و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان ها مشغول هستند و خرید مرغ نسبت به یک ماه گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، حسین شیرزاد اظهار کرد: امروز بازار نهاده ها در آرامش کامل است. شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره گیری از مکانیزم استمهال، خدمتی به جامعه مرغداران کرده به گونه ای که عمده انبارهای مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.

وی ادامه داد: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفت و گوی ملی با مرغداران عزیز کشور هستیم. زمان آن رسیده که با بهره وری و کارایی بالاتری تولید کنیم.

شیرزاد یادآور شد: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان ها مشغول هستند و با همه ظرفیت مان متعهد به خرید مرغ هستیم و با شیبی ۲۷ درصدی طی یکماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن مرغ رسیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان حدود ۱۷ هزار تن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد. طی سه شب متوالی اخیر متوسط وزن مرغ ها در کشتارگاه ها بالای ۲ کیلو و ۹۰۰ گرم شده است، بنابراین دیرکشتاری اتفاق افتاده چنانکه تا ۵۹ روزگی مرغ را نگه می دارند. پیامد این روش از سوی مرغداران افزایش ذخایر گوشت سفید در کشور است.

بنابر اعلام شرکت پشتیبانی امور دام، وی اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه های بین المللی متوقف کرده و با افتخار تکمیل و کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.

 شیرزاد گفت: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه درگردش مکفی و بیمه قیمت محصولات اش دارد. حتما باید کریدورهای صادراتی فعال شود. صادرکنندگان مرغ باید مشوق های صادراتی و بسته های حمایتی دریافت کنند. صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت های مناسب صادراتی و ظرفیت های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم و نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال، برنامه ارائه دهند