Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: برای تحقق اهداف تفاهم‌نامه توسعه ناوگان کمباین غلات و بازسازی و جایگزینی ۱۸۰۰ از این دستگاه به ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از وزارت جهاد کشاورزی، «علیرضا مهاجر » در حاشیه مراسم امروز امضای تفاهم‌نامه توسعه ناوگان کمباین غلات اظهارداشت: برای آن که بتوانیم بر اساس تفاهم‌نامه توسعه ناوگان کمباین غلات ۱۰۰۰ دستگاه کمباین فرسوده را بازسازی و ۸۰۰ دستگاه کمباین جدید در داخل طراحی و بسازیم و وارد عرصه کشاورزی کنیم به ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد که اعتبار موردنیاز برای بازسازی کمباین‌های فرسوده غلات و جایگزینی کمباین‌های نو از طریق تبصره (۱۶) و ردیف اعتباری که در بانک کشاورزی داریم، تامین شود.

مهاجر افزود: این کمباین‌ها هر چند برای برداشت غلات و گندم هستند، اما در زمینه دانه‌های روغنی و حبوبات نیز قابل استفاده‌اند و برای برداشت برخی محصولات با تعویض هد کمباین می‌توان آنها را تخصصی کرد.

تامین بخشی از نیاز کشور با کاهش ضایعات غلات

 معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، ضایعات به ویژه در حوزه غلات را از مهم‌ترین مشکلات بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: اگر بتوانیم ضایعات از مزرعه تا مصرف را کاهش دهیم با همین مقدار ضایعات می‌توان بخشی از نیاز کشور به غلات را تامین کرد.

وی با بیان این که ۱۰۰ درصد عملیات کاشت، داشت و برداشت گندم به صورت مکانیزه انجام می‌شود، تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های اصلی کشت در دیمزارها، برخورداری از کمباین‌های است که قابل استفاده در مناطق کوهستانی، کوچک و کم ظرفیت باشد.

مهاجر ادامه داد: با توجه به گران بودن قیمت کمباین‌های خارجی و میسر نبودن خرید آن توسط اغلب کشاورزان، چاره‌ای جز تکیه بر دانش بومی ارتقای کیفی کمباین‌های فعلی نداریم.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت جهاد کشاورزی ، نان و غلات ، کشاورزی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی نان و غلات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۰۴۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تکمیل طرحهای نیمه تمام جزو اولویتهاست،گفت: با جذب یکهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی تکمیل و مدارس جدید ساخته خواهد شد.

قهرمان رحمانی، با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستانهاست، لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستانها و هشت پروژه نیمه تمام می توان گام مؤثری در توسعه فضاهای آموزشی استان برداشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هم در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی، با تأکید بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه سازی افزود: ظرفیتهای بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه سازی استفاده کرد.

پیام صدقی افزود: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است.

صدقی اضافه کرد: جهاد مدرسه سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

در این مراسم پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی و از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق قدردانی شد.

 

 

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال