Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس تفاهم نامه ای ما بین وزارت جهاد کشاورزی، آستان قدس رضوی و شرکت کمباین سازی ایران یک هزار دستگاه کمباین فرسوده بازسازی و ۸۰۰ دستگاه کمباین نو در ناوگان برداشت غلات کشور جایگزین می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ صبح امروز یکشنبه ۳۰ مردادماه و در آستانه هفته دولت با حضور وزیر جهاد کشاورزی تفاهم نامه توسعه ناوگان کمباین برداشت غلات میان وزارت جهاد کشاورزی، آستان قدس رضوی و کمباین‌سازی ایران به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آیین امضای این تفاهم نامه یکساله، وزیر جهاد کشاورزی ضمن ابراز خرسندی از مشارکت و اهتمام آستان قدس رضوی و کمباین‌سازی ایران در ارتقای کمی و کیفی کمباین‌های برداشت غلات گفت: امسال در چارچوب این تفاهمنامه یک هزار دستگاه کمباین فرسوده بازسازی و ۸۰۰ دستگاه کمباین نو جایگزین می‌شود که به بهره‌وری در بخش کشاورزی کمک می‌کند.

سیدجواد ساداتی‌نژاد ابراز امیدواری کرد؛ ظرف سه سال آینده با استفاده از فناوری‌های نوین و افزایش سرمایه‌گذاری، شرایط مطلوبی در حوزه کمباین و مکانیزاسیون کشاورزی ایجاد شود و از این طریق هم به ارتقای کمی و کیفی تولید و بهبود بازار دست یابیم و هم به آورده‌ای که می‌تواند تا مرز ۱۰ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی را رشد دهد، برسیم.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: کشاورزان و وزارت جهاد کشاورزی در واقع کاربر و بهره‌برداران کمباین‌ها هستند و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی با نوسازی و تامین کمباین‌های جدید از نظر اقتصادی و تولید گندم و غلات بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به این که فصل جدیدی در حوزه حمایت از مکانیزاسیون کشاورزی و بخش خصوصی در این حوزه آغاز شده است، تصریح کرد: ۱۰۰ درصد منافع سرمایه‌گذاری ما در کمباین سازی ایران به بخش کشاورزی برمی‌گردد ما می‌توانیم به فناوری‌های نو در این حوزه دست یابیم که به سرمایه‌گذاری و همت نیاز دارد.

وزیر جهاد کشاورزی در همین حال ابراز امیدواری کرد که نوسازی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در سال‌های آینده در سطح کلان‌تری پیش برود.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه به امضای معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، سرپرست مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، نماینده آستان قدس رضوی و مدیرعامل کمباین‌سازی ایران با حضور وزیر جهاد کشاورزی و قائم‌مقام آستان قدس رضوی در محل وزارت جهاد کشاورزی رسید.

به گزارش دیارآفتاب، شرکت کمباین سازی ایران مستقر در اراک با نیم قرن تجربه توانمند در تولید کمباین بیش از ۵۰ نوع ادوات کشاورزی تولید می‌کند و کمباین های سبک و سنگین برداشت غلات، بیلر و کمباین برداشت برنج از جمله اصلی‌ترین محصولات این کارخانه ایرانی است.

در سال ۱۳۸۴ بر اساس اجرای قانون خصوصی سازی ۵۳ درصد از سهام این شرکت به آستان قدس رضوی واگذار شد و در سال ۱۳۹۲ نیز این مجموعه با پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال سهام خود را به ۷۵ درصد افزایش داد.

شرکت کمباین سازی ایران به عنوان تنها تولید کننده کمباین در خاورمیانه از ظرفیت تولید سالانه بیش از هزار دستگاه کمباین برخوردار است، هر چند این شرکت ۲۴ دی ماه سال ۹۹ در لیست تحریم ها قرار گرفت اما به همت متخصصان و مهندسین خود تولید انواع محصولات را در دستور کار دارد.

سال گذشته ۶۳۴ دستگاه کمباین و ۵۰۰ دستگاه بیلر در شرکت کمباین سازی ایران تولید و مهندسی معکوس و ساخت نمونه اولیه کمباین نیمه سنگین در دستور کار قرار گرفته است، همچنین این شرکت برای سال ۱۴۰۲ ورود به عرصه طراحی و تجهیز ادوات کشاورزی را هدفگذاری کرده است.

به گفته مدیرعامل شرکت کمباین سازی ایران ۸ تا ۹ هزار کمباین فرسوده در کشور وجود دارد که استفاده از آنها باعث اتلاف یک میلیون تن گندم به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت کمباین سازی ایران مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی آستان قدس رضوی دستگاه کمباین برداشت غلات تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امر تغذیه گیاهان و عضو هیات علمی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور گفت: اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها می‌تواند ما را در بحث تولید غلات به خوکفایی برساند، با توسعه این طرح می‌توان امیدوار بود که قسمت مهمی از غلات در آینده در دیمزارها تولید شوند کما اینکه جهش تولید در دیمزارها می تواند به امنیت غذایی کشور کمک کند.

احمد اخیانی هشتم اردیبهشت‌ماه در «همایش جهش تولید در دیمزارها و گرامیداشت روز جهانی گندم و نان» در روستای امام قیس بروجن اظهار کرد: سال گذشته جشنواره جهش در دیمزارها در کشور و با هدف پر کردن بخشی از خلا موجود در تولید محصول گندم در دیمزارها برگزار شد، البته باید پتانسیل عملکرد گندم در دیمزارهای کشور حدود ۲.۵ تن در هکتار باشد اما میانگین عملکرد کشور در چند سال اخیر کمتر از یک تن بوده است.

وی افزود: به دلیل خلا عملکرد بسیار بالا و در راستای استفاده از آب سبز و تولید پایدار در دیمزارها این طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام برگزار و موفقیت‌های بسیار خوب و کم نظیری را ایجاد کرد، به طوری که سال گذشته با اجرای این طرح در سطح نزدیک به چهار میلیون هکتار، شاهد افزایش حدودا ۴۰ درصدی تولید در مجموع محصولات مختلف همچون غلات، حبوبات و علوفه وحتی موجب توسعه گیاهان دارویی بودیم، البته این امر پایداری تولید در دیمزارها را به شدت تقویت کرد و کیفیت گندم تولیدی سال گذشته به نسبت سنوات ماقبل افزایش یافت.

اخیانی گفت: این طرح در اکثر دیمزارهای کشور در حال انجام و سال آینده سال پایانی فاز اول آن است، که نزردیک به ۲۵۰ هزار بهره‌بردار در این طرح مشارکت می‌کنند، طرحی که در ۵۰ سال اخیر بی نظیر بوده و در امر مشارکت و همکاری در بعد همگانی و مباحث فنی منحصر بفرد است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: پروژه‌های متعدد در راستای توسعه مکانیزاسیون، مباحث فنی و ... در این طرح در حال انجام است که قطعا با توجه به مشارکت و استقبال خوب بهره‌برداران ادامه می‌یابد و می‌تواند در بسیاری موارد مخصوصا تولید غلات ما را به خوکفایی برساند، البته تقریبا ۲۰ درصد از غلات از دیمزارها تولید می‌شده که با توسعه این طرح می‌توان امیدوار بود که قسمت مهمی از غلات در آینده در دیمزارها تولید شود و پایداری عملکرد بیشتری را نسبت به اراضی آبی که به شدت در حال تنش بوده داشته باشد، کما اینکه جهش تولید در دیمزارها می تواند به امنیت غذایی کشور کمک کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت