Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست خبری مشترک فرمانداران بافق، تفت و بهاباد که به مناسبت هفته دولت و در استانداری یزد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازیزد، در این نشست خبری که امروز برگزار شد، محمد دهشیری فرماندار شهرستان تفت با بیان اینکه شهرستان تفت به عنوان یک نقطه ییلاقی و گردشگری شناخته می‌شود اظهار داشت: این شهرستان جمعیت ساکن 45 هزار نفری دارد ولی جمعیتی که در این شهرستان وجود دارد بسیار بیشتر از این میزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تفت آب و هوای متفاوت بیابانی تا کوهستانی را دارد گفت: همین موضوع سبب شده که تفت شاهد اقلیم‌های متفاوتی درون خود باشد و هر یک ظرفیتی به حساب بیاید.

دهشیری افزود: در حوزه قنوات شهرستان تفت بالغ بر یک هزار و 800 قنات دارد که بخشی از آن به دلیل خشکسالی‌های پی در پی از مدار خارج شده است.

فرماندار شهرستان تفت از وجود 1400 پارچه آبادی و روستا در این شهرستان خبر داد و گفت: تعداد زیادی از این آبادی‌ها و روستاها خشک شده و خالی از سکنه هستند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی که در شهرستان تفت داریم این است که ما در بالادست قرار داریم و منابع حاصل از بارندگی به پایین دست می‌رود و همیشه بحث خشکسالی ضربه سنگینی به این شهرستان می‌زند.

خشکسالی بحرانی جدی برای قاره سبز/ درخواست مقامات اروپا برای صرفه جویی در مصرف آب جدال اسپانیا با موج گرما و خشکسالی بی‌سابقه/ ذخایر آب به پایین‌تر حد رسیده است

دهشیری تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از نقاط روستایی شهرستان تفت به صورت سیار آب‌رسانی می‌شوند و امکان تامین آب شرب مورد نیاز این مناطق را در شهرستان بدون آبیاری سیار را نداریم.

فرماندار شهرستان تفت افزود: از آنجا که این شهرستان ییلاقی است، در زمان‌های تعطیلات جمعیت حاضر در شهرستان به بالغ بر پنج برابر جمعیت ساکن در این منطقه می‌رسد و به همین دلیل ما باید خدمات را به این تعداد ارائه کنیم اما اعتبارات و امکاناتمان در حد جمعیت ساکن است.

وی بیان کرد: این شهرستان از بعد محور توسعه با وجودی که معادن زیادی در این شهرستان داریم، صنعتی و معدنی نیست و محور توسعه این شهرستان را برپایه گردشگری قرار دادیم.

دهشیری استفاده از انرژی‌های پاک را یکی از رویکردهای شهرستان دانست و گفت: سرمایه‌گذار برای حدود 200 مگاوات انرژی پاک اعلام آمادگی کرده و منتظر هستیم که زیرساخت‌های آن ایجاد شود.        

فرماندار شهرستان تفت ادامه داد: در این مدت کارهای متعدد دیگری هم صورت گرفت که افتتاح طرح‌های مخابراتی و رادیویی، پروژه‌های گردشگری مختلف، تصفیه خانه شهرک صنعتی، جاده و پل روستای علی آباد، زردین و حفر چاه‌های متعدد برای کاهش تنش آبی از جمله این اقدامات است.

وی بیان کرد: بالغ بر 50 عنوان پروژه برای هفته دولت آماده بهره‌برداری داریم که 27 مورد آن مصوب و ابلاغ شده و با سرمایه‌گذاری نزدیک به 130 میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد و سایر پروژه‌ها هم تا یک ماه آینده آمادگی بهره برداری را دارند.

فرماندار بهاباد:  تمام روستاهای بالای 20 خانوار بهاباد گازدار شدند

فرماندار بهاباد نیز با اشاره به امتناع علوم پزشکی از اعزام پزشک متخصص به بهانه جمعیت و امکانات کم شهرستان گفت: بهاباد جزو 31 شهرستان محروم کشور قرار گرفته است.

علیرضا تیموری اظهار داشت: شهرستان بهاباد در سال 88 و طبق مصوبه هیئت دولت از بخش به شهرستان ارتقا پیدا کرد و یکی از جدیدترین شهرستان‌های استان به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه شغل اکثر مردم روستا کشاورزی و اشتغال در معادن است تصریح کرد: مهمترین محصول این شهرستان پسته و زعفران از نوع بسیار مرغوب است.

فرماندار بهاباد خاطرنشان کرد: شهرستان بهاباد دارای سفره‌های آب زیرزمینی بسیار غنی است و قنوات و چاه‌های کشاورزی بسیار خوبی در این شهرستان وجود دارد که موجب توسعه این شهرستان قرار گرفته است.

تیموری تصریح کرد: کویر بسیار بکر و دیدنی بهاباد، روستای زیرزمینی ده عروس، مناطق ییلاقی بسیار خوش آب و هوا، دو موزه علوم طبیعی و موزه تاریخ و جاذبه‌های گردشگری بکری که به دلیل دور بودن از مرکز استان تاکنون اقدام بسیار خوبی در این حوزه صورت نگرفته است.

وی افزود: خدمات بسیار خوبی پس از انقلاب به مردم شهرستان صورت گرفته ولی همچنان محرومیت‌های زیادی در این شهرستان وجود دارد و در چند سال گذشته جزو 31 شهرستان محروم کشور شناخته شدیم.

فرماندار بهاباد خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمرانی، ورزشی و بهداشتی در حوزه زیرساخت برق، گاز و جاده در نظر گرفته شده که سوم شهریور در شهرستان با حضور مسئولان استانی این پروژه‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

تیموری با بیان اینکه در یک سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی در شهرستان داشتیم گفت: در این دولت سعی بر این بود که پروژه‌های نیمه تمام تکمیل شود و همین رویکرد در شهرستان بهاباد هم به صورت جدی دنبال شد تا طرح‌های نیمه تمام در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی ادامه داد: گازرسانی به روستاهای بهاباد در سال‌های قبل و سال گذشته با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان زمینه گازدار شدن تمام روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان را به وجود آورد.

فرماندار بهاباد افزود: نیروگاه خورشیدی 20 مگاواتی با اعتبار 400 میلیارد تومان از دو ماه قبل شروع به کار کرده و تا شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تیموری اختصاص 100 میلیارد تومان برای بیمارستان 96 تخت خوابی شهرستان خبر داد و گفت: با وجود بعد مسافتی که این شهرستان با مرکز استان یزد دارد، ما از یک بیمارستان مناسب محروم هستیم و انشاالله با این اعتبار، بیمارستان مناسبی در شهرستان ایجاد می‌شود.

فرماندار بافق: نخستین شهرک تخصصی صنایع ریلی در بافق ایجاد می‌شود

فرماندار بافق با اشاره به اینکه 10 درصد عملکرد ریلی کشور در بافق انجام می‌شود گفت: نخستین شهرک تخصصی صنایع ریلی در بافق ایجاد می‌شود.

محمدعلی صمیمی اظهار داشت: شهرستان بافق همزمان با ایجاد استان یزد شکل گرفت و از قدیمی ترین شهرستان‌های استان است.

فرماندار شهرستان بافق خاطرنشان کرد: این شهرستان هشت هزار و 600 کیلومتر مربع وسعت دارد و با جمعیت 60 هزار نفر دومین شهرستان وسیع استان به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه این شهرستان را بیشتر مردم  به معادن سنگ آهن و ریل آهن می‌شناسند گفت: بالغ بر 26 معدن و نزدیک به 500 میلیون تن ذخیره قطعی این معادن را در بافق داریم که در انواع مختلف است.

صمیمی تصریح کرد: در بحث سنگ آهن و مجموعه معادن، چند سالی است که راهبردی برای شهرستان تشکیل شده تا حلقه تکمیل زنجیره فولاد کامل شود و ارزش افزوده و کل فرآیند تولید فولاد در شهرستان وجود داشته باشد.

فرماندار شهرستان بافق ادامه داد: در حال حاضر فرآیند گندله و میلگرد را در شهرستان داریم و دو واحد آهن اسفنجی در حال ایجاد است که یک واحد امسال و واحد دیگر در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: 10 درصد از عملکرد راه آهن کشور به ویژه در بحث بار را پایانه بافق انجام می‌دهد و به همین دلیل جایگاه بسیار ممتازی را در سیستم ناوگان ریلی کشور دارد.

صمیمی ادامه داد: تدبیر بسیار خوبی که در حال انجام است و نماینده این حوزه در مجلس هم پیگیر آن هستند بحث پهنه ریلی است وبه این وسیله شهرک تخصصی حوزه ریل در بافق ایجاد می‌شود و قطعا نقش بسیار مهمی در توسعه و رفع مشکلات سیستم حمل و نقل ریلی استان و کشور و توسعه بافق و یزد دارد.

