Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی مرگ دختر «الکساندر دوگین» از چهره‌های نزدیک به رئیس‌جمهور روسیه بر اثر انفجار خودرو وی در مسکو، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت اگر دست داشتن اوکراین در مرگ «داریا دوگین» تایید شود، این اقدام تروریسم دولتی خواهد بود. 

این دیپلمات روس در کانال تلگرامی خود نوشت: اگر ردپای اوکراین تایید شود - نسخه‌ای که دنیس پوشیلین رئیس‌ جمهوری خلق دونتسک بیان کرده، (این موضوع) باید توسط مقامات ذیصلاح بررسی شود، بعد باید در مورد سیاست تروریسم دولتی که توسط رژیم کی‌یف اجرا می‌شود صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوایل یکشنبه (۲۱ اوت) کمیته تحقیقات روسیه پس از کشته شدن داریا دوگین دختر ۲۹ ساله الکساندر دوگین فیلسوف سیاسی و تحلیلگر روس در سانحه رانندگی شنبه شب در منطقه مسکو، پرونده جنایی در مورد این قتل را گشود.

به گفته بازرسان، یک وسیله انفجاری در زیر خودروی تویوتا لندکروز که داریا در حال راندن آن بود، جاسازی شده بود. این خودرو با سرعت در حال حرکت بود که حدود ساعت ۲۱:۰۰ شنبه به وقت محلی در منطقه «اودینتسفسکی» در منطقه مسکو منفجر شد.

وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن» دوگین را نویسنده، فیلسوف و چهره‌ای توصیف کرده که اثرگذاری بالایی بر پوتین داشته و از وی به عنوان «مغز متفکر پوتین» یاد کرده است. این ترور در حالی رخ داده که فشارهای همه جانبه کشورهای غربی به رهبری آمریکا علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین همچنان ادامه دارد.

تشدید فشارهای آمریکا و غرب علیه روسیه کار را به جایی رسانده که «تولسی گابارد» نماینده سابق عضو مجلس نمایندگان آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ گفته بود: «بایدن از درگیری در اوکراین برای مهندسی تغییر رژیم در روسیه و تغذیه مجتمع نظامی-صنعتی استفاده می‌کند».

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترور الکساندر دوگین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ

در روزهای اخیر علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنابر دعوت نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیات بلندپایه‌ امنیتی برای شرکت در دوازدهمین "نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی" و "نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس” عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه شده است.
شرکت در این اجلاس مهم از جانب جمهوری اسلامی ایران به لحاظ روند تحولات منطقه‌ای به خصوص بعد از عملیات وعده صادق اهمیت بالایی دارد.
ایران در روند شکل‌گیری نظم نوین منطقه، می‌کوشد با همکاری سایر کشورها با روند تروریسم، به ویژه تروریسم دولتی اسرائیل مقابله کند.
ایران و روسیه در ماه‌های اخیر هردو قربانی تروریسم بوده‌اند و بنابراین اجلاس امنیتی سن پطرزبورگ نسبت به اجلاس امنیتی مونیخ که شرکت‌کنندگان در آن عمدتا حامی تروریسم هستند، حائز اهمیت است.
در این اجلاس ۱۱۰ کشور از  پنج قاره جهان که نشان از اهمیت این اجلاس و توجه به رویکردهای تازه امنیتی برپایه همکاری دارد. مذاکرات دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مقامات دیگر کشورها در حاشیه این اجلاس که بصورت دوجانبه با مقامات برخی از کشورها از جمله هند، برزیل، سوریه، عراق و سایر کشورها انجام شد، نمونه‌ای از همین تعاملات محسوب می‌شود.
این اجلاس امنیتی درحالی برگزار می‌شود که منطقه در آتش جنگ‌افروزی صهیونیستها می‌سوزد و نیاز به اتحاد جهانی برای مقابله با این جنگ‌طلبی دارد. شرایط جدید منطقه به‌ویژه بعد از عملیات وعده صادق، نگاه‌ها را به ایران دوخته که چگونه تحولات تازه را مدیریت می‌کند.
به این ترتیب، حضور ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ را باید اتفاقی مهم در چارچوب نظم نوین منطقه‌ای و جهانی توصیف کرد و یادداشتهای تفاهم امنیتی حاشیه آن را به مثابه شکل دهنده آینده به بررسی نشست.

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد