Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمی گفت: امروز تولید ناخالص استان یزد به بالای دو درصد رسیده این در حالی است که طی ۱۰ سال گذشته این عدد همواره زیر دو درصد بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، مهران فاطمی استاندار یزد صبح امروز در دیدار با امام جمعه یزد ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: دولت سیزدهم از همان ابتدا بنای خودش را بر رضایت خداوند و رضایت مردم قرار داد و از همه فرصت‌هایی که در اختیار داشت سعی کرد برای حل مشکلات مردم اقدام کند بدون اینکه به حواشی بپردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان از ابتدای استقرار تیم جدید اقداماتی انجام شد شاید بتوان گفت مهم‌ترین اقدامی که در این یکسال برای آن وقت گذاشته شد و در اولویت اول بود تدوین برنامه تحولی استان بود چون کار بدون برنامه به نتیجه نمی‌رسد.

استاندار یزد ادامه داد: این برنامه کاملا مبتنی بر اسناد بالادستی تدوین شد و همچنین با مشارکت همه ذی‌نفعان و ذی‌مدخلان بحث تدوین شد و فقط بخش دولتی این کار را نکرد بلکه در هر بخش فعالین آن بخش اعم از بخش خصوصی و مردم ورود پیدا کردند.

فاطمی اظهار داشت: با توجه به اینکه برای شهرستان‌های استان نیز برنامه بلندمدت تدوین نشده بود، به لطف خدا کلیه شهرستان‌ها نیز با پیگیری که انجام شد همین تازگی صاحب برنامه تحولی شدند و در تدوین این برنامه تحولی از ظرفیت نمایندگان محترم، نخبگان و دستگاه ها و نقطه نظراتی که در شهرستان‌ها وجود داشت استفاده شد؛ لذا ما همه اقدامات‌مان را بر اساس برنامه انجام می‌دهیم و پرکاری دولت به معنای برنامه نداشتن نیست.

وی عنوان کرد: با ورود دولت سیزدهم درصد پوشش واکسیناسیون کرونا 18 درصد بود اما در حال حاضر 95 درصد مردم استان یزد دز اول واکسن را تزریق کرده‌اند و 86 درصد نیز دز دوم و 41 درصد نیز دز سوم و 3 درصد هم دز چهارم را دریافت کرده‌اند.

استاندار یزد یادآور شد: از همان ابتدایی که ما روی کار آمدیم ماه اول که گذشت شاهد بودیم که تعرضات به خط انتقال آب آغاز شد و چهار نوبت به خط تعرض شد و این قابل قبول نبود که در دولت سیزدهم بخواهد همان مسیر قبل ادامه پیدا کند.

فاطمی اضافه کرد: لذا دولت و وزارت کشور بصورت جدی به مسئله ورود کرد و پیگیری‌هایی که مجمع نمایندگان و مسئولان استان داشتند به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که از آن زمان تا الان، علیرغم تنش‌های شدید آبی اما دیگر به خط انتقال آب یزد تعرضی نشد.

وی تأکید کرد: علت آن هم این بود که مسئله آب به دغدغه جدی و اصلی دولت تبدیل شد و در سطح معاون اول رئیس‌جمهور یک کمیته آب تشکیل شد که در آن پنج وزیر و دستگاه‌های مختلف مرطوبه و معاون اول رئیس‌جمهور حضور داشتند و تصمیم‌گیری می‌شد و در حال حاضر نیز ماهیانه این جلسات برگزار و تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

استاندار یزد تصریح کرد: یکی از مواردی که اخیرا تصمیم گرفته شد مسئله خط اضطراری آب است که در فاز اول 30 میلیون مترمعکب آب به منابع آبی با رقم 700 میلیارد تومان در یک زمان کوتاه سه ماهه ما می‌تواند اضافه کند و قریب به 140 هزار مترمکعب مخزن جز همین پروژه‌های کوتاه‌مدت است که ساخته شود و تاب‌آوری آبی ما را به بیش از 10 روز افزایش بدهد.

فاطمی بیان کرد: برای اینکه ما پروژه‌های آبی استان را بتوانیم به سرانجام برسانیم حدود سه هفته قبل که آخرین جلسه کمیته آب تشکیل شد این مسئله واگذاری معدن برای حل مسئله آب ایران مرکزی با تاکید بر استان یزد مصوب شد که البته این را وزارت صمت زیر بار نمی‌رفت اما بعد از صدبار پیگیری بالاخره مصوب شد و مدل اجرایی کار و تأمین مالی را وزارت صمت موظف شده ارائه کند.

وی گفت: مطلب دیگری که امروز قرار است در جلسه هیئت دولت مطرح شود پیشنهاد استان یزد بود که مبلغ 2 هزار میلیارد تومان از شرکت چادرملو و از شرکت سنگ آهن مرکزی برای حل پروژه‌های آبی استان یزد اخذ شود و این‌ها به عنوان هزنیه‌های قابل قبول مالیاتی آن محسوب شود.

استاندار یزد افزود: بالغ بر 7 هزار ملیارد تومان پروژه‌های سفر آقای رئیس‌جمهور به استان یزد بود پروژه‌های که برخی 10 سال یا 15 سال بخاطر نبود منابع معطل باقی مانده بودند.

فاطمی اظهار داشت: تا الان بالغ بر هزار و 500 میلیارد تومان پول وارد استان شده است و تعهدات دولت که مربوط به سال 1401 بوده است را عمده‌اش را سال قبل به ما داده‌اند یعنی سه برابر اعتبارات عمرانی استان ظرف مدت کمتر از 8 ماه آمده که این اصلا سابقه ندارد و لذا کارگاه‌ها تجهیز شده و در حال تجهیز شدن است و پروژه‌ها در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه مسئله فرهنگ برای ما اولویت است عنوان کرد: ما تلاش کردیم اعتبارات خوبی به دستگاه های فرهنگی اختصاص بدهیم و تمامی اعتبارات پژوهشی سال 1401 را بر روی آسیب‌ها و معضلات فرهنگی استان متمرکز کردیم تا روی آن کار مطالعاتی و پژوهشی عمیق انجام شود.

استاندار یزد اضافه کرد: برای اینکه فعالیت‌های قرآنی در استان رونق پیدا کند یکی از اقدامات این است که طرح تربیت 4 هزار حافظ قرآن به نیست 4 هزار شهید استان یزد را برنامه‌ریزی کردیم.

فاطمی ادامه داد: شوراهای فرهنگی که بعضا با تأخیر برگزار می‌شد تلاش کردیم همواره منظم برگزار شود. شورای آموزش و پروش را قرار شد بجای هر ماه هر دو هفته یکبار داشته باشیم.

وی بیان کرد: در طول این مدت ارتباط با نخبگان و برگزیدگان جامعه را در رأس کار قرا دادیم و بالغ بر 120 نشست نخبگانی در استان برگزار شد. در ماه مبارک رمضان با اقشار مختلف جامعه جلسه گذاشتیم و فقط در همین ماه رمضان بالغ بر 6 هزار نفر در جلسات ما حاضر شدند و بیش از 250 نفر از نمایندگان اقشار مختلف مردم در این جلسات مطالب موردنظرشان را ارائه دادند.

استاندار یزد تأکید کرد: دبیرخانه طرح سامان خانواده را تشکیل دادیم و قرارگاه جمعیت نیز در استان فعال شده است و برنامه‌های خود را با قدرت دارد پیش می‌برد.

فاطمی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما حضور در شهرستان‌ها بوده و تا الان هیچ جمعه‌ای نبوده که ما در یک بخشی حاضر نشده باشیم و مثلا ما بیش از 7 بار به شهرستان تفت سفر کرده‌ایم و در عین حال همزمان با سفر به شهرستان‌ها به محلات شهر یزد نیز سرزده ایم.

وی یادآور شد: موضوع مردمی‌سازی یارانه‌ها وقت خیلی زیادی از ما گرفت و در بین تمامی استان‌های کشور ما بی‌تنش‌ترین استان بودیم که این موضوع را اجرایی کردیم.

استاندار یزد گفت: در ابتدای روی کار آمدن دولت هر هفته چندین تجمع مقابل استانداری و برخی ادارات دیگر داشتیم اما به لطف خداوند الان تقریبا این تجمعات به صفر رسیده است و سعی شد با مردم صحبت و ارتباط گرفته شود.

فاطمی اظهار داشت: در ایام نوروز امسال بالغ بر یک میلیون گردشگر وارد استان یزد شد و دستگاه‌ها خیلی تلاش کردند که سال متفاوتی باشد.

وی افزود: دو جریان دو سیلی که در استان اتفاق افتاد دستگاه‌ها کنار مردم بودند، در سیل اول اسکان مردم و تامین هزینه‌های مردم و پرداخت خسارات مردم انجام شد و در جریان سیل اخیر نیز علیرغم اینکه گستردگی‌اش خیلی زیاد بود، اسکان موقت را انجام دادیم و داریم وارد مرحله ساخت و سازها و جبران خسارات می‌شویم.

استاندار یزد عنوان کرد: امروز تولید ناخالص استان یزد به بالای دو درصد رسیده این در حالی است که طی 10 سال گذشته این عدد همواره زیر دو درصد بوده است. همچنین نرخ رشد اقتصادی استان در  سال 1400 نسبت به سال 1399 یعنی سال قبلش، 5.13 درصد رشد داشته و هفتمین استان کشور هستیم.

فاطمی بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی استان یزد سال 99، 45.2 بوده است و در سال 1400 به 47.8 رسیده و اولین استان کشور شدیم. همچنین نسبت اشتغال سال 99، 40.2 بوده و ششمین استان کشور بودیم و سال 1400 به 42.1 رسیده و بالاترین نسبت اشتغال کشور را داریم.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری نسبت به بهار گذشته چهار پله کاهش پیدا کرده است، تأکید کرد: بیشترین کاهش نرخ بیکاری مردان را در بهار 1401 داشته‌ایم و نرخ بیکاری افراد 15 تا 24 سال بهار 1400، 32.3 بوده در بهار 1401، به 22.8 است. همچنین نرخ بیکاری افراد 18 تا 35 سال بهار 1400، 22.17 بوده بهار 1401، به 15.7 رسیده است و نرخ بیکاری زنان بهار 1400، 36.1 بوده در بهار 1401، به 26.5 رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاندار یزد شهرستان ها نرخ بیکاری دستگاه ها استان یزد پروژه ها دو درصد بهار 1401

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در نشست با مدیرکل دفتر ترویج، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور با اشاره به افزایش تولید در بخش کشاورزی، اظهار داشت: تولید گندم از ۱۲۳ هزار تن دولت دوازدهم به ۵۳۰ هزار تن در دولت سیزدهم افزایش پیدا کرده است، در حوزه گلخانه هم سطح زیر کشت از ۷۸ به ۱۳۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: سطح زیر کشت دانه‌های روغنی از دو هزار و ۲۰۰ هکتار به شش هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه ضایعات یکی از چالش‌های بخش کشاورزی استان است، بیان کرد: برای رفع این مشکل باید از ادوات به‌روز در حوزه برداشت استفاده کرد.

شاهرخی، افزود: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در بخش کشاورزی باعث تأمین ادوات و تجهیزات موردنیاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد را در استان داشتیم، گفت: ۲۶ هزار تن کاهش مصرف آرد معادل ۵۰۰ میلیون تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال بخش کشاورزی به چرخه تولید، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۲۳۹ واحد غیرفعال بخش کشاورزی که ۱۶ واحد آن واحد پرورش مرغ گوشتی بود به چرخه تولید بازگشت.

شاهرخی با بیان اینکه سالانه ۴۵ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان داریم که ۳۰ درصد بیشتر از نیاز استان است، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰۰ تن مرغ مازاد در استان ذخیره‌سازی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۲۳ درصد از اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: ۱۸ تا ۲۰ درصد از تولید ناخالص استان هم مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: از ۳۰ هزار اشتغالی که سال گذشته در سامانه رصد ثبت شده بود ۳۱۰۰ مورد مربوط به بخش کشاورزی بود.

شاهرخی، یادآور شد: در دولت سیزدهم ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با ظرفیت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تن به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 6094999

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت ایران کم‌ خرج‌ ترین دولتِ در حال‌ توسعه معرفی شد + جدول
  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • خلجی: بانی اصلی تورم ۶۰ درصدی مدعی تورم شده است
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد
  • دولت با نظام بانکی شوخی ندارد