فرماندار شهرستان بافق یکی دیگر از مزیت‌های بافق را گردشگری دانست و افزود: بافق جزو شهرستان‌های نمونه گردشگری کویر است و با و منطقه ویژه گردشگری کویری توانسته ظرفیت بسیارخوبی را به وجود آورند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در همین شهرستان کویری روستاهای بسیار زیبا و با طراوت کوهستانی از جمله قطرم و شادکام را داریم که به عنوان روستاهای نمونه گردشگری در کشور معرفی شده‌اند.

صمیمی افزود: در حال حاضر بافق به عنوان شهر ملی محصولات حصیربافی به ثبت ملی رسیده و امیدواریم که در این عرصه به عنوان یک برند جهانی شناخته شویم و فعالیت کنیم.

فرماندار شهرستان بافق خاطرنشان کرد: از زمان استقرار دولت سیزدهم کمپ‌های گردشگری این شهرستان تقریبا تعطیل بود اما در سفر رئیس جمهور اعتبار بسیار خوبی برای این منظور در نظر گرفته و در حال آماده شدن هستیم تا زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر را در این کمپ‌ها فراهم کنیم.

وی یبان کرد: در نخیلات هم تقریبا 2 هزار هکتار سطح نخیلات با حدود تولید هفت هزار و 500 تن خرما با محوریت رطب داریم که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/781/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فرماندار شهرستان بافق بهره برداری می رسد فرماندار شهرستان تفت فرماندار بهاباد میلیارد تومان شهرستان وجود ایجاد می شود بسیار خوبی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد

فرماندار تیران و کرون گفت: مشارکت مردم در جهش تولید با تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی محلی در اولویت اقتصادی این شهرستان قرار دارد و دستگاه‌های اداری برای صدور مجوز هم‌افزا شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا امروز _پنج شنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه ستاد تسهیلات سفر و توسعه صنعت گردشگری تیران و کرون اظهار کرد: صنایع پاک و دانش بنیان، کشاورزی و گردشگری و صنایع دستی محور اصلی توسعه اقتصادی این شهرستان است که برای تحقق شعار سال تشکیل اتحادیه‌های صنفی مردمی لازم بود و در هر روستا و شهرها برای گردشگری و کشاورزی شکل‌گیری این نهادهای مردمی وجود دارد.

وی افزود: فعالان صنایع دستی با تشکل انجمن و اتحادیه‌های تخصصی هم افزایی ایجاد کرده و نمایشگاه و فروشگاه دائمی ایجاد و محصولات خود را برند سازی کرده و در بازارهای مرکز استان و تهران عرضه کنند.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه بیش از ۱۰ رشته صنایع دستی در این منطقه فعال است، تصریح کرد: محصولات هنرمندان این عرصه امکان عرضه در بازارهای محلی و بیرون استانی را دارد اما باید هم‌افزایی صورت بگیرد.

محمدی‌کیا ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های گردشگری را مهم خواند و گفت: راه اندازی بیش از ۶ اقامتگاه سنتی و بوم گردی در این شهرستان مشکل اسکان مسافران را رفع و فرصتی برای فراغت مردم منطقه شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی مراکز بین راهی، فروشگاه‌ها و مراکز تولیدات هنری و صنایع دستی، عرضه خدمات گردشگری متناسب با هر روستا و رویدادهای جذاب گردشگری همگی فرصتی برای رشد اقتصادی بوده و به اشتغال کمک می‌کند.

فرماندار تیران و کرون در حوزه گردشگری نیز تشکیل اتحادیه‌های صنفی محصولات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و تولیدات کشاورزی را تاکید کرد و اذعان داشت: بازارها به دست همین تشکل‌های صنفی به دست گرفته شده و رشد اقتصادی رقم می‌خورد.

محمدی کیا فقدان همین اتحادیه‌ها را باعث خسارت به بخش‌های اقتصادی بیان کرد و گفت: دیگر شرکت‌ها محصولات این منطقه را به نفع خود به فروش می‌رسانند و بازار را در مدیریت خود قرار می‌دهند.

وی از مسئولان دستگاه‌های اداری خواست برای صدور مجوزها هم افزایی کنند و موانع پیش رو را بردارند.

کد خبر 747905

دیگر خبرها

  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد