Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران؛ بر پایه قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی (مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی) و آیین‌نامه اجرایی آن (مصوب سال ۱۳۹۸ هیئت وزیران)؛ همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی، پژوهشی، و فناوری کشور باید تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها) و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساهای) دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی خود را که بدون طبقه‌بندی هستند، در سامانه‌های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایرانداک برای انجام این قانون سامانه همانندجو با پشتوانه روزافزونِ تمام‌متن بیش از ۴۳۵ هزار عنوان پارسا، بیش از ۹۰ هزار پیشنهاده و ۳۰۰ هزار مقاله در دسترس همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور گذارده است که اکنون بیش از ۴۰ هزار استاد و ۲۸۱ هزار دانشجو در آن عضو هستند.

در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰؛ دانشگاه‌های تهران، صنعتی اصفهان و فردوسی مشهد رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی را به دست آوردند. جدول زیر شمار درخواست‌های همانندجویی را برای ۱۰ دانشگاه نخست نشان می‌دهد.

۱۰ دانشگاه دارای بیشترین درخواست همانندجویی شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰


 

در میان نشریه‌های علمی عضو سامانه همانندجو؛ نشریه هویت شهر، نشریه فقه و مبانی حقوق اسلامی و نشریه‌های دانشگاه جامع امام حسین (ع)؛ رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی و همایش ملی پژوهش‌های نوین دانشگاهی در هنر، معماری و عمران؛ کنگره ملی مهندسی عمرانِ دانشگاه صنعتی سهند و کنگره ملی مهندسی عمران دانشگاه شیراز نیز در میان همایش‌های عضو سامانه همانندجو، بالاترین رتبه همانندجویی را در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به دست آورده‌اند.

برچسب‌ها دانشگاه صنعتی اصفهان ایرانداک دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی اصفهان ایرانداک دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه صنعتی اصفهان ایرانداک دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه تهران سامانه همانندجو دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۳۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب نوروزی ظهر دوشنبه در نشست خبری ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به منظور تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید و مشارکت مردم به دو صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم بیان کرد: حضور اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در عرصه پژوهش گامی برای تحقق جهش تولید است.

وی افزود: نشر کتاب به زبان‌های خارجه ویژه برخی دانشگاه‌های بین المللی در دستورکار دانشگاه قم قرار دارد.

نوروزی ابراز کرد: سه عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرده و ما در تلاش هستیم تا حائز رتبه علمی شویم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم خاطرنشان کرد: کنفرانس فیزیک بنیادی با مشارکت یکی از ارکان وزارت دفاع برگزار می‌شود.

کد خبر 6092211

دیگر خبرها

  • نقص فنی علت توقف قطار مشهد به تهران اعلام شد
  • ۶۵ استاد نمونه کشوری تجلیل شدند
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • اعلام اسامی اساتید نمونه کشوری/ چهار معاون وزیر علوم در بین برگزیدگان
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • فراخوان مقالات دوفصلنامه فقه و فقاهت منتشر شد